Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Bijbetalen???


Jeronimo

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur geleden, Jeronimo zei:

Leverancier vraagt bijbetaling van 100 euro zodat hij tax free kan versturen en ik in NL geen BTW en inklaringskosten hoef te betalen.

Volgens mij is dat onzin, maar wat denken jullie? Iemand dezelfde vraag gehad of hier ervaring mee?

Dat zou ik zeker niet doen, hij is daar geen partij in (als het product >150 euro is). Als het product < 150 euro is, dan zou de BTW betaald zijn bij het afrekenen op AliExpress (en zie je dat ook op je factuur staan). Je hebt dan geen extra kosten.

De afhandeling van deze kosten wordt geregeld door douane samen met de postbedrijven (PostNL/Bpost). Hier zul je (wederom als het >150 euro is) BTW, invoerrechten en inklaringskosten aan moeten betalen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraag mij sterk af of post.nl sinds 01 juli 2021 niet buiten spel staat bij Ali. Mijn 2 bestellingen na 01 juli 2021, die onderweg zijn worden afgeleverd door DHL Parcel Nederland.  Bestellingen verzonden met AliExpress Standard Shipping, normaal met deze bezorgd door Post.nl. Track and Trace normaal beginnend met LT..........NL Post.nl, nu 3SA..........   DHL Parcel Nederland.

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 uren geleden, Haas zei:

Vraag mij sterk af of post.nl sinds 01 juli 2021 niet buiten spel staat bij Ali. Mijn 2 bestellingen na 01 juli 2021, die onderweg zijn worden afgeleverd door DHL Parcel Nederland.  Bestellingen verzonden met AliExpress Standard Shipping, normaal met deze bezorgd door Post.nl. Track and Trace normaal beginnend met LT..........NL Post.nl, nu 3SA..........   DHL 

Ojee....nu maak je het wel heel erg spannend voor mij 😬 ik net een bestelling gedaan. Hopen dat alles goed verloopt zonder bijbetaling 🤞

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Haas zei:

Ojee Jomulder, heb het hier over AliExpress Standard Shipping waar je extra verzendkosten en track and trace hebt. Wel eerder bezorging bij je thuis.

Idd...AliExpress Standard Shipping en ook extra verzendkosten (+BTW) maar de bestelling is nog niet verstuurd (the seller is processing your order) 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, Haas zei:

Jomulder, weet niet wanneer je de order geplaatst hebt maar over het algemeen worden de orders tussen 2-4 dagen wel verzonden. Bij kleding kan het soms wel 1- 2 langen duren.

Vandaag (14-7) om 8 uur vanmorgen 🙈😊 (mooi op tijd he) 

Ik ben al af en toe aan het kijken wanneer het verzonden word. Bij mijn vorige bestellingen ging het redelijk vlot, dus ik verwacht dat het morgenochtend aangeeft dat het onderweg is. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 13-7-2021 om 16:13, Haas zei:

Vraag mij sterk af of post.nl sinds 01 juli 2021 niet buiten spel staat bij Ali. Mijn 2 bestellingen na 01 juli 2021, die onderweg zijn worden afgeleverd door DHL Parcel Nederland.  Bestellingen verzonden met AliExpress Standard Shipping, normaal met deze bezorgd door Post.nl. Track and Trace normaal beginnend met LT..........NL Post.nl, nu 3SA..........   DHL Parcel Nederland.

Mijn bestelnr begint met LT.........NL 😁 🤗 dus zal bezorgt worden door postNL denk ik. Is weer een stukje geruststelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, als je track and trace  begint met LT........NL 90% post.nl. Zodra pakket China verlaat krijgt post.nl bericht en kun je het dan volgen op post.nl. Pakket gaat laatste tijd eerst naar Luik (Belgie) en naar naar Nederland.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 13-7-2021 om 16:13, Haas zei:

Vraag mij sterk af of post.nl sinds 01 juli 2021 niet buiten spel staat bij Ali. Mijn 2 bestellingen na 01 juli 2021, die onderweg zijn worden afgeleverd door DHL Parcel Nederland.  Bestellingen verzonden met AliExpress Standard Shipping, normaal met deze bezorgd door Post.nl. Track and Trace normaal beginnend met LT..........NL Post.nl, nu 3SA..........   DHL Parcel Nederland.

Ik heb mijn beide aankopen, besteld na 1-7, per postnl geleverd gekregen. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yesss 🤗 mijn pakketje is binnengekomen zonder extra kosten. 14 juli besteld, gisteravond kreeg ik melding van postNL met de mededeling dat er vandaag tussen half 12 en half 2 het pakketje werd bezorgd. Dit ging wel heeeel snel ☺ zowel aliexpress als postNL. Is allemaal goed gekomen en ik heb me er toch wel kopzorgen om gemaakt wat dus helemaal niet nodig was/is. Op naar de volgende bestelling, ik voelt nu goed en vertrouwd ondanks de "nieuwe regeling". 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden