Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Inklaringskosten en invoerrechten hoe voorkomen


Sindelicious

Vraag

Beste mensen,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik heel blij ben met dit platform en de gedeelde info!!!

Ik begrijp uit de hier gedeelde info dat je, wanneer je onder de € 150 blijft geen invoerrechten worden berekent. Is deze 150 euro in of ex btw?

En hoe zit het eigenlijk als je bij meerdere leveranciers tegelijkertijd op Ali besteld? Ik wil nu bijvoorbeeld leer bestellen bij de één en kralen bij de ander vanuit mijn winkelwagen. Zijn dit dan twee bestellingen waarbij ik onder die € 150 moet proberen te blijven of gaat het om de totale bestelling ongeacht bij hoeveel shops je tegelijkertijd besteld?

Nog een vraag; Stel dat je boven de 150 euro uitkomt, dan is het verstandig om je order te splitsen maar kun je die dan wel op dezelfde dag doorvoeren of moet daar een dag tussen zitten omdat Ali het anders als 1 bestelling ziet?

Dank alvast voor de input!!!!

Hartelijke groet,
Sindy Peters

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
31 minuten geleden, Sindelicious zei:

Beste mensen,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik heel blij ben met dit platform en de gedeelde info!!!

Ik begrijp uit de hier gedeelde info dat je, wanneer je onder de € 150 blijft geen invoerrechten worden berekent. Is deze 150 euro in of ex btw?

En hoe zit het eigenlijk als je bij meerdere leveranciers tegelijkertijd op Ali besteld? Ik wil nu bijvoorbeeld leer bestellen bij de één en kralen bij de ander vanuit mijn winkelwagen. Zijn dit dan twee bestellingen waarbij ik onder die € 150 moet proberen te blijven of gaat het om de totale bestelling ongeacht bij hoeveel shops je tegelijkertijd besteld?

Nog een vraag; Stel dat je boven de 150 euro uitkomt, dan is het verstandig om je order te splitsen maar kun je die dan wel op dezelfde dag doorvoeren of moet daar een dag tussen zitten omdat Ali het anders als 1 bestelling ziet?

Dank alvast voor de input!!!!

Hartelijke groet,
Sindy Peters

Hallo @Sindelicious

Meestal zit de btw bij de prijs in begrepen, oftewel incl. VAT. 

De bestellingen die je wilt doen, betaal je apart omdat het 2 verschillende shops zijn. 

Je kunt het ook op verschillende dagen bestellen. 

Ik weet het anders ook niet, misschien een ander forumlid die dit weet.

Groetjes Jolanda 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Sindelicious zei:

Beste mensen,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik heel blij ben met dit platform en de gedeelde info!!!

Ik begrijp uit de hier gedeelde info dat je, wanneer je onder de € 150 blijft geen invoerrechten worden berekent. Is deze 150 euro in of ex btw?

En hoe zit het eigenlijk als je bij meerdere leveranciers tegelijkertijd op Ali besteld? Ik wil nu bijvoorbeeld leer bestellen bij de één en kralen bij de ander vanuit mijn winkelwagen. Zijn dit dan twee bestellingen waarbij ik onder die € 150 moet proberen te blijven of gaat het om de totale bestelling ongeacht bij hoeveel shops je tegelijkertijd besteld?

Nog een vraag; Stel dat je boven de 150 euro uitkomt, dan is het verstandig om je order te splitsen maar kun je die dan wel op dezelfde dag doorvoeren of moet daar een dag tussen zitten omdat Ali het anders als 1 bestelling ziet?

Dank alvast voor de input!!!!

Hartelijke groet,
Sindy Peters

Hoi Sindy, 

 

Het is 150 euro per artikel/winkel. Dus een stofzuiger van 200euro maar niet leer van 100 bij de 1 en kralen van 50 bij de ander. 150euro wat je afrekent dus 150 inclusief de BTW/VAT. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 7-11-2021 om 16:25, Martijn224 zei:

Hoi Sindy, 

 

Het is 150 euro per artikel/winkel. Dus een stofzuiger van 200euro maar niet leer van 100 bij de 1 en kralen van 50 bij de ander. 150euro wat je afrekent dus 150 inclusief de BTW/VAT. 

Totdat het een gecombineerde levering wordt een de douane hier niet juist mee omgaat. Stel dat je apart zou bestellen, zou ik er wel iets langer tussen laten zitten dan die paar dagen! 

Hou er altijd rekening mee dat het risico er is dat je extra invoerrechten moet betalen...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat had ik laatst ook, 1 groot pakket waar bijna alle bestellingen van mijn 11:11 bestellingen in zaten. Als ze via Ali standaard wordt verstuurd en je pakketten komen ongeveer binnen, dat bundelen ze dan. Want in 2022 loopt er een contract af die de US in die tijd China de stempel als derde wereld land en daarom is het mogelijk om goedkoop te kunnen verzenden. Volgend jaar loopt het verdrag af en ben er bang voor dat we misschien meer moeten betalen aan bezorgkosten. Verlopig veranderd er nog niks.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden