Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Gecombineerd bestellen


Corazon

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo Michelle en Ruud,

Bedankt voor jullie berichten. Ik heb zojuist gezien dat er samen met een gecombineerde zending (gekozen voor de nieuwe optie op het platform) ook andere zendingen worden samengevoegd (oude optie), wanneer deze dus tegelijkertijd op het sorteer centrum aankomen. Hiermee is één vraag beantwoord. Of zij rekening houden met 150 euro grens weet ik niet. Het kan inderdaad voorkomen worden op de manier die Michelle aangeeft. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had toevallig bij 2 leveranciers besteld en zag op een bepaald moment dat dit ineens een gecombineerde bestelling werd. De ene bestelling was op 7 Juli de andere op 10 Juli. Bij het nakijken van de track and trace stond ineens de melding " uw pakket is geupgraded naar Gecombineerde bestelling ". Niets speciaals voor gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 uren geleden, Corazon zei:

Dankjewel Michelle voor je reactie, dat is goed om te weten!!

Het klopt wat Michelle zegt. Je hoeft hier inderdaad niets voor te doen. AliExpress noemt het ook als 'service' naar de klant toe. En als je vaak bestelt, kan je dat inderdaad zo ervaren. Ik vind het zelf altijd wel fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Ruud, 

Ik heb zojuist uw artikel “combined delivery ” ook even gelezen. U geeft aan dat wanneer je onder de 150 euro blijft, er niks aan de hand is (lees; geen enkele extra kosten in NL als de BTW is betaald aan AliExpress). 

Weet u of er aan een gecombineerde zending, dan ook niets anders meer toegevoegd mag worden? Het is namelijk zo dat “het sorteerpunt in China” vaak zelf mijn kleine pakketjes combineerd wanneer ik dus niet specifiek heb gekozen voor deze optie, zie ook de reactie van Michelle. 

Kan het in theorie gebeuren dat ik bijv. voor 80 euro bestel via de combined delivery optie en tegelijk komen mijn andere zendingen op het sorteerpunt aan in China, dat zij dit allemaal samenvoegen en ik dus boven de 150 euro uitkom? 

Ik heb ook het artikel Alixblog.com gelezen en hier staat dat je voor deze optie combined delivery alles tegelijk moet afrekenen en er dan 1 ordernummer aan komt te hangen. In de praktijk zie ik op mijn account alsnog verschillende ordernummers in de combined shipment, dus hier kan ik niet aan aflezen hoe China hier mee om gaat. Ook heb ik een dispute aangemaakt in een combined order (welke ik dus in 1x heb afgerekend) en ook het dispute kon ik voor 1 item aanmaken. Dit is anders dan staat vermeld in het artikel. 

Of mag ik er simpelweg vanuit gaan dat China de 150 euro grens kent en daarnaar handelt? 

Hopelijk weet jij meer!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, Mayo zei:

Hallo Ruud, 

Ik heb zojuist uw artikel “combined delivery ” ook even gelezen. U geeft aan dat wanneer je onder de 150 euro blijft, er niks aan de hand is (lees; geen enkele extra kosten in NL als de BTW is betaald aan AliExpress). 

Weet u of er aan een gecombineerde zending, dan ook niets anders meer toegevoegd mag worden? Het is namelijk zo dat “het sorteerpunt in China” vaak zelf mijn kleine pakketjes combineerd wanneer ik dus niet specifiek heb gekozen voor deze optie, zie ook de reactie van Michelle. 

Kan het in theorie gebeuren dat ik bijv. voor 80 euro bestel via de combined delivery optie en tegelijk komen mijn andere zendingen op het sorteerpunt aan in China, dat zij dit allemaal samenvoegen en ik dus boven de 150 euro uitkom? 

Ik heb ook het artikel Alixblog.com gelezen en hier staat dat je voor deze optie combined delivery alles tegelijk moet afrekenen en er dan 1 ordernummer aan komt te hangen. In de praktijk zie ik op mijn account alsnog verschillende ordernummers in de combined shipment, dus hier kan ik niet aan aflezen hoe China hier mee om gaat. Ook heb ik een dispute aangemaakt in een combined order (welke ik dus in 1x heb afgerekend) en ook het dispute kon ik voor 1 item aanmaken. Dit is anders dan staat vermeld in het artikel. 

Of mag ik er simpelweg vanuit gaan dat China de 150 euro grens kent en daarnaar handelt? 

Hopelijk weet jij meer!  

Goede vraag, heb ik zelf nog geen ervaring mee!

Ik denk dat er twee verschillende soorten 'combined delivery' zijn. 

1. De 'oude', waar AliExpress pro-actief pakketjes combineert om zo op kosten te besparen.

2. De 'nieuwe', waarbij dit actief wordt aangeboden bij het afrekenen van een product.

In beide gevallen(indien bestelling > 1 juli) heb je - als het goed is - een BTW-factuur in AliExpress staan, waarmee je kunt bewijzen dat je BTW betaald hebt. Dit heb je mogelijk nodig om te bewijzen dat er geen extra kosten moeten zijn. Hoe je onterechte kosten terug krijgt lees je hier.

Mijn advies: let goed op, kies waar mogelijk voor bestellingen van in totaal < € 150 en download de facturen zodra ze beschikbaar zijn. Enige dat kan gebeuren, is dat de inklaringskosten kwijt bent (zie artikel over dubbele BTW hierboven).

Mocht je hier ervaring mee hebben/krijgen, hoor ik het uiteraard graag!

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Ruud, 

Ik heb zojuist uw artikel “combined delivery ” ook even gelezen. U geeft aan dat wanneer je onder de 150 euro blijft, er niks aan de hand is (lees; geen enkele extra kosten in NL als de BTW is betaald aan AliExpress). 

Weet u of er aan een gecombineerde zending, dan ook niets anders meer toegevoegd mag worden? Het is namelijk zo dat “het sorteerpunt in China” vaak zelf mijn kleine pakketjes combineerd wanneer ik dus niet specifiek heb gekozen voor deze optie, zie ook de reactie van Michelle. 

Kan het in theorie gebeuren dat ik bijv. voor 80 euro bestel via de combined delivery optie en tegelijk komen mijn andere zendingen op het sorteerpunt aan in China, dat zij dit allemaal samenvoegen en ik dus boven de 150 euro uitkom? 

Ik heb ook het artikel Alixblog.com gelezen en hier staat dat je voor deze optie combined delivery alles tegelijk moet afrekenen en er dan 1 ordernummer aan komt te hangen. In de praktijk zie ik op mijn account alsnog verschillende ordernummers in de combined shipment, dus hier kan ik niet aan aflezen hoe China hier mee om gaat. Ook heb ik een dispute aangemaakt in een combined order (welke ik dus in 1x heb afgerekend) en ook het dispute kon ik voor 1 item aanmaken. Dit is anders dan staat vermeld in het artikel. 

Of mag ik er simpelweg vanuit gaan dat China de 150 euro grens kent en daarnaar handelt? 

Hopelijk weet jij meer!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
32 minuten geleden, Mayo zei:

Hallo Ruud, 

Ik heb zojuist uw artikel “combined delivery ” ook even gelezen. U geeft aan dat wanneer je onder de 150 euro blijft, er niks aan de hand is (lees; geen enkele extra kosten in NL als de BTW is betaald aan AliExpress). 

Weet u of er aan een gecombineerde zending, dan ook niets anders meer toegevoegd mag worden? Het is namelijk zo dat “het sorteerpunt in China” vaak zelf mijn kleine pakketjes combineerd wanneer ik dus niet specifiek heb gekozen voor deze optie, zie ook de reactie van Michelle. 

Kan het in theorie gebeuren dat ik bijv. voor 80 euro bestel via de combined delivery optie en tegelijk komen mijn andere zendingen op het sorteerpunt aan in China, dat zij dit allemaal samenvoegen en ik dus boven de 150 euro uitkom? 

Ik heb ook het artikel Alixblog.com gelezen en hier staat dat je voor deze optie combined delivery alles tegelijk moet afrekenen en er dan 1 ordernummer aan komt te hangen. In de praktijk zie ik op mijn account alsnog verschillende ordernummers in de combined shipment, dus hier kan ik niet aan aflezen hoe China hier mee om gaat. Ook heb ik een dispute aangemaakt in een combined order (welke ik dus in 1x heb afgerekend) en ook het dispute kon ik voor 1 item aanmaken. Dit is anders dan staat vermeld in het artikel. 

Of mag ik er simpelweg vanuit gaan dat China de 150 euro grens kent en daarnaar handelt? 

Hopelijk weet jij meer!  

Helaas weet ik niet meer dan in mijn vorige reactie: heb het simpelweg nog niet aan de hand gehad. 

Concrete info heb ik helaas niet voor je. Het is er van afhankelijk hoe de douane hiermee omgaat, vooral de 'ongewilde' gecombineerde bestellingen. 

Hoe dan ook: succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dit zo lees dan kan ik alleen maar uitgaan van mijn persoonlijke ervaring en die is zoals in mijn eerdere reactie positief. Maar het ging toen wel over 2 goedkope bestellingen die samen gevoegd werden. Totaal kwam uit op ,dacht ik 25 euro. 

Wat hier de vraag is " wat gebeurt er als samen gevoegde pakketten uitkomen boven de 150 euro " vind ik een zeer goede vraag. Persoonlijk denk ik dat je er niet van uit kan gaan dat Ali gaat kijken naar het totaal bedrag. Ze bezorgen naar zoveel verschillende landen en zullen echt niet ieder pakje apart gaan beoordelen op regels per land.

Je kunt het " te verwachten probleem " voorkomen door verschillende duurdere pakjes te bestellen met een ruime tussentijd. Op die manier kun je , denk ik, het gecombineerd bestellen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Mayo,

Is me net opgevallen dat je niet altijd een gecombineerde bestelling kan doen. Wilde nl net iets bestellen en dat zou pas ergens in Oktober geleverd kunnen worden. Maar als ik meerdere spullen zou kopen en het bedrag komt boven de 8 euro dan zou die levering op 9 september plaatsvinden. Maar ja, als niet alles gecombineerd besteld kan worden dan kan het lastig worden. Dat nl slim te zijn en er Bamboe sokken bij te bestellen ( altijd handig ). Tja, blijken die dingen binnen 10 dagen te worden verzonden !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Michelle, 

klopt 😁 je moet goed kijken wat er wordt aangegeven mbt de levertijden. Echter alles waar gecombineerd bij staat ( onder het artikel op de website wordt dit al vermeld) kan wel gecombineerd verzonden worden. Wel heb ik gemerkt dat dit met de dag kan veranderen! Een gecombineerd artikel kan een dag later al geen gecombineerd artikel meer zijn. Net voordat je moet afrekenen (dus na het drukken op betalen) moet bij alle producten in dikke letters gecombineerd staan, anders gaat er ergens iets niet helemaal goed 😊

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Mayo

Dat gecombineerde bestellen is ook apart in de zin dat ik het idee kreeg dat ze je bestel gedrag aan het "Sturen "zijn. Zoals bij die bamboe sokken , daar kun je kiezen voor een "10 day delivery " . Maar als ik die sokken via "gecombineerd bestellen" wil doen ,zodat ik daardoor een ander product eerder in huis heb ,dan moet ik een verkoper zoeken die niet gecombineerd bezorgd. Stomme is wel, dat deze dan die sokken duurder verkoopt. Het gaat me dan niet om die extra euro's maar om het idee. 🤕

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Ik denk dat ik het niet helemaal goed begrijp. Naar mijn weten kun je enkel gecombineerde artikelen gecombineerd laten verzenden. 10 dagen leveringen ( waarbij de verzendkosten meestal ook hoger zijn) kun je niet toevoegen aan een gecombineerde zending. Je kunt deze wel in je winkelwagen doen bij gecombineerde leveringen samen met andere artikelen, maar als je op betalen klikt zie je dat er verschillende leverdata staan en gecombineerd leveren bij de overige artikelen niet dik gedrukt staat en mogelijk zelfs verschillende leverdata hebben. Je hebt dan geen juiste combinatie voor een gecombineerde levering. Hoe heb je de 10 dagen levering omgezet naar gecombineerd? Het klopt inderdaad dat bij het ene bedrijf het artikel lager geprijsd kan zijn en de verzendkosten hoger zijn, of het artikel hoog en de verzendkosten laag. Ik zelf ervaren dat de totaalbedragen nooit veel van elkaar schelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 uren geleden, Mayo zei:

Klopt, reviews lezen helpt zeker. Ik kijk ook altijd even naar de “store info” en bestel alleen bij bedrijven die gemiddeld 4,8 staan of hoger. 
Veel shop plezier op Ali nog 😉

AliHelper app is een goede app (te downloaden via Play Store) het geeft procenten aan en geeft aan of de verkoper/shop betrouwbaar is. Ik vind het een ideale app 👍 Je kunt het artikel ook opslaan, en zie je of het goedkoper of duurder is geworden. En je kunt vergelijkbare artikelen/verkopers bekijken. 

Hoef je niet steeds eerst naar de store info.

Groetjes Jolanda 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden