Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Hoe weet de douane of er btw betaald is?


Soof

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, Soof zei:

Hoe weet de douane of er btw betaald is?
mijn dochter wil een trainingspak bestellen en die is incl vat, maar doen ze daar dan een factuur bij? Of hoe werkt het? 
En kan je evt nog bewijs aanleveren dat je btw betaald heb?

 

gr soof

PostNL en de douana werken samen.

Koop je op een website, zoals Aliexpress, die aangesloten is bij IOSS,  dan betaal je de btw al op het moment dat je je bestelling afrekent. Wij doen dan nog steeds aangifte als je pakket aankomt in Nederland. Maar je hoeft in dat geval geen inklaringskosten te betalen. En je ontvangt dus ook geen betaalverzoek. Let op: dit geldt alleen als de waarde van je aankoop lager is dan 150 euro. Vanaf €150 moet je namelijk invoerrechten betalen.

Lees het 1e artikel op dit forum, daar het antwoord op jouw vragen. Ook hoe je een factuur kunt downloaden.

Groetjes Jolanda 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

inderdaad wil ik bestellen bij AliExpress.
Dat is mooi om te horen dat ik dan zonder zorgen onder de 150€ kan bestellen. Sommige spullen vind je gewoon niet in Nederland.

Ik had het al wel gelezen maar kon dit specifiek niet terugvinden, ook omdat ik zag dat iemand inklaringskosten moest betalen voor materiaal om steunzolen te maken. Terwijl er op voorhand btw is betaald. Nu stond er niet bij wat het bedrag was, wellicht meer dan 150€.

 

dank je wel voor je antwoord!

aangepast door Soof
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Soof zei:

inderdaad wil ik bestellen bij AliExpress.
Dat is mooi om te horen dat ik dan zonder zorgen onder de 150€ kan bestellen. Sommige spullen vind je gewoon niet in Nederland.

Ik had het al wel gelezen maar kon dit specifiek niet terugvinden, ook omdat ik zag dat iemand inklaringskosten moest betalen voor materiaal om steunzolen te maken. Terwijl er op voorhand btw is betaald. Nu stond er niet bij wat het bedrag was, wellicht meer dan 150€.

 

dank je wel voor je antwoord!

Er wordt niet naar de verzendlocatie gekeken, maar naar het land waar de verkoper is ingeschreven. Veelal is dit China voor verkopers die op AliExpress actief zijn. De verzendlocatie is dus niet relevant, de bedrijfslocatie wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 20-8-2021 om 07:25, Soof zei:

Hoe weet de douane of er btw betaald is?
mijn dochter wil een trainingspak bestellen en die is incl vat, maar doen ze daar dan een factuur bij? Of hoe werkt het? 
En kan je evt nog bewijs aanleveren dat je btw betaald heb?

 

gr soof

Zolang je < 150 euro besteld, dan betaal je in principe de BTW op AliExpress. Je hebt dan geen extra kosten in NL/BE. Als bewijs heb je inderdaad de factuur. 

Hou er wel rekening mee dat eventuele 'nep-artikelen' of 'namaak' eruit gepikt kunnen worden door de douane, gevolgd door een eventuele boete.

Succes!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden