Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Handigheidjes gevraagd Ali app; Tracking/ Factuur)


Mayo

Vraag

Hallo, 

Is er een snelle manier om op Tracking nummer te zoeken in de AliExpress app? Dus niet via de Tracking parcels site, maar in de app zelf. Nu moet ik elke order openen bij “informatie/ tracking levering”. Dit is niet handig wanneer ik een factuur ontvang van bijv. Post NL en ik een groot aantal orders heb in mijn account. 

Hoe kun je de factuur van AliExpress downloaden? Wanneer ik klik op “factuur downloaden” wordt er aangegeven dat deze per mail al is verzonden. Ik denk dat ze hiermee de mail van de betalingsbevestiging bedoelen. Hier staat geen BTW specificatie op. In de app zelf is dit onlangs ook veranderd en zie je de BTW kosten niet meer onderaan elke order bij de totaalkosten opgeteld staan. Nu klik je op “VAT? “ en daar wordt het totale BTW bedrag vermeld. Dit scherm geeft geen volledige weergave van de order. 
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
5 uren geleden, Mayo zei:

Hallo, 

Is er een snelle manier om op Tracking nummer te zoeken in de AliExpress app? Dus niet via de Tracking parcels site, maar in de app zelf. Nu moet ik elke order openen bij “informatie/ tracking levering”. Dit is niet handig wanneer ik een factuur ontvang van bijv. Post NL en ik een groot aantal orders heb in mijn account. 

Hoe kun je de factuur van AliExpress downloaden? Wanneer ik klik op “factuur downloaden” wordt er aangegeven dat deze per mail al is verzonden. Ik denk dat ze hiermee de mail van de betalingsbevestiging bedoelen. Hier staat geen BTW specificatie op. In de app zelf is dit onlangs ook veranderd en zie je de BTW kosten niet meer onderaan elke order bij de totaalkosten opgeteld staan. Nu klik je op “VAT? “ en daar wordt het totale BTW bedrag vermeld. Dit scherm geeft geen volledige weergave van de order. 
 

 

 

Alles wat je wilt weten over BTW en factuur staat als 1e item op dit forum 

1 Veelgestelde vragen over BTW, invoerrechten en inklaringskosten op AliExpress...

 

Groetjes Jolanda

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 19-8-2021 om 09:41, Mayo zei:

Hallo, 

Is er een snelle manier om op Tracking nummer te zoeken in de AliExpress app? Dus niet via de Tracking parcels site, maar in de app zelf. Nu moet ik elke order openen bij “informatie/ tracking levering”. Dit is niet handig wanneer ik een factuur ontvang van bijv. Post NL en ik een groot aantal orders heb in mijn account. 

Hoe kun je de factuur van AliExpress downloaden? Wanneer ik klik op “factuur downloaden” wordt er aangegeven dat deze per mail al is verzonden. Ik denk dat ze hiermee de mail van de betalingsbevestiging bedoelen. Hier staat geen BTW specificatie op. In de app zelf is dit onlangs ook veranderd en zie je de BTW kosten niet meer onderaan elke order bij de totaalkosten opgeteld staan. Nu klik je op “VAT? “ en daar wordt het totale BTW bedrag vermeld. Dit scherm geeft geen volledige weergave van de order. 
 

 

 

Helaas is er geen overzicht met alle trackingnummers in één voor zover ik weet.

Verder: het downloaden van de factuur werkt niet altijd via de app, als je dit via de browser doet, werkt het over het algemeen wel. Meer info hier: https://chinafans.nl/aliexpress-factuur-downloaden/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden