Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

inklaringskosten en btw als je een BTW nummer hebt doorgegeven bij aliexpress.


eric

Vraag

Hallo allemaal,

Ik heb al een hoop gelezen over de btw in inklaringskosten maar lees niks over het geval als je een btw nummer hebt toegevoegd.

Ik heb pakketjes na 1juli besteld met btw nummer en moest gewoon btw en inklaringskosten betalen wat volgens mij niet de bedoeling was.

Misschien dat ze verwachten dat ik dan zelf weer de btw terugvraag bij de belastingdienst, dat zou kunnen maar is wel weer extra onnodig werk zou ik zeggen.

Ik hoor hier ook dat je onder de €150.00 geen inklaringskosten zou hoeven te betalen alleen zie ik nu op de post nl site ineens wel staan dat je €4.= inklaringskosten moet betalen.

https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

 

Ik ging er eigenlijk van uit dat je idd alleen de btw moest gaan betalen maar daar komt nu dus ook €4.= inklaringskosten ineens bij.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze dit wel eens express zouden kunnen doen om het shoppen onaantrekkelijk te maken en dat ze dan over een half jaar zeggen dat ze een foutje hebben gemaakt.

Ik snap er eigenlijk helemaal niks meer van omdat overal verteld werd dat je to €150.= alleen de btw zou moeten betalen als een buitenlandse shop aangesloten is bij ioss systeem.

Ach is weer typisch Nederland waar alles toch weer moeilijk gemaakt wordt.

 

ERic

btw en inklaring.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
6 uren geleden, eric zei:

Hallo allemaal,

Ik heb al een hoop gelezen over de btw in inklaringskosten maar lees niks over het geval als je een btw nummer hebt toegevoegd.

Ik heb pakketjes na 1juli besteld met btw nummer en moest gewoon btw en inklaringskosten betalen wat volgens mij niet de bedoeling was.

Misschien dat ze verwachten dat ik dan zelf weer de btw terugvraag bij de belastingdienst, dat zou kunnen maar is wel weer extra onnodig werk zou ik zeggen.

Ik hoor hier ook dat je onder de €150.00 geen inklaringskosten zou hoeven te betalen alleen zie ik nu op de post nl site ineens wel staan dat je €4.= inklaringskosten moet betalen.

https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

 

Ik ging er eigenlijk van uit dat je idd alleen de btw moest gaan betalen maar daar komt nu dus ook €4.= inklaringskosten ineens bij.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze dit wel eens express zouden kunnen doen om het shoppen onaantrekkelijk te maken en dat ze dan over een half jaar zeggen dat ze een foutje hebben gemaakt.

Ik snap er eigenlijk helemaal niks meer van omdat overal verteld werd dat je to €150.= alleen de btw zou moeten betalen als een buitenlandse shop aangesloten is bij ioss systeem.

Ach is weer typisch Nederland waar alles toch weer moeilijk gemaakt wordt.

 

ERic

btw en inklaring.JPG

Ik snap de verwarring. Maar op de postnl website of app staat ook dat als je iets koopt/besteld bij een webshop die bij de IOSS is aangesloten en je dus 21% BTW betaald zijn er geen bijkomende (extra) kosten. Ik heb het ook meerdere keren gelezen als je ff zoekt op Google. En ik zelf heb ervaren toen ik iets had besteld, op 14 juli '21, en ik BTW heb betaald, kreeg ik het pakketje (24-7-'21) binnen zonder bij komende extra kosten. AliExpress en PostNL werken "samen", om het zo maar even te zeggen. En als jij kan aantonen m.b.v. een factuur, zullen ze jou de "extra" kosten terugbetalen. 

Maar het staat ook wel ergens op dit forum. Ik zal ff voor je zoeken en kom ik nog terug voor het antwoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, eric zei:

Ik heb al een hoop gelezen over de btw in inklaringskosten maar lees niks over het geval als je een btw nummer hebt toegevoegd

Sorry, ik heb hier over heen gelezen 🙈 

Jij hebt zelf (zakelijk) je btw nummer toegevoegt, ..hoe dat allemaal in elkaar steekt, kan ik geen antwoord op geven. Misschien kun je contact opnemen met de klantenservice van postNL. Of kijk eens op de website van de belastingdienst of neem contact op met klantenservice. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 uren geleden, eric zei:

Hallo allemaal,

Ik heb al een hoop gelezen over de btw in inklaringskosten maar lees niks over het geval als je een btw nummer hebt toegevoegd.

Ik heb pakketjes na 1juli besteld met btw nummer en moest gewoon btw en inklaringskosten betalen wat volgens mij niet de bedoeling was.

Misschien dat ze verwachten dat ik dan zelf weer de btw terugvraag bij de belastingdienst, dat zou kunnen maar is wel weer extra onnodig werk zou ik zeggen.

Ik hoor hier ook dat je onder de €150.00 geen inklaringskosten zou hoeven te betalen alleen zie ik nu op de post nl site ineens wel staan dat je €4.= inklaringskosten moet betalen.

https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

 

Ik ging er eigenlijk van uit dat je idd alleen de btw moest gaan betalen maar daar komt nu dus ook €4.= inklaringskosten ineens bij.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze dit wel eens express zouden kunnen doen om het shoppen onaantrekkelijk te maken en dat ze dan over een half jaar zeggen dat ze een foutje hebben gemaakt.

Ik snap er eigenlijk helemaal niks meer van omdat overal verteld werd dat je to €150.= alleen de btw zou moeten betalen als een buitenlandse shop aangesloten is bij ioss systeem.

Ach is weer typisch Nederland waar alles toch weer moeilijk gemaakt wordt.

 

ERic

btw en inklaring.JPG

Het is inderdaad verwarrend, er lopen hier dan ook een paar zaken door elkaar!

Zoals @Jomulder opmerkt zijn er meerdere scenario's.

1. Je koopt iets op AliExpress voor minder dan € 150, als consument betaal je bij het afrekenen hier gewoon BTW over op AliExpress (check dit uiteraard altijd). Als je deze BTW betaald hebt, zijn er GEEN inklarings- of andere kosten in NL.

2. Koop je iets > € 150, dan wordt er BTW, inklaringskosten en invoerrechten betaald bij aankomst in de EU

3. Je koopt iets bij een webshop die niet is aangesloten bij IOSS, je betaalt dus geen BTW bij het afrekenen. Je betaalt dan WEL BTW + inklaring zodra het in NL/BE komt. Daar zijn die kosten (€4 of €7) op gebaseerd

4. Hoe het precies met zakelijke inkopen heb ik geen ervaring mee, maar ik denk inderdaad dat je deze BTW gewoon kunt terugvragen bij de Belastingdienst, de kosten niet. Een oplossing hiervoor zou - in theorie - kunnen zijn door je zakelijke gegevens (dus geen BTW-nummer, maar bedrijfsnaam+adres) bij AliExpress in te voeren. Zo betaal je de BTW direct bij afrekenen (en dus geen inklaring in NL/BE), waarbij je de factuur van AliExpress ook direct in je boekhouding kunt boeken. Het is echter wenselijk dit bij je boekhouder te checken of deze facturen voldoen en meteen geboekt kunnen worden.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker;)

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste Ruud ik doe echt mijn best om ergens te vinden op het net wat je schrijft over de inklaringskosten maar kan hierover alleen vinden dat er WEL inklaringskosten van €4.= bijkomen bij bv Post nl.

Het is wel leuk om het te zeggen maar hoe kan ik een bezwaar indienen als het gewoon op de site van post nl staat als ik mijn btw betaal op aliexpress er to €150.= ook €4.= inklaringskosten bij komen.

Ik ga nu eens een aantal producten samen kopen en de btw afrekenen en eens kijken of je dan dus ook die €4.= erbij krijgt of niet.

Wellicht beter om €4.= te betalen over een antal producten dan over elk product.

Ik hoor graag van je waar je die informatie vandaan haalt over het fijt dat je die €4.= niet hoeft te betalen als je de btw afrekend op aliexpress.

 

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
52 minuten geleden, eric zei:

beste Ruud ik doe echt mijn best om ergens te vinden op het net wat je schrijft over de inklaringskosten maar kan hierover alleen vinden dat er WEL inklaringskosten van €4.= bijkomen bij bv Post nl.

Het is wel leuk om het te zeggen maar hoe kan ik een bezwaar indienen als het gewoon op de site van post nl staat als ik mijn btw betaal op aliexpress er to €150.= ook €4.= inklaringskosten bij komen.

Ik ga nu eens een aantal producten samen kopen en de btw afrekenen en eens kijken of je dan dus ook die €4.= erbij krijgt of niet.

Wellicht beter om €4.= te betalen over een antal producten dan over elk product.

Ik hoor graag van je waar je die informatie vandaan haalt over het fijt dat je die €4.= niet hoeft te betalen als je de btw afrekend op aliexpress.

 

Eric

Niet goed gelezen of gekeken @eric

Dit vind ik op postnl.nl

Er zijn ook webshops waar het iets anders werkt. Daar betaal je de btw al op het moment dat je je bestelling afrekent. Wij doen dan nog steeds aangifte als je pakket aankomt in Nederland. Maar je hoeft in dat geval geen inklaringskosten te betalen. En je ontvangt dus ook geen betaalverzoek. Let op: dit geldt alleen als de waarde van je aankoop lager is dan 150 euro. Vanaf dat bedrag moet je namelijk invoerrechten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Jo

Het kan altijd dat ik niet goed lees natuurlijk alleen heb ik nu weer gezocht op postnl.nl en zelfs weeeer het videootje bekeken en kom weer tot de conclusie dat je WEL inklaringskosten van €4.= moet betalen en de btw.

Of is dit alleen als je de btw NIET hebt betaald op bv aliexpress.

Staat er iets op het pakketje dat je de btw hebt betaald?

Heb je hier bv een foto van of iemand anders die dit leest?

Eric

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, eric zei:

Hallo Jo

Het kan altijd dat ik niet goed lees natuurlijk alleen heb ik nu weer gezocht op postnl.nl en zelfs weeeer het videootje bekeken en kom weer tot de conclusie dat je WEL inklaringskosten van €4.= moet betalen en de btw.

Of is dit alleen als je de btw NIET hebt betaald op bv aliexpress.

Staat er iets op het pakketje dat je de btw hebt betaald?

Heb je hier bv een foto van of iemand anders die dit leest?

Eric

 

 

Screenshot_20210805-203724_Samsung Internet.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Eric,

Wij hebben het als Chinafans ook gevraagd aan PostNL. Er zijn twee situaties. AliExpress valt onder de 1e situatie.

Situatie 1: Je bestelt een product en betaalt de BTW aan AliExpress. Op je pakketje is dan vermeld dat je BTW betaald hebt. PostNL brengt het pakketje dan NIET naar de douane, maar direct naar jou thuis. Je betaalt dan géén extra kosten na je bestelling. (Ik heb gisteren ook een pakketje binnengekregen van Ali. BTW was betaald aan AliExpress, dus geen gedoe met de douane en geen extra kosten)

Situatie 2: Je bestelt een product van een andere webshop en betaalt geen BTW. Op je pakketje is dan niet de BTW vermeld. PostNL brengt het pakketje WEL naar de douane. PostNL rekent dan 4 euro inklaringskosten en de douane rekent de BTW. Dit moet je als één bedrag afrekenen bij PostNL.

Nogmaals voor de duidelijkheid; situatie 1 is op AliExpress van toepassing voor alle pakketjes vanaf 01-07-2021. De enige uitzondering zijn pakketjes boven de 150 euro. Die vallen altijd onder situatie 2. Ook als ze van AliExpress komen. 

Ik hoop dat je het op deze manier begrijpt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, eric zei:

Hallo Jo

Het kan altijd dat ik niet goed lees natuurlijk alleen heb ik nu weer gezocht op postnl.nl en zelfs weeeer het videootje bekeken en kom weer tot de conclusie dat je WEL inklaringskosten van €4.= moet betalen en de btw.

Of is dit alleen als je de btw NIET hebt betaald op bv aliexpress.

Staat er iets op het pakketje dat je de btw hebt betaald?

Heb je hier bv een foto van of iemand anders die dit leest?

Eric

 

De vorige bericht waar ik een screenshot heb mee gestuurd is niet echt duidelijk. Probeer weer 1 mee te zenden hoop dat deze duidelijker is.

20210806_161748.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, eric zei:

Hallo Jo

Het kan altijd dat ik niet goed lees natuurlijk alleen heb ik nu weer gezocht op postnl.nl en zelfs weeeer het videootje bekeken en kom weer tot de conclusie dat je WEL inklaringskosten van €4.= moet betalen en de btw.

Of is dit alleen als je de btw NIET hebt betaald op bv aliexpress.

Staat er iets op het pakketje dat je de btw hebt betaald?

Heb je hier bv een foto van of iemand anders die dit leest?

Eric

 

BTW en/of prijs staat niet meer op pakketjes. Je kunt een factuur downloaden van AliExpress bij je account.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
46 minuten geleden, Martijn zei:

Hi Eric,

Wij hebben het als Chinafans ook gevraagd aan PostNL. Er zijn twee situaties. AliExpress valt onder de 1e situatie.

Situatie 1: Je bestelt een product en betaalt de BTW aan AliExpress. Op je pakketje is dan vermeld dat je BTW betaald hebt. PostNL brengt het pakketje dan NIET naar de douane, maar direct naar jou thuis. Je betaalt dan géén extra kosten na je bestelling. (Ik heb gisteren ook een pakketje binnengekregen van Ali. BTW was betaald aan AliExpress, dus geen gedoe met de douane en geen extra kosten)

Situatie 2: Je bestelt een product van een andere webshop en betaalt geen BTW. Op je pakketje is dan niet de BTW vermeld. PostNL brengt het pakketje WEL naar de douane. PostNL rekent dan 4 euro inklaringskosten en de douane rekent de BTW. Dit moet je als één bedrag afrekenen bij PostNL.

Nogmaals voor de duidelijkheid; situatie 1 is op AliExpress van toepassing voor alle pakketjes vanaf 01-07-2021. De enige uitzondering zijn pakketjes boven de 150 euro. Die vallen altijd onder situatie 2. Ook als ze van AliExpress komen. 

Ik hoop dat je het op deze manier begrijpt.

 

Ik begrijp het ook wel alleen kan ik nergens op het net vinden wat je zegt en voor mij is dat eigenlijk het belangrijkste voor het geval dat je wel ineens die inklaringskosten moet betalen.

Ik zou het liefst een link zien waar dit wat jij zegt ook gezegd  wordt.

Krijg ik dan toch ooit de inklaringskosten kan ik bezwaar maken en verwijzen naar de link.

Ik kan dan nl moeilijk zeggen dat ze dat gezegd hadden op het forum van chinafans.

 

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap ik Eric. De douane heeft ons artikel doorgenomen en ons voorzien van wat extra informatie. Wij zijn dus sowieso compleet!

In dit nieuwsartikel van nu.nl zie je het ook met deze quote:

"Sinds 1 juli moet ook over webshopbestellingen van buiten de EU met een waarde van minder dan 22 euro btw betaald worden. Dat bedrag kan meteen door de webshop in rekening worden gebracht. Als dat niet is gebeurd, dan moeten vervoerders als PostNL dat bedrag innen en afdragen."

Bron: https://www.nu.nl/economie/6149600/vertraging-bij-postnl-met-buitenlandse-pakketjes-door-nieuwe-btw-regels.html

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb een BTW nummer ingevoerd op Aliexpress. Hoe het nu werkt is als volgt:

 

-Met- BTW nummer ingevoerd op Ali betaal je bij het afrekenen op Ali -geen- BTW (VAT). Dus je aankoop van X euro is en blijft X euro. Je moet natuurlijk wel ooit BTW betalen, als je het geimporteerde product bijvoorbeeld in de Europese Economische Ruimte (EER) wilt verkopen, en gewoon sowieso al want ze willen BTW zien sinds 1 juli. PostNL/douane doet dus een soort van aangifte voor jou (noem het importaangifte (ik weet de officiele term niet)). Dat kost je 4 euro aan kosten (inklaringskosten) plus de verschuldigde BTW over het bedrag wat op het pakket staat. Staat er op een pakket 0,57 cent dan doet PostNL/douane een factuur opstellen voor 4 euro (vaste kosten) + 0,12 cent (BTW over 0,57) = 4,12 euro. Die 0,12 cent kan je terugvragen bij de Nederlandse belastingdienst via je kwartaal aangifte. Die 4 euro, zo ver ik nu nog weet, niet. Die is gewoon weg. 

 

-Zonder- BTW nummer ingevoerd op Ali betaal je bij afrekenen -wel- BTW (VAT). Ali is aangemeld bij de IOSS en draagt dus je BTW die je hebt betaald bij het afrekenen af. Of ze geven in ieder geval aan dat je het hebt betaald en dus niet 2x BTW hoeft te betalen, dus bij aankomst pakket in Nederland. Dus PostNL/Douane hoeft geen factuur voor je op te stellen. Dus ook geen 4 euro vaste kosten. Maar dus wel 21% BTW over het -echte- aankoop bedrag in je aliexpres winkelwagentje. Waar in het vorige voorbeeld ze het 21% BTW bedrag over het bedrag op het pakket nemen (0,57 cent terwijl het bijvoorbeeld 18 euro kostte in het echt). 

 

De vragen die nu naar boven komen zijn de volgende: 

 

1. Kan je beter als particulier (zonder btw nummer) Ali account dingen kopen en dan de BTW (VAT) die je betaald terugvragen bij je belastingaangifte? Nu wordt mijn kennis een beetje vaag. Voorheen moest je je volgensmij dan in dat land aanmelden bij hun belastingdienst, in dit geval China. Maar met de IOSS wordt de BTW die Ali rekent misschien dan "teruggesluist" naar Nederland zodat we het hier kunnen terugvragen? Als dat mag dan betaal je in weze dus geen BTW meer per saldo en ook geen inklaringkosten.

2. Kan je beter als business (met btw nummer) Ali account dingen kopen en dan de BTW via de PostNL/douane factuur terugvragen en de 4 euro als verloren beschouwen? Of misschien kan je nog onderuit die inklaringskosten komen door iets van een artikel vergunning 23 scenario aan te vragen? 

 

Als je de BTW niet terug kan krijgen bij vraag 1 en stel de 4 euro van vraag 2 blijft ook voor altijd en krijg je op geen enkele manier weg dan moet je eigenlijk altijd maar iets inkopen dat meer dan 4 euro aan BTW kost op Ali. Dit is met BTW nummer / business account. Dat dus je uiteindelijke extra uitgave altijd alleen maar die 4 euro inklaring is.

aangepast door nieuwe Ali regels
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 uren geleden, nieuwe Ali regels zei:

Ook ik heb een BTW nummer ingevoerd op Aliexpress. Hoe het nu werkt is als volgt:

 

-Met- BTW nummer ingevoerd op Ali betaal je bij het afrekenen op Ali -geen- BTW (VAT). Dus je aankoop van X euro is en blijft X euro. Je moet natuurlijk wel ooit BTW betalen, als je het geimporteerde product bijvoorbeeld in de Europese Economische Ruimte (EER) wilt verkopen, en gewoon sowieso al want ze willen BTW zien sinds 1 juli. PostNL/douane doet dus een soort van aangifte voor jou (noem het importaangifte (ik weet de officiele term niet)). Dat kost je 4 euro aan kosten (inklaringskosten) plus de verschuldigde BTW over het bedrag wat op het pakket staat. Staat er op een pakket 0,57 cent dan doet PostNL/douane een factuur opstellen voor 4 euro (vaste kosten) + 0,12 cent (BTW over 0,57) = 4,12 euro. Die 0,12 cent kan je terugvragen bij de Nederlandse belastingdienst via je kwartaal aangifte. Die 4 euro, zo ver ik nu nog weet, niet. Die is gewoon weg. 

 

-Zonder- BTW nummer ingevoerd op Ali betaal je bij afrekenen -wel- BTW (VAT). Ali is aangemeld bij de IOSS en draagt dus je BTW die je hebt betaald bij het afrekenen af. Of ze geven in ieder geval aan dat je het hebt betaald en dus niet 2x BTW hoeft te betalen, dus bij aankomst pakket in Nederland. Dus PostNL/Douane hoeft geen factuur voor je op te stellen. Dus ook geen 4 euro vaste kosten. Maar dus wel 21% BTW over het -echte- aankoop bedrag in je aliexpres winkelwagentje. Waar in het vorige voorbeeld ze het 21% BTW bedrag over het bedrag op het pakket nemen (0,57 cent terwijl het bijvoorbeeld 18 euro kostte in het echt). 

 

De vragen die nu naar boven komen zijn de volgende: 

 

1. Kan je beter als particulier (zonder btw nummer) Ali account dingen kopen en dan de BTW (VAT) die je betaald terugvragen bij je belastingaangifte? Nu wordt mijn kennis een beetje vaag. Voorheen moest je je volgensmij dan in dat land aanmelden bij hun belastingdienst, in dit geval China. Maar met de IOSS wordt de BTW die Ali rekent misschien dan "teruggesluist" naar Nederland zodat we het hier kunnen terugvragen? Als dat mag dan betaal je in weze dus geen BTW meer per saldo en ook geen inklaringkosten.

2. Kan je beter als business (met btw nummer) Ali account dingen kopen en dan de BTW via de PostNL/douane factuur terugvragen en de 4 euro als verloren beschouwen? Of misschien kan je nog onderuit die inklaringskosten komen door iets van een artikel vergunning 23 scenario aan te vragen? 

 

Als je de BTW niet terug kan krijgen bij vraag 1 en stel de 4 euro van vraag 2 blijft ook voor altijd en krijg je op geen enkele manier weg dan moet je eigenlijk altijd maar iets inkopen dat meer dan 4 euro aan BTW kost op Ali. Dit is met BTW nummer / business account. Dat dus je uiteindelijke extra uitgave altijd alleen maar die 4 euro inklaring is.

Interessante vraag @nieuwe Ali regels!

Laat ik beginnen dat het uitgangspunt: om BTW terug te kunnen vragen heb je een factuur nodig die op naam van jouw bedrijf staat. Met optie #1 heb je deze dus niet, waardoor je - officieel - geen BTW kunt terugvragen. Bij de BTW-aangifte hoef je echter geen facturen te overleggen, dit is alleen het geval bij een controle. Toch zou ik hier persoonlijk voor een sluitende boekhouding gaan.

In geval #2 is het natuurlijk de vraag hoe vaak je bestelt en welke bedragen dit zijn. Ook al zijn er genoeg mensen die via dropshipping inkopen op AliExpress, aankopen in grotere kwantiteiten verlopen vaak via andere platformen. 

Mijn advies: check met je boekhouder of de factuur op AliExpress bij #1 voldoet voor jouw administratie en gebruikt kan worden als officiële bedrijfsfactuur. Als dat het geval is, zou ik persoonlijk voor optie #1 gaan als je meerdere bestellingen doet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 uren geleden, Martijn zei:

Snap ik Eric. De douane heeft ons artikel doorgenomen en ons voorzien van wat extra informatie. Wij zijn dus sowieso compleet!

In dit nieuwsartikel van nu.nl zie je het ook met deze quote:

"Sinds 1 juli moet ook over webshopbestellingen van buiten de EU met een waarde van minder dan 22 euro btw betaald worden. Dat bedrag kan meteen door de webshop in rekening worden gebracht. Als dat niet is gebeurd, dan moeten vervoerders als PostNL dat bedrag innen en afdragen."

Bron: https://www.nu.nl/economie/6149600/vertraging-bij-postnl-met-buitenlandse-pakketjes-door-nieuwe-btw-regels.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden