Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Tegoed van verschepingskosten


Linda210219

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 24-8-2021 om 20:09, Linda210219 zei:

Hoi,

Weet iemand ook of je ook bij een refund de verschepingskosten vergoed krijgt?

Mijn pakket was incompleet/beschadigd. Had van de 10 items maar 1 ontvangen

Dit kwam ik tegen op internet (Google):

In de regel is het zo dat de consument nooit verantwoordelijk is voor de heenzending. Als jij bijvoorbeeld iets online bestelt en al hebt betaald – maar het pakketje is nog niet binnen – is de transactie nog niet voltooid. De producent is dan nog steeds verantwoordelijk. Laten we als voorbeeld een glazen beeldje nemen die je online hebt besteld. Glas breekt vrij snel en moet dus zorgvuldig verstuurd worden. Er mogen geen beschadigingen op het glas te zien zijn, want dan is het beeldje niet meer mooi. De winkelier stuurt het beeldje op en de koeriersdienst moet zo zorgvuldig mogelijk zorgen dat het beeldje bij jou thuis komt. Als er toch iets misgaat, moet de winkelier een oplossing bedenkenIn de regel is het zo dat de consument nooit verantwoordelijk is voor de heenzending. Als jij bijvoorbeeld iets online bestelt en al hebt betaald – maar het pakketje is nog niet binnen – is de transactie nog niet voltooid. De producent is dan nog steeds verantwoordelijk. Laten we als voorbeeld een glazen beeldje nemen die je online hebt besteld. Glas breekt vrij snel en moet dus zorgvuldig verstuurd worden. Er mogen geen beschadigingen op het glas te zien zijn, want dan is het beeldje niet meer mooi. De winkelier stuurt het beeldje op en de koeriersdienst moet zo zorgvuldig mogelijk zorgen dat het beeldje bij jou thuis komt. Als er toch iets misgaat, moet de winkelier een oplossing bedenken..

Kun je hier iets mee? 

Groetjes Jolanda

aangepast door Jomulder
Ik had te snel op "opslaan" geklikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Linda210219 zei:

Ja doe ik. Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar de verkoper, maar die hebben op vorige berichten ook al niet gereageerd  😒.

Ik weet ook niet goed waar ik het beste daarom kan vragen. Bij AliExpress zelf? Heb bij de dispute er ook al om gevraagd 

Wacht af tot morgen of dinsdag. Net als hier, is het vandaag zondag 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Linda210219 zei:

Ja doe ik. Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar de verkoper, maar die hebben op vorige berichten ook al niet gereageerd  😒.

Ik weet ook niet goed waar ik het beste daarom kan vragen. Bij AliExpress zelf? Heb bij de dispute er ook al om gevraagd 

https://chinafans.nl/aliexpress-medewerker-spreken/

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 24-8-2021 om 20:09, Linda210219 zei:

Hoi,

Weet iemand ook of je ook bij een refund de verschepingskosten vergoed krijgt?

Mijn pakket was incompleet/beschadigd. Had van de 10 items maar 1 ontvangen

Het is hierbij sowieso altijd goed een dispute te openen bij AliExpress, dat is de enige juiste manier om dit in werking te zetten. Hierbij kun je als reden aangeven dat de producten beschadigd waren. Ik DENK dat ze hierbij ook de eventuele verzendkosten vergoeden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Ik heb inderdaad van de andere goederen die ik niet ontvangen heb een dispute aangevraagd en inmiddels ook mijn geld ervan teruggekregen, maar op de vraag dat ik ook graag (een deel) van de verzendkosten vergoed zou willen hebben, krijg ik geen respons terug.

Mede doordat ik bij het dispute maar een bedrag kon invullen tot wat het product gekocht heeft +tax

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden