Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

btw betalen bij aankoop is dus geen douanekost betalen ??


angelique

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
14 uren geleden, angelique zei:

dus als ik het goed begrijp , staat er bij afrekening de BTW vermeld hoef je geen extra invoerrechten of douanekosten te betalen ,

heb ik het juist of niet ??? Graag reactie van iemand met kennis en ervaring 

 

AliExpress invoerrechten vanaf 01-07-2021

Invoerrechten zijn de kosten die je betaalt zodra een pakket buiten Europa meer dan 150 euro kost. In 2021 zal er op het gebied van invoerrechten niets veranderen. Pakketten uit China tot 150 euro hoeven geen invoerrechten te betalen.

Boven de 150 euro blijven de regels dus gelijk, ook na 1 juli. Koop je iets op AliExpress van bijvoorbeeld 140 euro, dan betaal je alleen de BTW, zoals je voorheen ook deed.

Dit is te lezen op https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoe komt het dan dat ik op 2 bestellingen(orthopedisch materiaal) extra douanekosten had en op andere bestellingen van hetzelfde bedrag en uit de zelfde online shop niet en deze heb ik zonder problemen ontvangen terwijl ik de orthopedische producten teruggestuurd heb want de douanekosten waren absurd hoog ten aanzien van het bestelde product 

groetjes A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede vragen! 

In principe, als je BTW hebt betaald op AliExpress en het bedrag is < € 150 (incl verzendkosten), dan heb je geen extra kosten in NL/BE. We weten inmiddels ook dat dit nog niet 100% vlekkeloos gaat, daarover lees je hier meer.

Probeer trouwens niet al je berichten dikgedrukt te plaatsen, ze worden sowieso gelezen;)

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden