Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Bestellingen samengevoegd


Aanbevolen berichten

Hoi Jet,

Ik heb zelf alleen ervaring van vóór 1 juli met het samenvoegen van pakketten. Destijds kwam het bedrag ook boven de 22 euro uit en had ik dus eigenlijk BTW moeten betalen. Toch werd het niet tegengehouden door de douane.

Hoe het nu zit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het hangt af van een aantal zaken.

1. Heb je besteld voor of na 1 juli? Want bij een bestelling na 1 juli zou de BTW in principe door AliExpress in rekening gebracht moeten zijn, waardoor het samenvoegen van pakketten geen invloed meer heeft op extra kosten, tenzij je boven de 150 euro uitkomt.

2. Heb je besteld vóór 1 juli, dan zal er waarschijnlijk een sticker op het pakket zitten met het totaalbedrag vermeld. Omdat sinds 1 juli over ieder pakket BTW verschuldigd is (dus ook onder de 22 euro), maakt het nu dus niet zoveel uit hoeveel euro je pakket in samengevoegde vorm waard is. Je zal dan hoogstwaarschijnlijk toch BTW en inklaringskosten moeten betalen voor het pakket.

Laat je ons weten hoe het afloopt?

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ruim voor 1 juli artikelen besteld en los van elkaar betaald.

Bij de grens bepaalde men daar artikelen samen te voegen. Het zou toch vreemd zijn dat je meer moet betalen door een ander ,ijn beslissing. Mijn pakket kan nu elk moment geleverd worden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat dit meer zal gebeuren heb 5 zendingen besteld na 1 juli, dit op verschillende datums en bij verschillende winkels, nu zitten die momenteel allemaal als" Inkomend succes in geconsolideerd magazijn" dus nog in China. Wacht af en laat resultaat weten.

gr

Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb  dit ook gehad dat 5 bestellingen waren samen gevoegd tot 1 pakket. Keurig op de hoogte gesteld dat men er 1 pakket van had gemaakt en 1 Track and Trace.  Bedrag kwam wel iets boven de € 22,00 uit maar geen btw hoeven te betalen. Bestelling van voor 01 juli 2021.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We krijgen dit soort vragen vaker. Ook lijkt de website van AliExpress elke dag iets nieuws bloot te geven over de uitrol van een nieuwe functie m.b.t. gezamenlijke levering.

Ik ben bezig met het schrijven van een artikel over dit onderwerp. Tot nu toe ziet het er interessant uit! Zodra het af is, plaatsen we het linkje hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen al acht pakjes verzonden in tijdsperiode van meer dan een week die in dat geconsolideerd magazijn zitten, om denk ik, samen te voegen. Als ik alles bijeen tel  kom ik licht boven de 150 Euro. Btw is op alle pakjes betaald, hopelijk nu geen invoerrechten en inklaringskosten......daar het totaal boven de 150 Euro is. Ben bnieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Martijn zei:

We krijgen dit soort vragen vaker. Ook lijkt de website van AliExpress elke dag iets nieuws bloot te geven over de uitrol van een nieuwe functie m.b.t. gezamenlijke levering.

Ik ben bezig met het schrijven van een artikel over dit onderwerp. Tot nu toe ziet het er interessant uit! Zodra het af is, plaatsen we het linkje hier.

Het valt mij op dat er bij belasting afdracht een vraagteken staat ik durf om die reden er niet meer te bestellen. Je kunt wel aangeven welke verzending je wilt maar soms staan er hele dure tussen bijvoorbeeld via DHL. Ik wil het risico niet nemen nog op dit moment. Het bevreemd me dat wanneer je bij verschillende winkels iets koopt en betaald dat het bij de grens word samengevoegd. Volgens mij kunnen ze bij de douane nooit het geupgrade pakket aanslaan als een bedrag hoger dan 20 euro 🤔 dat is een vorm van fraude. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond staat bij al mijn zendingen gewoon "Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten" alles werd verstuurd via Aliexpress, de meldingen komen via "Caino" welke voortijds lange en zeer lange vervoertermijnen hadden. Vroeger stond altijd "aangeboden aan vliegtuigmaatschappij" en "aanvaard door vliegtuigmaatschappij" wat ik nu toch niet zie, hopelijk niet per schip....dat gebeurde vroeger wel met Caino.

Afwachten dus, die snellere aflevering daar begin ik aan te twijfelen. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Lillian zei:

Bij mij staat dat dunne aan het inklaren is nu bij aankomst in Nederland op Schiphol 

Zou morgen of overmorgen geleverd gaan worden dus ben zeer benieuwd of dit echt iets betekent of bangmakerij is. 

Hoewel het natuurlijk niet voor iedereen zo zal zijn, ken ik wel een aantal mensen die vóór 1 juli besteld hebben, die deze week hun pakketje thuis hebben gekregen zónder dat ze BTW hoefden te betalen. 

Het is dus nog niet zeker of je daadwerkelijk moet betalen.

Laat je ons weten hoe het afloopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden