Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Voorals nog verzendkosten betalen?


sierra_tango_alpha

Vraag

Hallo allemaal,

Ik verwacht een pakketje vanuit China van Alieexpress, bestel er al jaren ook tijdens de nieuwe regeling gaat het altijd goed.
 

Nu heb ik een mail gekregen vannacht dat ik €6,95 verzendkosten moet betalen anders word mn pakket niet vrij gegeven. Er staat niet in de mail om welk pakket het gaat ook worden er geen barcodes of track and trace nummer weergegeven.
Zie bijlage.

Het email verzendadres is noreply@notificatie.postnl.nl.

Volgens postnl klantenservice gaat het om inklaringskosten maar dat lijkt me niet want het gaat om een verzendkosten van €6,95 en niet €22 inklaringskosten. 
 

Als je wel een mail krijgt over inklaring dan moet dat eindigen met edm.postnl.nl oid.

iemand een idee hoe dit zit of is het een phisingmail? Wel toevaltwant ik verwacht wel pakketten uit China van AliExpress.

 

Groet Stephan

 

3E7A92EA-1AB5-410E-A255-2987A7EB62E0.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, sierra_tango_alpha zei:

Hallo allemaal,

Ik verwacht een pakketje vanuit China van Alieexpress, bestel er al jaren ook tijdens de nieuwe regeling gaat het altijd goed.
 

Nu heb ik een mail gekregen vannacht dat ik €6,95 verzendkosten moet betalen anders word mn pakket niet vrij gegeven. Er staat niet in de mail om welk pakket het gaat ook worden er geen barcodes of track and trace nummer weergegeven.
Zie bijlage.

Het email verzendadres is noreply@notificatie.postnl.nl.

Volgens postnl klantenservice gaat het om inklaringskosten maar dat lijkt me niet want het gaat om een verzendkosten van €6,95 en niet €22 inklaringskosten. 
 

Als je wel een mail krijgt over inklaring dan moet dat eindigen met edm.postnl.nl oid.

iemand een idee hoe dit zit of is het een phisingmail? Wel toevaltwant ik verwacht wel pakketten uit China van AliExpress.

 

Groet Stephan

 

3E7A92EA-1AB5-410E-A255-2987A7EB62E0.jpeg

Ben er ongeveer 99% zeker van dat dit een scam/phishing is, zeker niet betalen dus:-). 

Mocht je iets van BTW/invoerrechten moeten betalen, wordt dit - als het goed is - ook zichtbaar in de PostNL-app. Als je daar niets ziet staan, zou ik niets doen (en al zeker niet op de link klikken)!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Ruud zei:

Ben er ongeveer 99% zeker van dat dit een scam/phishing is, zeker niet betalen dus:-). 

Mocht je iets van BTW/invoerrechten moeten betalen, wordt dit - als het goed is - ook zichtbaar in de PostNL-app. Als je daar niets ziet staan, zou ik niets doen (en al zeker niet op de link klikken)!

Dacht ik al maar thnx voor de reactie. 

Ondanks ik enorm alert ben op zulke mails en nergens op klik heb ik nu toch op de link gelukt maar zeker niet betaald. 
 

was ff benieuwd waar ik terecht kwam, wat de koste was en of het daadwerkelijk phishing is. 
 

lijkt mij dat ik niet op de betaal link hebt geklikt ik me nergens zorgen over hoeft te maken qua oplichting. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Ja heel vervelend ik heb het ook meegemaakt maar ik ga je hier bij helpen. (Ik heb zelfs winst op dit probleem gemaakt) Wat ik je zou aanraden is om gewoon te gaan betalen. Als je al BTW heb betaald bij AliExpress zou ik bij Postnl bezwaar maken. Ik heb een powerbank besteld en moest in Nederland nog inklaringskosten betalen terwijl ik dat op AliExpress al heb betaald. Ik heb een bezwaar bij Postnl ingediend door het uploaden van bewijs met een BTW factuur. Die kun je vinden bij je bestelling door te klikken op download invoice. Die heb ik bij mijn bezwaar ingediend en Postnl heeft mij de inklaringskosten terugbetaald. Ik wist niet zeker of ik het met Postnl op kon lossen dus ik heb een geschil ingediend bij AliExpress met de factuur van Postnl en een screenshot uit de app. De verkoper heeft mijn verzoek geaccepteerd waardoor ik van Postnl en van de verkoper de inklaringskosten heb gehad. (In feite dus winst). Als je je pakketje wilt hebben zou ik toch maar betalen en zorgen dat je binnen de tijd een geschil aanmaakt bij AliExpress. Veel succes!

De link voor bezwaar bij Postnl:

https://www.postnl.nl/klantenservice/buitenland/inklaringskosten/bezwaar-maken/

Vriendelijke groet,

Jacko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minuten geleden, Ruud zei:

Dan heb je inderdaad geluk gehad:-)

Voor zover ik weet (contact deze zomer met PostNL) betalen ze in zo'n geval de inklaringskosten niet terug, alleen eventuele BTW, maar meestal moet dat geregeld worden met de retailer! 

Hoe dan ook: goed om te horen;)

Ja, ze hebben het volledig terug gestort. Ik denk ook wel dat het dan terecht is dat ze je de inklaringskosten ook terug geven bij de BTW aangezien ik al betaald heb. Screenshot_2022-01-19-14-16-41-525.thumb.jpg.f2416a70f3b60cbccb06d2358df27e39.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden