Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

IOSS of geen IOSS: vul de lijst aan...


Ruud

Vraag

IOSS is een hot topic in 2021: nemen webshops er wel of geen deel aan? Heb ik extra kosten als mijn pakket in Nederland/België aan komt?

We hebben een uitgebreid artikel met uitleg over de regels, dat kun je hier terugvinden.

Het doel van dit topic is een lijst maken van shops buiten de EU die deelnemen aan IOSS. Concreet betekent dit dat zij de BTW in rekening brengen bij het afrekenen en dit vervolgens afhandelen met de lokale autoriteiten in het land van bestemming. 

In dit artikel heb ik geprobeerd een lijst te maken, maar er is nog veel onduidelijk! Wellicht heb jij nog toevoegingen, ervaringen of contact gehad. 

Als je iets wil toevoegen, probeer dan onderstaand opzetje te gebruiken

  • Naam shop: XXXX
  • URL met meer details: https://...
  • Informatie verkregen via: Klantenservice/eigen onderzoek/gelezen online

Als ik de info heb geverifieerd, zal ik dit toevoegen aan het IOSS-overzicht. Laten we er samen een mooi, compleet overzicht van maken!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als aanvulling op je lijst kreeg ik dit van de klantenservice van Stylevana toegestuurd na mijn vraag erover:

Thank you for your message.

Please note that as we are based in Hong Kong, there are no VAT charges included in our prices.
Because of this, our invoice will not reflect any VAT.

We do ship our orders with special logistics arrangements, which means you will not have to bear any additional charge.
VAT and customs duties are absorbed in our shipping methods, which means the price paid during checkout will be final.

Should you have further questions, please let us know.


 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Patries zei:

Als aanvulling op je lijst kreeg ik dit van de klantenservice van Stylevana toegestuurd na mijn vraag erover:

Thank you for your message.

Please note that as we are based in Hong Kong, there are no VAT charges included in our prices.
Because of this, our invoice will not reflect any VAT.

We do ship our orders with special logistics arrangements, which means you will not have to bear any additional charge.
VAT and customs duties are absorbed in our shipping methods, which means the price paid during checkout will be final.

Should you have further questions, please let us know.


 

Dank voor de toevoeging! Ken de shop zelf niet eerlijk gezegd. 

Met andere woorden zeggen ze hier: we doen niet mee aan IOSS, maar hebben een manier gevonden om stiekem langs de douane te komen met pakketjes, dat blijven we doen. Er zijn overigens meer shops die dit zo doen in China. Veelal doen ze dit door producten de EU in te brengen via landen die geen tot milde controles hebben en zo proberen geen invoerrechten te betalen!

Bij dit soort shops heb je dus altijd kans op extra kosten, helaas. Ook al gaat het vaak goed!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mocht ik extra kosten krijgen dan kan ik natuurlijk de email erbij halen en deze terug proberen te krijgen aangezien er duidelijk staat dat er voor mij geen kosten bijkomen.

We zullen zien, heb het een en ander besteld (de eerste keer bij deze shop) en voorlopig zal het toch niet binnen zijn.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, het is gewoon afwachten. Je moet ook afgaan op je eigen persoonlijke ervaring en je ook niet teveel laten beïnvloeden door al die sites met reviews.  Persoonlijk heb ik alleen maar goede ervaringen met AliExpress. Bij een dispute altijd mijn geld terug. Maar soms duurt een verzending erg lang. Dit, terwijl je soms horror ervaringen leest over AliExpress. 

Zo kan het ook zijn met je bestelling bij Stylevana . Ben benieuwd

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een mooi nieuws , fijn dat je die extra kosten niet had.

Zou ook zomaar kunnen zijn dat er soms pakketjes tussen door "glippen " waar je wel kosten voor zou moeten betalen. Dit heb ik weleens gehad. Ging dan om pakketjes van zo'n 30 euro waarbij ik er rekening mee hield dat er extra kosten zouden worden gedeclareerd. Maar ja, er komen mega veel pakketjes bij de douane dat ik me niet kan voorstellen dat die allemaal nagekeken worden.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden