Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Sarjenka hier


Sarjenka

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik kwam de website chinafans tegen en vond alle antwoorden op de vragen die ik had mbt het shoppen buiten de eu na 1-7. En dacht: oh, een forum, ach welja, laat ik me eens inschrijven.... ik koop met enige regelmaat bij Ali Express en tot 1-7 dit jaar alleen artikelen onder de 22 euro. Het duurste dat ik er ooit bestelde was 15 euro (een knutselproject). Het goedkoopste 18 cent, incl. verzendkosten: een piepklein zakje kattengraszaad. Gewoon om te kijken of het aankwam; ik heb het zelfs gelijk na ontvangst weggegooid. Nu ik vrijwel alles weet wat ik moest weten (dat de btw door ali wordt afgedragen), wil ik het toch eerst zien en dan geloof ik het pas. Dus ik heb 2 bestellingen uitstaan. Eentje rond de 35 euro (incl. Btw etc), een set van 120 kleurpotloden die volgens anderen helemaal fantastisch schijnt te zijn en een gekleurd draadloos toetsenbord met allerlei kleuren toetsen voor 30 euro, incl btw etc. Ik dacht: in beide gevallen zou het nog geen ramp zijn als die 4 euro invoerrechten er nog bij zou worden gerekend, want het is nog steeds spotgoedkoop. Hetzelfde toetsenbord zag ik elders voor 80 euro. Ik ben benieuwd... 

Nog iets grappigs: ik had de aanloop van de nieuwe regels in eerste instantie compleet gemist en kwam erachter, ongeveer anderhalve week van te voren. Er stond nog een bestelling uit van 1,87, splitpennetjes. Dus ik dacht: zul je zien, komt het natuurlijk na 1-7 binnen, dan worden het wel erg dure splitpennen... het werd 30-6 bezorgd :)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Sarjenka zei:

Hoi! Ik kwam de website chinafans tegen en vond alle antwoorden op de vragen die ik had mbt het shoppen buiten de eu na 1-7. En dacht: oh, een forum, ach welja, laat ik me eens inschrijven.... ik koop met enige regelmaat bij Ali Express en tot 1-7 dit jaar alleen artikelen onder de 22 euro. Het duurste dat ik er ooit bestelde was 15 euro (een knutselproject). Het goedkoopste 18 cent, incl. verzendkosten: een piepklein zakje kattengraszaad. Gewoon om te kijken of het aankwam; ik heb het zelfs gelijk na ontvangst weggegooid. Nu ik vrijwel alles weet wat ik moest weten (dat de btw door ali wordt afgedragen), wil ik het toch eerst zien en dan geloof ik het pas. Dus ik heb 2 bestellingen uitstaan. Eentje rond de 35 euro (incl. Btw etc), een set van 120 kleurpotloden die volgens anderen helemaal fantastisch schijnt te zijn en een gekleurd draadloos toetsenbord met allerlei kleuren toetsen voor 30 euro, incl btw etc. Ik dacht: in beide gevallen zou het nog geen ramp zijn als die 4 euro invoerrechten er nog bij zou worden gerekend, want het is nog steeds spotgoedkoop. Hetzelfde toetsenbord zag ik elders voor 80 euro. Ik ben benieuwd... 

Nog iets grappigs: ik had de aanloop van de nieuwe regels in eerste instantie compleet gemist en kwam erachter, ongeveer anderhalve week van te voren. Er stond nog een bestelling uit van 1,87, splitpennetjes. Dus ik dacht: zul je zien, komt het natuurlijk na 1-7 binnen, dan worden het wel erg dure splitpennen... het werd 30-6 bezorgd :)))

Welkom @Sarjenka,

Leuk dat je lid geworden bent en een mooi verhaal! Goed om te zien dat je aan het experimenteren bent met nieuwe, andere en soms duurdere producten! 

Wellicht leuk jouw 'goede' aankopen te delen in dit topic, kunnen anderen ook weer iets van leren.

Ik hoop dat je veel plezier beleeft op dit forum en vooral alle antwoorden op je vragen kunt vinden!

Nogmaals welkom!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Sarjenka!

Leuk om te horen welke ervaringen je hebt met AliExpress! 🙂 

Zo te zien ben je dankzij ons artikel helemaal op de hoogte. Kom gerust regelmatig kijken op het forum. We zijn hard bezig met bouwen en wie weet kun jij andere helpen bij hun aankopen.

In ieder geval: welkom op het forum! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden