Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Telefoon nummer


Cok

Vraag

Goeden avond.

Ik bestel al jaren spullen bij aliepress ... prima ... MAAR ... op de pakketjes die worden toegestuurd staat altijd het telefoon nummer van de geadresseerde op.

PROBLEEM:  Dit nummer, merk ik, wordt misbruikt voor spam en om  o.a. WhatsAppjes te sturen om bedrog te plegen.

Op de site van Aliexpress is het niet mogelijk om dit telefoon nummer te verweideren.

Weet iemand hier een oplossing voor ....????

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemorgen @Cok

Ik bestel ook al jaren bij Ali maar heb (nog) niet meegemaakt dat ze mijn telefoonnummer hebben gebruikt voor spam of apjes. Je zou misschien dan de apjes kunnen blokkeren. En je moet in ieder geval goed oppassen met mailtjes/berichtjes tegenwoordig en niet op linkjes tikken als je het niet vertrouwd.

Voor de rest zou ik het niet weten, ook omdat ik hier geen ervaring mee heb.

Misschien dat een ander forumlid meer weet.

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey @Cok
 

Dat is vervelend vooral als je veel appjes en belletjes krijgt die ongewenst zijn.

Hoe weet je trouwens dat het door de AliExpress-pakketjes komt? Gebruik je daar een speciaal nummer voor? Of een andere reden? Ben namelijk wel eens benieuwd. 

Heb zelf inmiddels al zo'n 250 bestellingen gedaan, maar nog nooit een appje of telefoontje gehad door een telefoonnummer op een pakketje.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Ruud,  het is opvallend dat ik in de laatste maanden waarin ik veel artikelen heb besteld, veel telefoontjes met een buitenlands stem ben benaderd en sinds kort ook 2x een WhatsApje heb ontvangen met het verhaal dat mijn dochter haar telefoon is kwijtgeraakt en of ik even wil terug bellen .... uiteraard ben ik heel voorzichtig met deze berichten en meld dit dan ook aan de fraude helpdesk of het betreffende bedrijf en heb dit  nummer bij WhatsApp gemeld en geblokkeerd.
Vandaar dat mijn verdenking is gerezen dat dit komt, doordat op elk pakketje van aliexpress mijn telefoon nummer staat vermeld.

Ik heb geprobeert om mijn telefoon nummer bij aliexpress te verwijderen, maar dat is niet mogelijk.

De enige oplossing zou kunnen zijn een fake nummer hier te plaatsen, maar dat is natuurlijk niet de goede manier.

Groeten, Cok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden