Linda210219 Geplaatst: 24 augustus 2021 Delen Geplaatst: 24 augustus 2021 Hoi, Weet iemand ook of je ook bij een refund de verschepingskosten vergoed krijgt? Mijn pakket was incompleet/beschadigd. Had van de 10 items maar 1 ontvangen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Jomulder Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 (aangepast) Op 24-8-2021 om 20:09, Linda210219 zei: Hoi, Weet iemand ook of je ook bij een refund de verschepingskosten vergoed krijgt? Mijn pakket was incompleet/beschadigd. Had van de 10 items maar 1 ontvangen Dit kwam ik tegen op internet (Google): In de regel is het zo dat de consument nooit verantwoordelijk is voor de heenzending. Als jij bijvoorbeeld iets online bestelt en al hebt betaald – maar het pakketje is nog niet binnen – is de transactie nog niet voltooid. De producent is dan nog steeds verantwoordelijk. Laten we als voorbeeld een glazen beeldje nemen die je online hebt besteld. Glas breekt vrij snel en moet dus zorgvuldig verstuurd worden. Er mogen geen beschadigingen op het glas te zien zijn, want dan is het beeldje niet meer mooi. De winkelier stuurt het beeldje op en de koeriersdienst moet zo zorgvuldig mogelijk zorgen dat het beeldje bij jou thuis komt. Als er toch iets misgaat, moet de winkelier een oplossing bedenkenIn de regel is het zo dat de consument nooit verantwoordelijk is voor de heenzending. Als jij bijvoorbeeld iets online bestelt en al hebt betaald – maar het pakketje is nog niet binnen – is de transactie nog niet voltooid. De producent is dan nog steeds verantwoordelijk. Laten we als voorbeeld een glazen beeldje nemen die je online hebt besteld. Glas breekt vrij snel en moet dus zorgvuldig verstuurd worden. Er mogen geen beschadigingen op het glas te zien zijn, want dan is het beeldje niet meer mooi. De winkelier stuurt het beeldje op en de koeriersdienst moet zo zorgvuldig mogelijk zorgen dat het beeldje bij jou thuis komt. Als er toch iets misgaat, moet de winkelier een oplossing bedenken.. Kun je hier iets mee? Groetjes Jolanda 26 augustus 2021 aangepast door Jomulder Ik had te snel op "opslaan" geklikt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Linda210219 Geplaatst: 28 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Dank je wel! Ik ga proberen de verkoper nog te vragen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Jomulder Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 13 minuten geleden, Linda210219 zei: Dank je wel! Ik ga proberen de verkoper nog te vragen. Graag gedaan en ik hoop dat er een oplossing komt. Hou je ons op de hoogte? Groetjes Jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Linda210219 Geplaatst: 28 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Ja doe ik. Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar de verkoper, maar die hebben op vorige berichten ook al niet gereageerd 😒. Ik weet ook niet goed waar ik het beste daarom kan vragen. Bij AliExpress zelf? Heb bij de dispute er ook al om gevraagd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Jomulder Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 1 minuut geleden, Linda210219 zei: Ja doe ik. Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar de verkoper, maar die hebben op vorige berichten ook al niet gereageerd 😒. Ik weet ook niet goed waar ik het beste daarom kan vragen. Bij AliExpress zelf? Heb bij de dispute er ook al om gevraagd Wacht af tot morgen of dinsdag. Net als hier, is het vandaag zondag 😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Jomulder Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 1 uur terug, Linda210219 zei: Ja doe ik. Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar de verkoper, maar die hebben op vorige berichten ook al niet gereageerd 😒. Ik weet ook niet goed waar ik het beste daarom kan vragen. Bij AliExpress zelf? Heb bij de dispute er ook al om gevraagd https://chinafans.nl/aliexpress-medewerker-spreken/ Groetjes Jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Ruud Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Op 24-8-2021 om 20:09, Linda210219 zei: Hoi, Weet iemand ook of je ook bij een refund de verschepingskosten vergoed krijgt? Mijn pakket was incompleet/beschadigd. Had van de 10 items maar 1 ontvangen Het is hierbij sowieso altijd goed een dispute te openen bij AliExpress, dat is de enige juiste manier om dit in werking te zetten. Hierbij kun je als reden aangeven dat de producten beschadigd waren. Ik DENK dat ze hierbij ook de eventuele verzendkosten vergoeden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Linda210219 Geplaatst: 30 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Hoi, Ik heb inderdaad van de andere goederen die ik niet ontvangen heb een dispute aangevraagd en inmiddels ook mijn geld ervan teruggekregen, maar op de vraag dat ik ook graag (een deel) van de verzendkosten vergoed zou willen hebben, krijg ik geen respons terug. Mede doordat ik bij het dispute maar een bedrag kon invullen tot wat het product gekocht heeft +tax 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vraag
Linda210219
Hoi,
Weet iemand ook of je ook bij een refund de verschepingskosten vergoed krijgt?
Mijn pakket was incompleet/beschadigd. Had van de 10 items maar 1 ontvangen
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.