Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

ebay en IOSS


lvdb

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 uren geleden, lvdb zei:

Ik wil iets kopen vanuit China via ebay.

Voordat ik ga bieden zou ik graag weten of ebay automatisch de btw aanrekent en doorstort zodat ik geen extra inklaringskosten zal moeten betalen.

Heb ik persoonlijk helaas geen ervaring mee, maar neem aan dat e-bay hier info over heeft in hun help-sectie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het bieden gewonnen en blijkbaar moet ik bij de verkoper een totaalfactuur opvragen (als ik naar de aankoopgeschiedenis ga waar je normaal het item kan betalen)

Via het icoontje van het belletje (waar je gevolgde items komen die dadelijk aflopen) kan ik het item echter wel betalen.

Het item was $ 100, verzending was gratis. Totaalbedrag te betalen is $ 121 wat dus klopt.

Kan ik dat nu direct betalen of moet ik wachten tot de verkoper een factuur heeft doorgestuurd zodat dit via aankoopgeschiedenis kan betalen. Sorry voor de vragen maar het is de eerste keer dat ik dit tegenkom.

Ik vind het niet erg gebruiksvriendelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, lvdb zei:

Ik heb het bieden gewonnen en blijkbaar moet ik bij de verkoper een totaalfactuur opvragen (als ik naar de aankoopgeschiedenis ga waar je normaal het item kan betalen)

Via het icoontje van het belletje (waar je gevolgde items komen die dadelijk aflopen) kan ik het item echter wel betalen.

Het item was $ 100, verzending was gratis. Totaalbedrag te betalen is $ 121 wat dus klopt.

Kan ik dat nu direct betalen of moet ik wachten tot de verkoper een factuur heeft doorgestuurd zodat dit via aankoopgeschiedenis kan betalen. Sorry voor de vragen maar het is de eerste keer dat ik dit tegenkom.

Ik vind het niet erg gebruiksvriendelijk.

 

Staat er geen hulp-artikelen op de website van Ebay? 

Ik zou in ieder geval nu nog niet betalen als je er niet zeker van bent.

Maar ik zou het eerst "onderzoeken"...google ofzoiets...

Succes

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 18-8-2021 om 10:44, lvdb zei:

Ik heb het bieden gewonnen en blijkbaar moet ik bij de verkoper een totaalfactuur opvragen (als ik naar de aankoopgeschiedenis ga waar je normaal het item kan betalen)

Via het icoontje van het belletje (waar je gevolgde items komen die dadelijk aflopen) kan ik het item echter wel betalen.

Het item was $ 100, verzending was gratis. Totaalbedrag te betalen is $ 121 wat dus klopt.

Kan ik dat nu direct betalen of moet ik wachten tot de verkoper een factuur heeft doorgestuurd zodat dit via aankoopgeschiedenis kan betalen. Sorry voor de vragen maar het is de eerste keer dat ik dit tegenkom.

Ik vind het niet erg gebruiksvriendelijk.

 

Zijn er andere forumleden die het antwoord op deze vraag heeft van @lvdb??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en nu toch wat geks, kreeg tot twee keer een pakje via Ebay waar zeker weten btw over was betaald maar ik moet wel inklaringskosten betalen,  E7,35 per pakje, waarde was duidelijk ver onder de E150,-.  Ik begrijp er nu echt niets meer van, btw stond notabene vermeld op de verpakking.  raaaaaarrrrrr

Eerdere zendingen van dezelfde verkoper via Ebay gingen goed, heb ik wat gemist?

 

Iemand? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, keesdeJ zei:

en nu toch wat geks, kreeg tot twee keer een pakje via Ebay waar zeker weten btw over was betaald maar ik moet wel inklaringskosten betalen,  E7,35 per pakje, waarde was duidelijk ver onder de E150,-.  Ik begrijp er nu echt niets meer van, btw stond notabene vermeld op de verpakking.  raaaaaarrrrrr

Eerdere zendingen van dezelfde verkoper via Ebay gingen goed, heb ik wat gemist?

 

Iemand? 

Dat is idd heel raar. Maar ik kom dit tegen op de site van de Douane

inklaringskosten'  Dit zijn kosten die uw pakketbezorger maakt om aangifte te doen bij de Douane. Uw bezorger kan u er meer over vertellen.

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 18-8-2021 om 18:21, Jomulder zei:

Staat er geen hulp-artikelen op de website van Ebay? 

Ik zou in ieder geval nu nog niet betalen als je er niet zeker van bent.

Maar ik zou het eerst "onderzoeken"...google ofzoiets...

Succes

Groetjes Jolanda 

De volgende dag kon ik gewoon betalen via "aankoopgeschiedenis".

In de tussentijd had de verkoper een factuur doorgestuurd.

Bedankt allemaal voor de reacties

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 26-8-2021 om 19:24, keesdeJ zei:

en nu toch wat geks, kreeg tot twee keer een pakje via Ebay waar zeker weten btw over was betaald maar ik moet wel inklaringskosten betalen,  E7,35 per pakje, waarde was duidelijk ver onder de E150,-.  Ik begrijp er nu echt niets meer van, btw stond notabene vermeld op de verpakking.  raaaaaarrrrrr

Eerdere zendingen van dezelfde verkoper via Ebay gingen goed, heb ik wat gemist?

 

Iemand? 

Vermits de waarde onder de 150€ was en ebay de btw al betaald heeft zou Postnl u geen kosten meer mogen aanrekenen.

Ik zou hier zeker klacht over indienen bij Postnl

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden