Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Product bij Alieexpress gekocht zonder VAT


Rik

Vraag

Ik heb een telefoontje gekocht bij Alieexpress.
Onder de foto bij het artikel stond geschreven VAT added bij payment.
Nu kreeg ik een berichtje van de betreffende shop dat dit niet is gebeurd en ik zie het ook niet terug dat er VAT is ingehouden.
Ze vragen om van alles (o.a een VAT nummer, ID, en stellen zelfs voor dat ik wat meer betaal, dan verlagen ze de product prijs op het pakketje) Heb al uitgelegd dat dat niet werkt, aangezien je (voor de veranderingen per 1 jul) je al bewijs moest leveren wat je exact hebt betaald.
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Ik heb zo'n gevoel dat de webshop niet gaat leveren en de verzendtermijn zal laten lopen..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
32 minuten geleden, Rik zei:

Ik heb een telefoontje gekocht bij Alieexpress.
Onder de foto bij het artikel stond geschreven VAT added bij payment.
Nu kreeg ik een berichtje van de betreffende shop dat dit niet is gebeurd en ik zie het ook niet terug dat er VAT is ingehouden.
Ze vragen om van alles (o.a een VAT nummer, ID, en stellen zelfs voor dat ik wat meer betaal, dan verlagen ze de product prijs op het pakketje) Heb al uitgelegd dat dat niet werkt, aangezien je (voor de veranderingen per 1 jul) je al bewijs moest leveren wat je exact hebt betaald.
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Ik heb zo'n gevoel dat de webshop niet gaat leveren en de verzendtermijn zal laten lopen..

 

Dan zou ik de bestelling annuleren. Nooit geen extra geld betalen, dan gaat er bij een belletje rinkelen...dropshipping?....in ieder geval voelt het bij mij niet goed/vertrouwd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, Rik zei:

Het is gewoon raar dat je blijkbaar via aliexpress toch nog iets kunt kopen zonder VAT?

Eigenlijk wel ja. Want Aliexpress is bij IOSS aangesloten.

Maar nog even terug tekomen op jouw bestelling, ga ook in geschil. Ik lees hier en daar dat als je bestelling hebt geplaatst en betaald maar je annuleert het moet je meestal een reden opgeven. En in jouw geval vind ik dit niet een betrouwbare verkoper dus ik zou in geschil gaan. En zeg ook eerlijk dat de verkoper jou vroeg om extra geld enzo.

Hou je me op de hoogte? 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wacht nog even af want over 6 dagen vervalt de termijn voor verzending. Bij annulering moet ik ook toestemming hebben van de verkoper.  Maar voor iedere potentiële koper geef ik wel mee, kijk bij het eind proces bij de aankoop heel goed of de VAT is meegenomen in de totaal prijs anders loop je kans op dit gedoe.. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk ook eens op de site van chinafans.nl

Ik kwam dit nog tegen,

Je krijgt vaak niet automatisch je geld terug. In veel gevallen van een geannuleerde bestelling op AliExpress, moet je zelf achter je geld aan. Gelukkig is de service van AliExpress behoorlijk goed. Daardoor krijg je vaak gelijk je geld terug wanneer je een dispute opent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 Jouw annulering wordt snel verwerkt, het is echter aan de verkoper om de annulering goed te keuren. Wanneer deze is goedgekeurd krijg jij binnen 10 werkdagen jouw geld terug op dezelfde manier als dat jij de betaling hebt gedaan

2 Als de bestelling al gereed is om verzonden te worden of al is verzonden is annuleren niet meer mogelijk. Jij zult dan moeten wachten tot het pakketje in Nederland en bij jou thuis is om daarna eventueel in overleg te gaan met de verkoper of het mogelijk is om het terug te sturen en wat daarvan eventueel de kosten zijn

maar jij ziet niet meteen of het al verwerkt word/is of opstuurt. En het kan heel snel gaan hoor. Maar als jij annuleert heb je recht op je geld terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het niet erg om de VAT te betalen, dan heb ik hem nog relatief goedkoop. Het is alleen raar dat ze zo moeilijk doen. Ik zelf heb de gedachte dat ze het product te goedkoop hebben verkocht en nu van alles verzinnen om het maar niet te hoeven verzenden. Mij kost dit alles alleen maar tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is beter om BTW/VAT betaald te hebben. Dan heb je voor de rest geen gedoe als het pakketje in NL komt. Dat word allemaal geregeld voor je. 

Als je van winkelwagen naar betalen toe gaat, staat er pas of je btw betaald. En aangezien aliexpress bij IOSS is aangesloten, moet het eigenlijk wel zo zijn dat het ook op de factuur staat. Die kun je pas downloaden als het pakketje (meestal) word "klaargemaakt" voor verzending. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteindelijk is en blijft het vreemd dat op de site van AliExpress dit nog kan voorkomen. Ik heb het nog eens geprobeerd om het artikel te kopen en tot het eind van het verkoop proces te gaan. Terwijl Alie Express aangeeft VAT added by payment, is dit niet zichtbaar bij de betaling. Bij andere producten die ik kocht zag ik dat wel terug. In de advertentie van de shop (de foto's en tekst plaatjes) was er wel een vermelding dat VAT niet was toegevoegd bij de prijs. Blijft voor mij de verwarring dat dit wel vernoemd wordt ook de pagina zelf, ik vermoed dat dit automatisch wordt gegenereerd door de site  van Alie Express zelf. En het blijft idioot dat de shop vraagt om een ID, dan weer extra geld om de vermelding van de waarde te verlagen.. Maakt het winkelen in het algemeen bij Alie Express minder prettig. Niet dat het me daarvan weerhoud want het gaat in de meeste gevallen goed. Nu dus even niet🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Interessante situatie. 

Allereerst: nooit zomaar bijbetalen, dat gaat over het algemeen in de zak van de verkoper. 

Er kunnen een aantal redenen zijn waarom er geen VAT/BTW betaald wordt: 

1. Product kost > € 150 (incl. verzenden)

2. Het bedrijf van de verkoper op AliExpress is in de EU gevestigd

Dat zijn - in theorie - de enige redenen waardoor je geen BTW zou betalen bij het afrekenen op AliExpress. 

In dit geval zou ik kijken of de bestelling te annuleren is. Over producten > 150 euro betaal je niet alleen BTW, maar ook inklaringskosten en invoerrechten in NL/BE.

Succes!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden