Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

Wat zijn nou de uiteindelijke kosten


Ard

Vraag

Beste Allemaal

ondanks dat er al veel berichten staan over BTW en kosten is het mij toch niet helemaal duidelijk

In diverse topics staat dat Aliexpress de BTW verrekend als dit aangegeven wordt.

nu is mijn oog gevallen op onderstaande machine 

deze kost 4194.80 euro plus 172.86 verzendkosten. is bij elkaar 4367.60

er staat bij Price includes Vat maar wat komt er nu nog bij als ik deze machine koop. of zijn bij deze alle kosten voldaan en wordt hij gewoon aan de deur geleverd.

is er iemand die hier ervaring mee heeft

ik hoor het graag.

mvg Ard Vester

 

 

image.thumb.png.9be5c39364eb67e21e7876b57bfc23db.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 minuten geleden, Ard zei:

Beste Allemaal

ondanks dat er al veel berichten staan over BTW en kosten is het mij toch niet helemaal duidelijk

In diverse topics staat dat Aliexpress de BTW verrekend als dit aangegeven wordt.

nu is mijn oog gevallen op onderstaande machine 

deze kost 4194.80 euro plus 172.86 verzendkosten. is bij elkaar 4367.60

er staat bij Price includes Vat maar wat komt er nu nog bij als ik deze machine koop. of zijn bij deze alle kosten voldaan en wordt hij gewoon aan de deur geleverd.

is er iemand die hier ervaring mee heeft

ik hoor het graag.

mvg Ard Vester

 

 

 

Hallo Ard,

Dat is een interessante aankoop, had 'm even opgezocht, is dit het product?

Dat is niet eenduidig te zeggen. Omdat dit product boven de € 150 is, heb je ook nog te maken met invoerrechten en inklaringskosten. Dat betekent concreet dat je zodra het product in NL/BE aankomt, je nog kosten moet betalen aan de douane (dit wordt geïnd door de postbedrijven). Deze postbedrijven rekenen ook nog inklaringskosten (vaak een vast bedrag, bij PostNL dacht ik € 13.)

Over de invoerrechten kun je hier meer info vinden, dit is een percentage van de aankoopprijs (inc. verzendkosten). 

Een concreet bedrag heb ik dus niet voor je, maar er gaat dus zeker nog meer bijkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Ruud

ja dit is het product dat ik graag zou willen kopen. 

aangezien dit product wat zwaarder is wordt het geleverd door DHL volgens de site

weet niet hoe die omgaan met inklaringskosten

Invoerrechten ben ik me bewust van dit zou ongeveer 3 % van het aankoopbedrag zijn 

wat mij echter niet duidelijk is of er dan ook nog eens 21 % Btw extra gerekend gaat worden

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Ard zei:

Hallo Ruud

ja dit is het product dat ik graag zou willen kopen. 

aangezien dit product wat zwaarder is wordt het geleverd door DHL volgens de site

weet niet hoe die omgaan met inklaringskosten

Invoerrechten ben ik me bewust van dit zou ongeveer 3 % van het aankoopbedrag zijn 

wat mij echter niet duidelijk is of er dan ook nog eens 21 % Btw extra gerekend gaat worden

 

 

DHL heeft ook inklaringskosten (zijn soort administratiekosten voor het afhandelen van invoerrechten/ BTW). 

Ik verwacht eigenlijk dat de BTW achteraf nog berekend wordt. Voorheen werd de BTW tot 150 euro door Ali berekend, was het een hoger bedrag, dan werd dit door de lokale douane gedaan. Echter staat er hier wel bij dat het inclusief VAT is. Mogelijkerwijs heeft AliExpress dit aangepast!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Ruud

Dat is nou precies mijn probleem het is niet heel duidelijk hoe Aliexpress hiermee omgaat.

kom je waarschijnlijk pas achter als je besteld maar dan wordt de machine wel een heel stuk duurder als je ook nog die 21 % BTW extra moet betalen.

daarom twijfel ik nog en heb ik mij aangemeld bij dit Forum wie weet of er iemand is die dit al meegemaakt heeft of een soortgelijke machine gekocht heeft.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf helaas geen ervaring mee! Ik vind het wat vreemd dat er staat dat het inclusief VAT (BTW) is, want initieel werd dit bij grotere bedragen dus niet gedaan. 

Ik kan je dus geen duidelijkheid verschaffen, maar dat is natuurlijk wel wenselijk bij dergelijke grote aankopen!

Hou je ons op de hoogte?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De verkoper kan de VAT/BTW uitzetten. Invoerkosten kan Ali toch niet berekenen zover ik weet. 

Ik zou in ieder geval korting vragen op product zelf en vragen of ze de BTW uit zetten. (je moet dan wel al de order plaatsen, maar niet betalen!) En dan vragen ze of je weet dat de douane dan nog extra kosten aan jou gaat vragen en dan zeg je: ja 😉 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste allemaal

hierbij een update over mijn bevindingen.

de machine heb ik besteld en ook al binnen en werkt perfect.

echter begrijp ik helemaal niets meer van de prijzen en de facturen. hierbij een kleine opsomming van wat er allemaal voorbij gekomen is.

op de site kost de machine 4194.80 met 172.86 dhl verzending dus totaal 4367.66 euro incl Vat

na wat berichten tussen mij en de leverancier wat niet heel erg makkelijk ging (wel snelle reactie maar ze begrijpen gewoon geen engels) bood hij de machine aan voor 3792.10 (geen idee wat hier wel en niet bij zat)

ik heb hun mijn bedrijfsgegevens gestuurd en de machine besteld

tijdens het bestellen kwam de machine op 4296.31 plus 174.10 verzendkosten met een price adjustment van 722.14

zou dus moeten zijn 3748.88 euro  berekend wordt 3438.75 ? deze heb ik dan ook betaald dit was op 7/11/2021

na het bestellen krijg ik een bevestiging van de aankoop nu kost de machine 3387.85 ex verzendkosten

de machine wordt zeer snel geleverd in 1 week tijd staat hij bij mij op de stoep. 15/11/2021

op de commercial invoice staat het volgende 

prijs machine 2850.00 verzendkosten 588.75 in totaal weer 3438.75

al met al geen touw aan vast te knopen. tot op heden ook nog niets van DHL gehoord over inklaringskosten of BTW

mocht er nog iets veranderen laat ik het weten

MVG Ard Vester

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Ard zei:

Beste allemaal

hierbij een update over mijn bevindingen.

de machine heb ik besteld en ook al binnen en werkt perfect.

echter begrijp ik helemaal niets meer van de prijzen en de facturen. hierbij een kleine opsomming van wat er allemaal voorbij gekomen is.

op de site kost de machine 4194.80 met 172.86 dhl verzending dus totaal 4367.66 euro incl Vat

na wat berichten tussen mij en de leverancier wat niet heel erg makkelijk ging (wel snelle reactie maar ze begrijpen gewoon geen engels) bood hij de machine aan voor 3792.10 (geen idee wat hier wel en niet bij zat)

ik heb hun mijn bedrijfsgegevens gestuurd en de machine besteld

tijdens het bestellen kwam de machine op 4296.31 plus 174.10 verzendkosten met een price adjustment van 722.14

zou dus moeten zijn 3748.88 euro  berekend wordt 3438.75 ? deze heb ik dan ook betaald dit was op 7/11/2021

na het bestellen krijg ik een bevestiging van de aankoop nu kost de machine 3387.85 ex verzendkosten

de machine wordt zeer snel geleverd in 1 week tijd staat hij bij mij op de stoep. 15/11/2021

op de commercial invoice staat het volgende 

prijs machine 2850.00 verzendkosten 588.75 in totaal weer 3438.75

al met al geen touw aan vast te knopen. tot op heden ook nog niets van DHL gehoord over inklaringskosten of BTW

mocht er nog iets veranderen laat ik het weten

MVG Ard Vester

 

 

Is inderdaad heel ingewikkeld 🥴

Maar maakt verder ook niet uit, je hebt em al 👍 en heel snel geleverd ook nog. 

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fascinerend hoe de prijzen aangepast worden, mogelijk met het doel om de belasting te verlagen. Wel vreemd, maar goed...

Normaliter krijg je bij dergelijke aankopen zodra het product in NL/BE is al een bericht van de verzender voor het betalen van invoerrechten, dus mogelijk heb je geluk gehad (of niet...). 

Hoe dan ook, bedankt voor de update!

Werkt het apparaat ook een beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden