Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Aankomst in nederland


DuckDuck

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 minuten geleden, DuckDuck zei:

De bestelling van mij is gisteren in nederland aangekomen met vliegtuig, moet ik nu wel of geen btw betalen omdat het nog niet is aangeleverd bij Post NL?

Goede vraag, waar ik helaas geen duidelijk antwoord op kan geven. Dit is een beetje een 'overgangs'-geval, maar ben erg benieuwd of je uiteindelijk moet bijbetalen. Daarnaast ligt het er ook aan of het pakketje gisteren (30 juni) of vandaag (1 juli) ingeklaard wordt door de douane. 

Er is in ieder geval een kans dat je BTW + inklaring moet betalen (en invoerrechten bij >€ 150).

Hoe dan ook: ik hoop dat je geen extra kosten hebt! Hou je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit nog op bestelling te wachten kreeg bij navraag bij post NL te horen dat er geen btw wordt betaald als pakket voor 1 juli in Nederland is maar nog niet bij hun is aangemeld het pakket ligt dan in aankomst magazijn van post NL dus moet nog wachten als ik na 10 dagen nog niks heb ontvangen moest ik terug bellen🤪🤪🤪🤪

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kreeg nu bericht dat pakje bij douane afdeling van bezorger ligt(Post NL) ze mogen het 10 tot 60 dagen vast houden voor eventueel onderzoek🤪🤪🤪 Zal dus nu moeten afwachten wanneer ze het vrijgeven om te bezorgen en ben benieuwd of het onder de oude btw regels valt omdat het de 29 juni al in Nederland was.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit nu vanaf 29-06-2021 te wachten op pakje uit China het is verstuurd en ook al in Nederland aangekomen. Nu kreeg ik bericht dat het bij inklaring van douane ligt. Maar dat klopt na vragen aan douane niet.Het ligt gewoon bij depot van Post NL waar ze de pakjes sorteren en btw en inklaringskosten berekenen gaan maar mijn pakje valt onder oude regeling dus waarom duurd het zolang vroeg ik en kreeg te horen dat ze niet weten wat ze met de pakjes moeten doen die  op laatste moment zijn aangekomen daarom worden ze vast gehouden👎👎👎👎🤪🤪🤪kan volgens hun wel 6 weken duren omdat ze op advies van douane wachten voor ze het vrijgeven🤪🤪🤪Mogen ze dat wettelijk zo doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, DuckDuck zei:

Zit nu vanaf 29-06-2021 te wachten op pakje uit China het is verstuurd en ook al in Nederland aangekomen. Nu kreeg ik bericht dat het bij inklaring van douane ligt. Maar dat klopt na vragen aan douane niet.Het ligt gewoon bij depot van Post NL waar ze de pakjes sorteren en btw en inklaringskosten berekenen gaan maar mijn pakje valt onder oude regeling dus waarom duurd het zolang vroeg ik en kreeg te horen dat ze niet weten wat ze met de pakjes moeten doen die  op laatste moment zijn aangekomen daarom worden ze vast gehouden👎👎👎👎🤪🤪🤪kan volgens hun wel 6 weken duren omdat ze op advies van douane wachten voor ze het vrijgeven🤪🤪🤪Mogen ze dat wettelijk zo doen???

Het inklaren kan soms best lang duren, maar de douane mag een pakket maximaal 30 dagen vasthouden. Als er geen illegale items in je pakket zitten, krijg je het pakket dus in ieder geval binnen 30 dagen thuis.

vind het vreemd dat ze dan zeggen dat hun niet weten wat ze ermee aan moeten omdat jouw pakje nog onder de "regeling" valt en dan maar 6 weken vasthouden. 

Misschien dat iemand anders weet op dit forum hoe het zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit las ik op https://www.postnl.nl/klantenservice/status-zending/binnen-bij-douane/

Verwacht je een pakket uit het buitenland? Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct wat de status is.

Moet er inklaringskosten worden betaald? Dan bezorgen we je pakket rechtstreeks bij een PostNL-punt. Je ontvangt in dat geval een kaartje in de brievenbus met het adres van het PostNL-punt. Of kijk op track & trace om te zien waar en wanneer je je pakket kunt ophalen.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt. 

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb eindelijks na verschillende telefoontjes antwoord gekregen van PostNL blijkt dat pakje is teruggestuurd en via omweg België nu bij de Douane ligt waarom het zo is gegaan weten ze niet maar het komt er nu wel op neer dat ik vermoedelijk wel BTW+Inklaringskosten moet betalen zeggen ze.Ik kan er tegen in beroep gaan maar wacht eerst af wanneer het nu komt en wat de kosten zijn🤪🤪🤪🤪

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijks het combipakje gekregen kreeg gisteren bericht dat douane het had vrijgegeven voor bezorging.Ook geen kosten of btw moeten betalen want was voor 1 juli al in Nederland en door fout is er een container in vliegtuig blijven staan en is er in Luik (België) uitgehaald en na paar dagen pas weer naar Nederland verzonden maar toen hield de douane het vast ben benieuwd of volgende bestelling ook zoveel pech heeft🤪🤪🤪👍👍👍

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden