Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

terugbetaling via paypal


Art84

Vraag

Beste

Heb al heel veel bestel bij Ali maar krijg nu een melding dat een van mijn bestellingen niet geleverd wordt en dat de order meteen gesloten is. Ook kan ik niet eens een dispuut indienen. Bij navraag bij de verkoper blijkt dat het pakketje geweigerd is bij de uitgaande douane (vreemd want het is gewoon een luchtbed) Nu willen ze het geld teugstorten op mijn paypal account (heb betaald met ideal) en krijg ik de onderstaande reactie:

The message comes from order number 30126187270xxxxx dear friend we checked the parcel not pass checking by custom it is returned back to us,but we have not receive it, to save your time,we can refund you first Do you have paypal account? Pls send us your paypal account We will refund you in 2 working days after you provide it. Wait for your reply. 

Mijn vraag is wat voor info van paypal moet ik dan doorgeven zodat zij het geld teug kunnen storten ik zie nl niet een rekeningnummer o.i.d.

Alvast dank voor de reacties

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 minuten geleden, Art84 zei:

Beste

Heb al heel veel bestel bij Ali maar krijg nu een melding dat een van mijn bestellingen niet geleverd wordt en dat de order meteen gesloten is. Ook kan ik niet eens een dispuut indienen. Bij navraag bij de verkoper blijkt dat het pakketje geweigerd is bij de uitgaande douane (vreemd want het is gewoon een luchtbed) Nu willen ze het geld teugstorten op mijn paypal account (heb betaald met ideal) en krijg ik de onderstaande reactie:

The message comes from order number 30126187270xxxxx dear friend we checked the parcel not pass checking by custom it is returned back to us,but we have not receive it, to save your time,we can refund you first Do you have paypal account? Pls send us your paypal account We will refund you in 2 working days after you provide it. Wait for your reply. 

Mijn vraag is wat voor info van paypal moet ik dan doorgeven zodat zij het geld teug kunnen storten ik zie nl niet een rekeningnummer o.i.d.

Alvast dank voor de reacties

 

 

Dit kwam ik tegen op  Google. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-om-een-terugbetaling-vragen-faq406

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Jolanda,

Dank voor je snelle rreactie maar dit is zover ik kan lezen niet wat ik zoek. dat onderwerp gaat over als je een betaling hebt gedaan met paypal hoe je dit terug kan vragen. Mij is gevraagd om mijn paypal account gegevens op te geven.

Maar in ieder geval dank voor het meedenken 

Groet Roelf

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, Art84 zei:

Hoi Jolanda,

Dank voor je snelle rreactie maar dit is zover ik kan lezen niet wat ik zoek. dat onderwerp gaat over als je een betaling hebt gedaan met paypal hoe je dit terug kan vragen. Mij is gevraagd om mijn paypal account gegevens op te geven.

Maar in ieder geval dank voor het meedenken 

Groet Roelf

Staat het niet elders op de site van paypal? 

Ik heb anders geen idee hoe je het moet doen,  helaas. 

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 23-8-2021 om 21:39, Art84 zei:

Beste

Heb al heel veel bestel bij Ali maar krijg nu een melding dat een van mijn bestellingen niet geleverd wordt en dat de order meteen gesloten is. Ook kan ik niet eens een dispuut indienen. Bij navraag bij de verkoper blijkt dat het pakketje geweigerd is bij de uitgaande douane (vreemd want het is gewoon een luchtbed) Nu willen ze het geld teugstorten op mijn paypal account (heb betaald met ideal) en krijg ik de onderstaande reactie:

The message comes from order number 30126187270xxxxx dear friend we checked the parcel not pass checking by custom it is returned back to us,but we have not receive it, to save your time,we can refund you first Do you have paypal account? Pls send us your paypal account We will refund you in 2 working days after you provide it. Wait for your reply. 

Mijn vraag is wat voor info van paypal moet ik dan doorgeven zodat zij het geld teug kunnen storten ik zie nl niet een rekeningnummer o.i.d.

Alvast dank voor de reacties

 

Ik zou persoonlijk geen PayPal doorgeven. Als een pakket retour is gekomen, dan krijg je altijd betaald via de methode waar je oorspronkelijk mee betaald hebt. 

Dat order gesloten is, is sowieso vreemd. Wellicht goed om te kijken wat hier aan de hand is via de chat met AliExpress? 

https://chinafans.nl/aliexpress-medewerker-spreken/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, Ruud zei:

Ik zou persoonlijk geen PayPal doorgeven. Als een pakket retour is gekomen, dan krijg je altijd betaald via de methode waar je oorspronkelijk mee betaald hebt. 

Dat order gesloten is, is sowieso vreemd. Wellicht goed om te kijken wat hier aan de hand is via de chat met AliExpress? 

https://chinafans.nl/aliexpress-medewerker-spreken/

Ik heb 1 keertje geld terug gekregen omdat de inhoud van een pakket niet volledig was. Ik heb het toen via Ideal betaald en terug gekregen op mijn bankrekening. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ondertussen mijn geld terug gestord gekregen op mij rekening waar ik ook mee betaald had.
Had daarna bij een ander opnieuw een luchtbed besteld (nu via paypal betaald) maar deze was ook direct daarna gesloten. Blijkt dat bij beide zendingen er meer verzendkosten berekend moesten worden of ik iets van € 3.00 wilde bijstorten. Maar voordat ik kon reageren (binnen 1 dag) had ik van paypal al een melding dat het geld teruggestort gaat worden. Vreemde zaak daar ze weten waar het naar toe gesturd moet worden . Misschien dat de chinese douane er andere regels op na houdt.

 

Hieronder het bericht wat ik kreeg:

Dear friend, We are sorry to inform you that because the international shipping fee is increasing sharply due to the epidemic situation, we have to ask you to pay extra $2.99 shipping fee. So that we can proceed with your order with the shipping company as soon as possible. If you agree with it, pls just kindly click the link below and finish the payment:
We know it may not meet your expectations. If you don't agree with it, please just kindly cancel the order and apply your refund by selecting the reason “Buyer don't want to buy” or “Other reasons”. Thank you so much.

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 31-8-2021 om 21:14, Art84 zei:

Heb ondertussen mijn geld terug gestord gekregen op mij rekening waar ik ook mee betaald had.
Had daarna bij een ander opnieuw een luchtbed besteld (nu via paypal betaald) maar deze was ook direct daarna gesloten. Blijkt dat bij beide zendingen er meer verzendkosten berekend moesten worden of ik iets van € 3.00 wilde bijstorten. Maar voordat ik kon reageren (binnen 1 dag) had ik van paypal al een melding dat het geld teruggestort gaat worden. Vreemde zaak daar ze weten waar het naar toe gesturd moet worden . Misschien dat de chinese douane er andere regels op na houdt.

 

Hieronder het bericht wat ik kreeg:

Dear friend, We are sorry to inform you that because the international shipping fee is increasing sharply due to the epidemic situation, we have to ask you to pay extra $2.99 shipping fee. So that we can proceed with your order with the shipping company as soon as possible. If you agree with it, pls just kindly click the link below and finish the payment:
We know it may not meet your expectations. If you don't agree with it, please just kindly cancel the order and apply your refund by selecting the reason “Buyer don't want to buy” or “Other reasons”. Thank you so much.

Idd heel raar, ik heb dit nooit eerder meegemaakt, maar het komt bij mij over, dat als je géén 3 euro extra wilt betalen, dan moet je de bestelling cancelen. 🤔 dus betalen en klant zijn bij hun en anders maar wieberen. 

Ze willen in ieder geval dat je meer geld overmaakt. Ik zou deze verkoper in ieder geval niet meer vertrouwen. 

Gr. Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden