Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Miskopen op AliExpress: koop dit zeker niet...


Aanbevolen berichten

Je kent het wel: je denkt: oh, leuk en de werkelijkheid blijkt 'meh'... 

Ik heb meerdere malen spullen regelrecht in de vuilnisbak gegooid en/of direct in de doos van de kringloopwinkel gestopt. 

Een kleine selectie (geen links, alleen een foto en tekst)

image.png.e9aa81fef62194c6d03a390be365d359.png

Pantoffel: voet goed opgemeten en was toch nét te klein; bovendien kreeg ik er steenkoude voeten in. De echtgenoot heeft ze in okergeel en die woont er ongeveer in 😉 Die van mij zijn na een maand ergernis naar de kringloopwinkel afgevoerd.

image.png.464c9be911c722228004949f95070902.png

verstelbare elastiek met haakje voor mondmaskers. Nou, dat zat voor geen meter goed, dus die zijn ook afgevoerd naar de kringloopwinkel

image.png.3bb57f6f2a6d4df3d441f4dbf6c71711.png

armbandje met hemelobjecten uit ons zonnestelsel (1,84, incl. verzenden). Ik zag dit ergens via een social mediakanaal voorbijkomen als advertentie van overduidelijk een dropshipper; was iets van 20 euro en mijn 'hobby' is om dan te kijken of het artikel via Ali verkrijgbaar is en hoeveel het dan kost en dan meld ik dat in die advertentie. Dus hierbij ook en mijn andere tic (die ik overigens heb afgeleerd) was om dus dat artikel ook te bestellen via Ali. Zo ook dit armbandje. Dat kwam na een lange tijd binnen en op het fotootje ziet het er nog aardig uit. De werkelijkheid was een regelrechte prul, rijp voor de 'prul'lenbak 😉 en zo geschiedde.

image.png.3a771912850f8b5a02bcb2d98463186f.png

Flexibele slang voor de Dyson V7 en V11 (ik grossier in Dysons en heb ze beiden; werkelijk fantástische stofzuigers, maar tjongejonge, de originele accessoires zijn veel en veel te duur... Dit bleek een miskoop: deze paste echt niet op de stofzuigers, terwijl het wel zo werd verkocht. Ik betaalde 8,88 euro en heb een dispuut geopend dat nooit naar wens is afgehandeld, omdat het terugsturen veel duurder was en ik dacht, ja dikke doei, voor die bijna 9 euro ga ik er niet nog meer energie in steken. Is naar de kringloopwinkel gegaan. 

image.png.9c6a6a6f2b429216f159ca1c80f6423d.png

Handige warmhoud eetbakjes (9,94 euro); nou... wat een rommel Binnen 2 weken alle clipjes afgebroken. Weggegooid.

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Ruud wijzigde de titel naar Miskopen op AliExpress: koop dit zeker niet...

Leuk initiatief! Moet zeggen, op de foto zien deze dingen er wel allemaal goed uit... 

Dat is wel het 'nadeel' van AliExpress, er zit ook echt 'rotzooi' tussen, dat er op de foto wel goed uitziet. Ook ik heb al de nodige miskopen gedaan op Ali.

Bijvoorbeeld een Apple Watch-lader die niet met de laatste versie van het besturingssysteem werkte. 

Of een fidget-toy die van ellende al uit elkaar viel. 

Hoe dan ook: benieuwd naar andere ervaringen!

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Ruud zei:

Leuk initiatief! Moet zeggen, op de foto zien deze dingen er wel allemaal goed uit... 

Dat is wel het 'nadeel' van AliExpress, er zit ook echt 'rotzooi' tussen, dat er op de foto wel goed uitziet. Ook ik heb al de nodige miskopen gedaan op Ali.

Bijvoorbeeld een Apple Watch-lader die niet met de laatste versie van het besturingssysteem werkte. 

Of een fidget-toy die van ellende al uit elkaar viel. 

Hoe dan ook: benieuwd naar andere ervaringen!

De sloffen waren feitelijk prima, maar te klein 🙂 en de stofzuigerslang paste niet, dus nutteloos. 🙂

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee dit topic, Sarjenka! 🙂 De producten 'lijken' er inderdaad goed uit te zien. Daarom kijk ik ook altijd naar producten met minimaal enkele tientallen reviews, om er zeker van te zijn dat ik de kans op een miskoop verklein.

Mijn enige miskoop op AliExpress waren oordopjes van 15 euro, die na ontvangst al kapot waren. Geld kreeg ik ook niet terug, want ik moest een video maken als bewijslast, en het filmen van iets wat om geluid gaat wat niet goed werkt, is behoorlijk lastig 😅

Ik ben benieuwd naar de grappige en soms pijnlijke miskopen van andere forumleden!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic. 

Mijn meeste aankopen waren super en zeer naar tevredenheid 🤩

Maar natuurlijk heb ook ik een enkele miskoop ertussen zitten. 

Eentje betrof fotografie handschoenen. Leek handig voor het fotograferen tijdens vrieskou. Niet dus.......ondanks goed meten  en uit voorzorg een grotere maat gekozen kreeg ik mini handschoenen . Kwaliteit was super. Mooi leer maar alleen voor kleine chineese kinder handjes. Geen aanrader dus. Ook onverkoopbaar op marktplaats.

Lederen tassen is ook oppassen. Ik heb één keer geluk gehad en één keer pech. Kreeg toen Pu leder waarbij de tas binnen een week kaal was en de pu laag gewoon afbladderde. Jammer , is weer een leer momentje. 

En bij kleding geldt " meten is weten ", daarom pas ik extra op . Bamboe sokken gaat prima, kwaliteit is goed en ze zijn erg goedkoop. Maar wel minimaal een maat groter bestellen. 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een uitstekende Note 10 Pro smartphone besteld en betaald, maar kreeg een inferieure Maimeite M10 smartphone die al lang uit de handel is en waar je bijna niks mee kunt`

Ik heb de verkoper diverse berichten gestuurd. Die schrijft na een hele tijd terug dat die telefoon toch ook bruikbaar is .Dat slaat natuurlijk nergens op. Ze willen niet dat ik de telefoon terugstuur en ik krijg ook mijn geld niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb ooit eens 2 Sandisk 128 GB micro SD kaartje gekocht voor 15 euro per stuk. Dit waren allebei nep kaartjes, werkte totaal niet. daar kwam ik pas achter nadat de dispuut al was verlopen. Ook al was de dispuut nog niet verlopen dan is het nog moeilijk om je gelijk te krijgen, want dan willen ze een filmpje hebben waar ze op kunnen zien dat het niet werkt.

Dus geen Sandisk geheugen kaartjes kopen op Ali Express

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou persoonlijk geen maat gebonden producten meer kopen. Heb ooit fotografie handschoenen gekocht. Kwaliteit was super en ook goedkoop maar ondanks goed opletten was het voor kinderhandjes.

 

Laatst wel geluk gehad met fitness shirtjes,  normaal heb ik maat S . Nu maat XL en deze was goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 23-1-2022 om 11:01, robvanl zei:

Ik heb ooit eens 2 Sandisk 128 GB micro SD kaartje gekocht voor 15 euro per stuk. Dit waren allebei nep kaartjes, werkte totaal niet. daar kwam ik pas achter nadat de dispuut al was verlopen. Ook al was de dispuut nog niet verlopen dan is het nog moeilijk om je gelijk te krijgen, want dan willen ze een filmpje hebben waar ze op kunnen zien dat het niet werkt.

Dus geen Sandisk geheugen kaartjes kopen op Ali Express

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je eigenlijk dit soort dingen niet moet kopen op AliExpress. Maar ik kan het niet terug vinden. 

Je moet zoiezo goed uitkijken met alles wat je koopt met hoge prijzen. Lees vooral ook de reviews en blijf vergelijken. 

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor mijn mobieltje ( Samsung ) een oplaad snoertje gekocht. Was zgn een originele.  Maar ik had nog een snoertje in reserve. Het stomme is.....dat het originele samsung snoertje van Ali het dubbele aan oplaad tijd nodig heeft. 

Géén idee waar dit aan ligt, heb de indruk dat dit een gevalletje miskoop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad je hebt gelijk, geen mysterie box kopen. Ik heb er ook één gekocht koste €7,51. Volgens de verkoper alleen electronische producten, wat was mijn verbazing 2 artikelen, 1 usb kabeltje en een te kleine onderbroek. Geen goede reclame voor AliExpress. Deze oplichters moet AliExpres verwijderen. Winkel is ook verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-1-2022 om 15:38, Frans zei:

Inderdaad je hebt gelijk, geen mysterie box kopen. Ik heb er ook één gekocht koste €7,51. Volgens de verkoper alleen electronische producten, wat was mijn verbazing 2 artikelen, 1 usb kabeltje en een te kleine onderbroek. Geen goede reclame voor AliExpress. Deze oplichters moet AliExpres verwijderen. Winkel is ook verdwenen.

Dat is vervelend! Mijn ervaringen met mysteryboxen waren ook niet al te best, helaas...

https://chinafans.nl/aliexpress-mysterybox/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat jammer. Als je goed onderzoek doet dan kun je mooie 925 zilveren sierraden kopen. De goede, betrouwbare winkels zijn lastig te vinden en er zit veel nep tussen. Ook niet verwonderlijk voor de prijzen die ze vragen. Heb zelf een paar mooie zilveren hangers en armbanden gekocht. Waren niet goedkoop maar veel voordeliger dan hier . 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Michelle zei:

Ach wat jammer. Als je goed onderzoek doet dan kun je mooie 925 zilveren sierraden kopen. De goede, betrouwbare winkels zijn lastig te vinden en er zit veel nep tussen. Ook niet verwonderlijk voor de prijzen die ze vragen. Heb zelf een paar mooie zilveren hangers en armbanden gekocht. Waren niet goedkoop maar veel voordeliger dan hier . 

Ze kostten ook niet de wereld, het was een gokje. Verwachtingen waren te hooggespannen 😅

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, daar heb ik ook ervaring mee. Sommige spulletjes kunnen enorm tegenvallen terwijl andere megakoopjes zijn.

Kwaliteit van sierraden is ook lastig in te schatten.

Zo ook met tassen. Heb een forse miskoop gehad met een schoudertas. Dacht dat het echt leer was. Koste 21 euro. Was echter Pu Leder oftewel plastic. Werd heel snel kaal , bovenlaag ging los, rits kapot. Was niet voor herhaling vatbaar.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij sieraden zit er (helaas) veel slechte kwaliteit tussen. Maar als je goed zoekt (of geluk hebt) kun je hier ook iets moois tussen vinden!

Dat is één van de redenen dat ik Chinafans heb opgericht ook: tips, tricks, maar ook lijstjes met 'goede' producten op AliExpress per productgroep. Mochten jullie nog bepaalde lijstjes willen zien, laat dat vooral weten, wie weet kan ik er iets mee op Chinafans:-)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2022 om 20:19, Michelle zei:

Ach wat jammer. Als je goed onderzoek doet dan kun je mooie 925 zilveren sierraden kopen. De goede, betrouwbare winkels zijn lastig te vinden en er zit veel nep tussen. Ook niet verwonderlijk voor de prijzen die ze vragen. Heb zelf een paar mooie zilveren hangers en armbanden gekocht. Waren niet goedkoop maar veel voordeliger dan hier . 

Ze kostten ook niet de wereld, het was een gokje. Verwachtingen waren te hooggespannen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bij deze dan een goede recensie 😁

Ik lak voor de hobby mijn eigen nagels met gellak. Daar heb je buiten een lamp (die ook prima is van Ali, maar ik heb nog een goede) ook basisspullen voor nodig. Het merk Rosalind ben ik erg enthousiast over, is voor mij beter dan het dure spul wat ik in Nederland gekocht heb. Vaak zijn de flesjes heel klein, maar dit merk heeft nu ook flesjes die even groot zijn als hier gebruikelijk.

Enige nadeel: de levertijd. Die is echt 2/3 maanden. Ik heb nooit gekeken naar andere verzendmanieren, misschien is daar iets op te winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Ellen28 zei:

Nou bij deze dan een goede recensie 😁

Ik lak voor de hobby mijn eigen nagels met gellak. Daar heb je buiten een lamp (die ook prima is van Ali, maar ik heb nog een goede) ook basisspullen voor nodig. Het merk Rosalind ben ik erg enthousiast over, is voor mij beter dan het dure spul wat ik in Nederland gekocht heb. Vaak zijn de flesjes heel klein, maar dit merk heeft nu ook flesjes die even groot zijn als hier gebruikelijk.

Enige nadeel: de levertijd. Die is echt 2/3 maanden. Ik heb nooit gekeken naar andere verzendmanieren, misschien is daar iets op te winnen.

Goed om te horen:-). Op Chinafans hebben we inderdaad ook artikel over nagellak en raad eens wie er daar op #1 staat? 🙂

https://chinafans.nl/nagellak-aliexpress-waar-opletten-met-5-tips-voor-jou/

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 31-1-2022 om 15:13, Michelle zei:

Ik had voor mijn mobieltje ( Samsung ) een oplaad snoertje gekocht. Was zgn een originele.  Maar ik had nog een snoertje in reserve. Het stomme is.....dat het originele samsung snoertje van Ali het dubbele aan oplaad tijd nodig heeft. 

Géén idee waar dit aan ligt, heb de indruk dat dit een gevalletje miskoop is.

Kwaliteit en materiaal wat er gebruikt is bij het fabriceren denk ik. Ik heb wel eens fast charge snoertjes gekocht bij Joom.
1x gebruikt, daarna maar verkocht.. deden niet wat ze moesten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden