Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

IOSS


Apd

Vraag

Hallo,

ik heb sinds juli 2021 geen nieuwe bestellingen via Ali durven plaatsen.

mag je nou wel producten geleverd vanuit CHINA onder de 150 euro bestellen die wel BTW rekenen zonder dat je dan aan de deur bij het leveren nog extra dingen moet betalen?

 

mijn pakketjes kwamen altijd uit China omdat de andere producten verzonden vanuit de EU of hele dure verzendkosten rekende of het product niet vanuit de EU verzonden werd…

ik zou zo graag weer wat willen bestellen😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dankjewel. Ik heb er net naar gekeken.

kan ik er vanuit gaan dat wanneer er bij producten bij Ali ‘ includes VAT’ staat, deze winkels bij IOSS aangesloten zijn? Want als je doorklikt en wilt betalen kun je dat niet altijd meer zien?

 

Update 12-8-201: De BTW op AliExpress wordt niet meer bij het afrekenen getoond, maar bij de producten zelf. Er staat dan ‘price includes VAT’. Hetgeen betekent dat de prijs inclusief BTW is, zoals je op onderstaande screenshots kunt zien.

maar dit staat er ook:

Je kan zien of een webshop meedoet aan IOSS door tijdens het afrekenen te kijken of er BTW gerekend wordt. Is dat niet het geval, dan heb je mogelijk te maken met een webshop die (nog) niet voldoet aan de eisen van IOSS.

Zorgt een beetje voor verwarring…

 

groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/

Hier staat: 

de retailer waar je het pakketje koopt, zorgt voor de afdracht van de BTW en eventueel andere kosten. Op deze manier zijn er dus geen extra kosten meer voor de consument bij aankomst in het land van bestemming.

 

PostNL, DHL of Bpost hoeven zendingen tot 150 euro hierdoor niet meer aan te melden bij de douane, omdat de BTW al is afgedragen. Daardoor vervallen de inklaringskosten van de pakketdienst dus ook.

 

IOSS zorgt er hiermee voor dat de verantwoordelijkheid bij de webshop zelf komt liggen. Stel dat je iets koopt uit China. De webshop is aangemeld bij IOSS en ziet dat je uit Nederland of België komt. De BTW wordt dan tijdens het afrekenen in de prijs verwerkt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, Apd zei:

Dankjewel. Ik heb er net naar gekeken.

kan ik er vanuit gaan dat wanneer er bij producten bij Ali ‘ includes VAT’ staat, deze winkels bij IOSS aangesloten zijn? Want als je doorklikt en wilt betalen kun je dat niet altijd meer zien?

 

Update 12-8-201: De BTW op AliExpress wordt niet meer bij het afrekenen getoond, maar bij de producten zelf. Er staat dan ‘price includes VAT’. Hetgeen betekent dat de prijs inclusief BTW is, zoals je op onderstaande screenshots kunt zien.

maar dit staat er ook:

Je kan zien of een webshop meedoet aan IOSS door tijdens het afrekenen te kijken of er BTW gerekend wordt. Is dat niet het geval, dan heb je mogelijk te maken met een webshop die (nog) niet voldoet aan de eisen van IOSS.

Zorgt een beetje voor verwarring…

groetjes

 

'Losse' verkopers hebben geen invloed al dan niet bij IOSS aangesloten te zijn, AliExpress is als platform aangesloten en dat is wat telt. De betalingen gaan dan ook via het AliExpress-platform.

Hou er in ieder geval rekening mee dat je > € 150 wel extra kosten hebt (ook al bestaat je bestelling uit 200 verschillende producten van € 1.

Dus: normaliter heb je geen extra kosten:-)

 

5 uren geleden, Jomulder zei:

Aliexpress is aangesloten bij IOSS en is een webshop, met meerdere verkopers. 

Zolang je onder de €150,= blijft, heb je geen extra kosten als je pakketje in Nederland is. 

Dit klopt dus helemaal, thanks @Jomulder

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden