Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Toch BTW En Inklaarkosten


Bram

Vraag

Hallo ik heb een vraag aan jullie. ik hen net gehoord van medewerkster op een PostNL afhaal punt. dat ze gewoon inklaarkosten rekenen. het meisje daar is ook een AliExpress Fan. en vertelde dat er heel veel pakketjes liggen met stikkers. heefd iemand al ervaring hiermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
3 minuten geleden, Bram zei:

Hallo ik heb een vraag aan jullie. ik hen net gehoord van medewerkster op een PostNL afhaal punt. dat ze gewoon inklaarkosten rekenen. het meisje daar is ook een AliExpress Fan. en vertelde dat er heel veel pakketjes liggen met stikkers. heefd iemand al ervaring hiermee

Dat kan inderdaad verwarrend zijn, maar de regel is theoretisch: ALS je BTW op AliExpress betaalt, heb je geen inklaringskosten + BTW in NL/BE. Dit geldt voor alle bestellingen < 150 euro en die gedaan zijn na 1 juli.
 

Uiteraard zullen er - vooral in het begin - wel eens fouten gemaakt worden door PostNL/BPost. Maar je hebt een factuur in AliExpress, waar de BTW op vermeld staat. Dit is dus jouw bewijs dat je niets hoeft te betalen.

De pakketjes die daar liggen kunnen een aantal oorzaken hebben: 

1. Pakketjes zijn voor 1 juli 2021 besteld, dan betaal je - als ze na 1 juli 2021 NL/BE binnenkomen - gewoon BTW + inklaring. Dat is denk ik de grootste groep, maar helaas niet te zien aan de buitenkant van het pakketje.

2. Er zijn wat dingen mis gegaan bij PostNL/Bpost intern. Met je AliExpress-factuur zou je dit moeten kunnen bewijzen

3. Producten zijn > 150 euro

Hoe dan ook: met jouw factuur heb je dus 'bewijs' in handen, persoonlijk maak ik me er niet druk om in ieder geval!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Ruud zei:

Dat kan inderdaad verwarrend zijn, maar de regel is theoretisch: ALS je BTW op AliExpress betaalt, heb je geen inklaringskosten + BTW in NL/BE. Dit geldt voor alle bestellingen < 150 euro en die gedaan zijn na 1 juli.
 

Uiteraard zullen er - vooral in het begin - wel eens fouten gemaakt worden door PostNL/BPost. Maar je hebt een factuur in AliExpress, waar de BTW op vermeld staat. Dit is dus jouw bewijs dat je niets hoeft te betalen.

De pakketjes die daar liggen kunnen een aantal oorzaken hebben: 

1. Pakketjes zijn voor 1 juli 2021 besteld, dan betaal je - als ze na 1 juli 2021 NL/BE binnenkomen - gewoon BTW + inklaring. Dat is denk ik de grootste groep, maar helaas niet te zien aan de buitenkant van het pakketje.

2. Er zijn wat dingen mis gegaan bij PostNL/Bpost intern. Met je AliExpress-factuur zou je dit moeten kunnen bewijzen

3. Producten zijn > 150 euro

Hoe dan ook: met jouw factuur heb je dus 'bewijs' in handen, persoonlijk maak ik me er niet druk om in ieder geval!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er gaat niet af en toe wat fout bij PostNL, dit is continue het geval. Heb nu 4 pakketjes ontvangen waarop netjes btw is betaald bij Ali, maar op alle 4 moest ik volgens PostNL gewoon nog betalen. Het werkt gewoon niet want aan de buitenkant van het pakket zit geen duidelijke prijsopgaven of staat vermeld of er btw oid betaald is er er zit ook geen factuur in de pakketjes. Dus ze behandelen het gewoon als niet betaald en je zoekt het verder maar uit. Kun je dus elke keer weer in bezwaar gaan. Schiet echt lekker op dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 uren geleden, Tinus73 zei:

Er gaat niet af en toe wat fout bij PostNL, dit is continue het geval. Heb nu 4 pakketjes ontvangen waarop netjes btw is betaald bij Ali, maar op alle 4 moest ik volgens PostNL gewoon nog betalen. Het werkt gewoon niet want aan de buitenkant van het pakket zit geen duidelijke prijsopgaven of staat vermeld of er btw oid betaald is er er zit ook geen factuur in de pakketjes. Dus ze behandelen het gewoon als niet betaald en je zoekt het verder maar uit. Kun je dus elke keer weer in bezwaar gaan. Schiet echt lekker 

 

De BTW en inklaringskosten vervallen als het pakketje in de IOSS-regeling valt. Om de douane te ontlasten heft de webwinkel dan zelf de btw, en draagt die af. Dat heet IOSS: Import One Stop Shop. AliExpress is daar ook bij aangesloten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, Jomulder zei:

De BTW en inklaringskosten vervallen als het pakketje in de IOSS-regeling valt. Om de douane te ontlasten heft de webwinkel dan zelf de btw, en draagt die af. Dat heet IOSS: Import One Stop Shop. AliExpress is daar ook bij aangesloten.

 

 

Ja dat zou zo moeten zijn. Toch krijg ik import heffing op 4 pakketjes waarop ik netjes btw heb betaald. Er gaat dus ergens iets niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, Tinus73 zei:

Ja dat zou zo moeten zijn. Toch krijg ik import heffing op 4 pakketjes waarop ik netjes btw heb betaald. Er gaat dus ergens iets niet goed.

Helaas gaat het nogal eens fout. Maar als jij bewijzen hebt dat jij BTW hebt betaald krijg je je geld terug. Hoe je een factuur moet downloaden staat onder het kopje "Download invoice aliexpress" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, Tinus73 zei:

Ja dat zou zo moeten zijn. Toch krijg ik import heffing op 4 pakketjes waarop ik netjes btw heb betaald. Er gaat dus ergens iets niet goed.

Als mondige Nederlander (of Belg) is dan het beste even contact op te nemen met de vervoerder (PostNL), deze moeten dit echt voor je kunnen oplossen. Het zijn duidelijke regels die hier gelden, die nageleefd moeten worden. Als ze daarvan afwijken moet dat opgelost worden!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden