Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

vraag over inklaringskosten en invoerrechten op kussenhoezen welke catagorie?


Mike

Vraag

Hoihoi,

Ik heb een winkel in allerlei soorten kussens, veel bestelde ik qua hoezen via Aliexpress omdat die ook bedrukking doen. Nu sturen ze boven de 150€ ( waar ik snel aan kom ) het pakket via FedEx wat ik heb afgesproken met de verkopen waardoor de levering binnen 7 - 10 dagen thuis aanwezig is. 

Nu betaal je natuurlijk vanaf 150€ aan de Douane inklaringskosten en Invoerrechten, alleen op de website van de belastingdienst kan ik het niet in de categorieën plaatsen die vermeld staat, is dit 0% of 17% ? dit scheelt nogal in prijs. iemand die mij hiermee kan helpen. bedrag is z'n 200€

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
10 uren geleden, Mike zei:

Hoihoi,

Ik heb een winkel in allerlei soorten kussens, veel bestelde ik qua hoezen via Aliexpress omdat die ook bedrukking doen. Nu sturen ze boven de 150€ ( waar ik snel aan kom ) het pakket via FedEx wat ik heb afgesproken met de verkopen waardoor de levering binnen 7 - 10 dagen thuis aanwezig is. 

Nu betaal je natuurlijk vanaf 150€ aan de Douane inklaringskosten en Invoerrechten, alleen op de website van de belastingdienst kan ik het niet in de categorieën plaatsen die vermeld staat, is dit 0% of 17% ? dit scheelt nogal in prijs. iemand die mij hiermee kan helpen. bedrag is z'n 200€

Hoi @Mike,

Ik heb even gezocht en gekeken op de site van de belastingdienst en heb het gekopieerd.

Hou rekening met het volgende:

• btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot
€ 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Voor boeken bijvoorbeeld. 

• invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 12% invoerrechten. 

• inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketbezorger maakt om aangifte te doen bij de Douane voor de invoeraangifte. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen

 

In jouw geval zou ik 17% aanhouden, kan het nooit tegenvallen, dacht ik. 

 

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 uren geleden, Jomulder zei:

Hoi @Mike,

Ik heb even gezocht en gekeken op de site van de belastingdienst en heb het gekopieerd.

Hou rekening met het volgende:

• btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot
€ 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Voor boeken bijvoorbeeld. 

• invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 12% invoerrechten. 

• inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketbezorger maakt om aangifte te doen bij de Douane voor de invoeraangifte. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen

 

In jouw geval zou ik 17% aanhouden, kan het nooit tegenvallen, dacht ik. 

 

Groetjes Jolanda

Denk dat dit inderdaad het veiligst is: overweeg of je het zou doen als er 17% (of 12%?) invoerrechten bij zouden komen. Is het antwoord ja, dan bestellen en mogelijk heb je geluk. Zo niet, heb je waarschijnlijk nog een goeie deal;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden