Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

BTW


Lily

Vraag

Beste lezer,

vorige maand toen ik wat bij AliExpress bestelde, zag ik bij het afrekenen de BTW staan.

deze week wilde ik ook wat bestellen, maar nu zie ik dus gėén BTW meer staan.moet ik nu de BTW apart betalen ?

dus heb ik maar eens ff gewacht met bestellen en mijn vraag hier geplaatst.

hopelijk kunnen jullie me verder helpen,

groetjes Lily

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
38 minuten geleden, Lily zei:

Beste lezer,

vorige maand toen ik wat bij AliExpress bestelde, zag ik bij het afrekenen de BTW staan.

deze week wilde ik ook wat bestellen, maar nu zie ik dus gėén BTW meer staan.moet ik nu de BTW apart betalen ?

dus heb ik maar eens ff gewacht met bestellen en mijn vraag hier geplaatst.

hopelijk kunnen jullie me verder helpen,

groetjes Lily

 

Kijk en lees in het 1e topic van dit forum

Veelgestelde vragen over BTW, invoerrechten en inklaringskosten op AliExpress

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, PC1LBR zei:

Ik zie helaas nergens iets van incl vat.

ik heb meerdere artikelen bekeken. 

Alles is duurder geworden op AliExpress, of toch niet...?

Er is iets anders aan de hand en ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel een goede ontwikkeling vind. De manier waarop de BTW getoond wordt op de site (en app) van AliExpress is veranderd, zo had Chinafans-lezer Harm gespot.

Waar voorheen de BTW in het scherm na het winkelmandje werd berekend en getoond, worden de prijzen nu inclusief BTW weergegeven op AliExpress. 

Dat wil dus zeggen dat de prijs die je bij de (meeste) producten ziet, ook de daadwerkelijk prijs zal zijn die jij betaalt (zolang het product < € 150 is).

Een voorbeeld: 

Ik heb dit product als voorbeeld genomen. Op onderstaande screenshots zie je dat hier nu staat 'price includes VAT'. 

Voor de volledigheid: VAT = BTW (in het Engels).

Bekijk hier hoe dit eruit ziet op AliExpress

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, Jomulder zei:

Alles is duurder geworden op AliExpress, of toch niet...?

Er is iets anders aan de hand en ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel een goede ontwikkeling vind. De manier waarop de BTW getoond wordt op de site (en app) van AliExpress is veranderd, zo had Chinafans-lezer Harm gespot.

Waar voorheen de BTW in het scherm na het winkelmandje werd berekend en getoond, worden de prijzen nu inclusief BTW weergegeven op AliExpress. 

Dat wil dus zeggen dat de prijs die je bij de (meeste) producten ziet, ook de daadwerkelijk prijs zal zijn die jij betaalt (zolang het product < € 150 is).

Een voorbeeld: 

Ik heb dit product als voorbeeld genomen. Op onderstaande screenshots zie je dat hier nu staat 'price includes VAT'. 

Voor de volledigheid: VAT = BTW (in het Engels).

Bekijk hier hoe dit eruit ziet op AliExpress

Dit gaat niet helemaal goed zie ik. 🙈 Neem mij niet kwalijk 

Je ziet de eventueel te betalen BTW pas op het scherm NA het winkelmandje. Dat wil zeggen als je de gegevens hebt ingevuld waar de producten naar verzonden moeten worden. Dat is dan ook precies de reden dat AliExpress dit pas later laat zien: ze moeten eerst weten naar welk land de producten gaan.

Vanaf 1 augustus 2021 wordt de BTW direct getoond bij het product. Er staat dan ‘price includes VAT’. Dat betekent in het Nederlands dat de BTW al in de prijs zit.

Bij het afrekenen zie je dus ook geen vermelding van deze BTW, dus het is goed om dit te checken als je aan het shoppen bent. De BTW is ook terug te vinden op je factuur, uiteraard

Is allemaal te lezen op chinafans.nl 

aangepast door Jomulder
Iets vergeten erbij te melden
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb eens gekeken maar ik zie niks meer van de btw.

eerst stond het inderdaad in het winkelmandje, maar nu niet meer.

en ik zie ook nergens inc vat staan, ik heb de Nederlandse versie van Ali ligt het misschien daar aan?

vind het nu wel erg onduidelijk en bestel nu dus maar niets meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, PetraL zei:

Nou ik heb eens gekeken maar ik zie niks meer van de btw.

eerst stond het inderdaad in het winkelmandje, maar nu niet meer.

en ik zie ook nergens inc vat staan, ik heb de Nederlandse versie van Ali ligt het misschien daar aan?

vind het nu wel erg onduidelijk en bestel nu dus maar niets meer

Dit kan inderdaad een aantal redenen hebben: 

  • Je hebt een zakelijk account
  • Je adres is buiten de EU
  • Ik zie dat je een tablet gebruikt, helaas heb ik er geen om dit te testen. Is dit in de app of browser?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 minuten geleden, Ruud zei:

Dit kan inderdaad een aantal redenen hebben: 

  • Je hebt een zakelijk account
  • Je adres is buiten de EU
  • Ik zie dat je een tablet gebruikt, helaas heb ik er geen om dit te testen. Is dit in de app of browser?

 

Ik gebruik ook een tablet (s7+) en op de Aliexpress app en ook in browser is er bij mij gewoon te lezen onder de foto van een product dat de prijs incl.VAT is.

Dit is ook het geval als ik m'n smartphone gebruik, zowel app als browser

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Ruud zei:

Dit kan inderdaad een aantal redenen hebben: 

  • Je hebt een zakelijk account
  • Je adres is buiten de EU
  • Ik zie dat je een tablet gebruikt, helaas heb ik er geen om dit te testen. Is dit in de app of browser?

 

Ik gebruik inderdaad een ipad en de app

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Ruud zei:

Ben je ook ingelogd? Ik denk dat AliExpress het al dan niet tonen van BTW aan jouw standaard-adres koppelt.

Anders heb ik het antwoord helaas ook niet...

Ja ik ben ingelogd, maar zit wel op een ander ip adres

zit nu nl op een camping, zou het dat zijn? Dat kan je zien als bedrijf natuurlijk

zal eens kijken als ik weer thuis ben of ik dan wel de btw te zien krijg.

want nu zie ik het echt nergens wat ik ook open op ali

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, PetraL zei:

Ja ik ben ingelogd, maar zit wel op een ander ip adres

zit nu nl op een camping, zou het dat zijn? Dat kan je zien als bedrijf natuurlijk

zal eens kijken als ik weer thuis ben of ik dan wel de btw te zien krijg.

want nu zie ik het echt nergens wat ik ook open op ali

Dan ga ik er even vanuit dat je op een camping in de EU zit, dan zou het alsnog moeten tonen. Of er moet natuurlijk iets van een VPN actief zijn (op jouw device, of de verbinding van de camping). Hoe dan ook: het lijkt iets met locatie/EU te maken te hebben. 

Hoe dan ook: fijne vakantie;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minuten geleden, Ruud zei:

Dan ga ik er even vanuit dat je op een camping in de EU zit, dan zou het alsnog moeten tonen. Of er moet natuurlijk iets van een VPN actief zijn (op jouw device, of de verbinding van de camping). Hoe dan ook: het lijkt iets met locatie/EU te maken te hebben. 

Hoe dan ook: fijne vakantie;)

Zit in Drenthe, en verder van de wifi weet ik t niet ben niet zo technisch 😂 daarom ben ik ook hier beland.

bedankt in ieder geval voor je antwoorden👍

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels weer een aantal keer getest maar op de ipad zie ik het dus niet of de btw erbij zit.

op mijn telefoon wel.

dus winkel ik maar op de ipad en dan doe ik alles in de winkelwagen, daarna kijk ik het na via de telefoon en dan kan ik dus wel zien of er de btw bij zit

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, PetraL zei:

Inmiddels weer een aantal keer getest maar op de ipad zie ik het dus niet of de btw erbij zit.

op mijn telefoon wel.

dus winkel ik maar op de ipad en dan doe ik alles in de winkelwagen, daarna kijk ik het na via de telefoon en dan kan ik dus wel zien of er de btw bij zit

Das vreemd?! Niet op je ipad wel op je telefoon?? Mag ik vragen wat voor telefoon je hebt? Mijn jongste zoon heeft een ipad en iphone en beide geven btw aan op AliExpress app.

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 uren geleden, Jomulder zei:

Das vreemd?! Niet op je ipad wel op je telefoon?? Mag ik vragen wat voor telefoon je hebt? Mijn jongste zoon heeft een ipad en iphone en beide geven btw aan op AliExpress app.

Groetjes Jolanda

Ik heb ook een iphone en die geeft wel de btw, de ipad dus niet vind ik ook vreemd

geen idee waar het aan ligt

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
59 minuten geleden, PetraL zei:

Ik heb ook een iphone en die geeft wel de btw, de ipad dus niet vind ik ook vreemd

geen idee waar het aan ligt

Ik heb mijn zoon (20 jaar) even gevraagd maar die er geen verstand van heeft. Hij weet alles van auto's, hij is automonteur, en heeft "toevallig" een iPhone en ipad, maar helaas...🤔

Misschien dat iemand bij jou in de buurt er verstand van heeft over de instellingen o.i.d. of iemand hier op het forum? 

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, PetraL zei:

Ik heb ook een iphone en die geeft wel de btw, de ipad dus niet vind ik ook vreemd

geen idee waar het aan ligt

Misschien dat je je ipad moet updaten of de app op je ipad? Ik weet het niet hoor, ik denk met je mee. En ik heb een samsung telefoon én tab, die moet ik handmatig up to dat houden dus wie weet werkt het ook zo bij de iphone en ipad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden