Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Iemand ervaring met bestelling op AliExpress naar België verzenden vanaf 1 juli 2021?


Pingske

Vraag

Hoi allemaal! 
ik bestel regelmatig op AliExpress en het verloopt in het algemeen heel goed. Maar met de nieuwe wet voor vanaf 1 juli 2021, durf ik momenteel niet te bestellen. Hier heb ik jullie gelukkig via internet gevonden met goede tips. Volgens hier is AliExpress aangesloten bij IOSS. Bij het afrekenen bij AliExpress verscheen inderdaad de btw. Maar toch heb ik schrik als het in België aankomt, dat je toch de inklaringskosten moet betalen dat tamelijk veel kost dan het artikel zelf, terwijl de btw op kleine prijzen niet veel voorstelde. Je kan normaal ook geen factuur laten tonen, daar AliExpress er geen hebben? Graag advies. Dank u wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
28 minuten geleden, Pingske zei:

Hoi allemaal! 
ik bestel regelmatig op AliExpress en het verloopt in het algemeen heel goed. Maar met de nieuwe wet voor vanaf 1 juli 2021, durf ik momenteel niet te bestellen. Hier heb ik jullie gelukkig via internet gevonden met goede tips. Volgens hier is AliExpress aangesloten bij IOSS. Bij het afrekenen bij AliExpress verscheen inderdaad de btw. Maar toch heb ik schrik als het in België aankomt, dat je toch de inklaringskosten moet betalen dat tamelijk veel kost dan het artikel zelf, terwijl de btw op kleine prijzen niet veel voorstelde. Je kan normaal ook geen factuur laten tonen, daar AliExpress er geen hebben? Graag advies. Dank u wel!

Ik weet hier helaas het antwoord niet op. Maar je zou een goedkope bestelling kunnen doen en afwachten tot het pakketje er is. Als je wel voor België extra kosten hebt, zou je het niet accepteren. Dan is er maar een klein bedrag weg i.p.v. een groot bedrag. Want ook ik was nieuwsgierig hoe het zou gaan met de nieuwe regels. Maar alles was goed gegaan dus ik heb alweer bestellingen gedaan 😊 

En de factuur kun je downloaden. Kijk elders op het forum, @Ruudheeft het allemaal uitgezocht en beschreven hoe je dat kunt doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minuten geleden, Jomulder zei:

Ik weet hier helaas het antwoord niet op. Maar je zou een goedkope bestelling kunnen doen en afwachten tot het pakketje er is. Als je wel voor België extra kosten hebt, zou je het niet accepteren. Dan is er maar een klein bedrag weg i.p.v. een groot bedrag. Want ook ik was nieuwsgierig hoe het zou gaan met de nieuwe regels. Maar alles was goed gegaan dus ik heb alweer bestellingen gedaan 😊 

En de factuur kun je downloaden. Kijk elders op het forum, @Ruudheeft het allemaal uitgezocht en beschreven hoe je dat kunt doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Jomulder Ik had het gelezen van Ruud. Ondertussen heb ik toch maar besteld op AliExpress. Op Download invoice gedrukt op de pc (want via apps of Ipad werkt het niet), maar het geeft error aan. Misschien is het omdat het nog maar net besteld is. Ik ga nog even wachten. Levering duurt toch meestal 5 á 6 weken. Moest het weer niet lukken, dan neem ik contact op met de verkoper. 
Alvast bedankt! Ik laat me hier zeker horen hoe het veder is gegaan.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 uren geleden, Pingske zei:

@Jomulder Ik had het gelezen van Ruud. Ondertussen heb ik toch maar besteld op AliExpress. Op Download invoice gedrukt op de pc (want via apps of Ipad werkt het niet), maar het geeft error aan. Misschien is het omdat het nog maar net besteld is. Ik ga nog even wachten. Levering duurt toch meestal 5 á 6 weken. Moest het weer niet lukken, dan neem ik contact op met de verkoper. 
Alvast bedankt! Ik laat me hier zeker horen hoe het veder is gegaan.

Het klopt inderdaad wat @Jomulder aangeeft. ALS je BTW betaalt bij het afrekenen op AliExpress, dan heb je geen extra kosten in NL/BE. Ik ben met een onderzoekje bezig wat je moet doen als dit toch gebeurt, snel meer...

Verder: het downloaden van de factuur kan volgens mij pas na verzenden van het product, dus gewoon even geduld inderdaad;). 

Hoe dan ook: hou je ons op de hoogte?

  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@RuudJa, heb het tips ook van jou gelezen. 
Ondertussen kreeg ik een melding van de verkoper dat ik het pakketje binnenkort kan verwachten. En ondertussen heb ik de factuur kunnen downloaden. Tot nu toe loopt het wel vlotjes. Ik ben benieuwd als éénmaal het pakketje aankomt in België wat er verder gaat gebeuren. 
Alvast bedankt! Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het zal eindigen. Wel spannend! 😁

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
32 minuten geleden, Pingske zei:

@RuudJa, heb het tips ook van jou gelezen. 
Ondertussen kreeg ik een melding van de verkoper dat ik het pakketje binnenkort kan verwachten. En ondertussen heb ik de factuur kunnen downloaden. Tot nu toe loopt het wel vlotjes. Ik ben benieuwd als éénmaal het pakketje aankomt in België wat er verder gaat gebeuren. 
Alvast bedankt! Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het zal eindigen. Wel spannend! 😁

Spannend is het zeker en zo leuk 🤗🤭

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden