Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Waar blijven mijn bestellingen?


Miranda

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur geleden, Miranda zei:

Ik heb ondertussen 40 bestellingen staan maar ik krijg niks meer geleverd. Wel vaak een melding dat mijn artikel in het land is maar daar blijft het bij.

Het duurt nu wel heel erg lang, meer mensen die ervaring? 😶

Hoelang wacht je al? Het kan soms best wel een tijd duren. Ik heb van de week een bestelling binnen gekregen die verzonden is op 30-11-2021. Ook is het niet een uitzondering dat ze langer duren. Meestal staat er als je besteld wel bij wanneer ze verwachten je pakket te kunnen leveren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Miranda zei:

Ik heb ondertussen 40 bestellingen staan maar ik krijg niks meer geleverd. Wel vaak een melding dat mijn artikel in het land is maar daar blijft het bij.

Het duurt nu wel heel erg lang, meer mensen die ervaring? 😶

Ik heb van de week een bestelling binnen gekregen die ik in oktober besteld had. Was begin januari in dispute gegaan, en mijn geld terug gekregen. Ik had het pakketje echt niet meer verwacht maar toch na lange tijd binnen gekregen. In track and trace bleef het ook stil staan. 

Achteraf een kadootje dus 😁 (was maar een paar euro) 

Dus gewoon afwachten, maar hou de datum in de gaten van de kopersbescherming, kun je dan in dispute gaan. 

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Jomulder zei:

Ik heb van de week een bestelling binnen gekregen die ik in oktober besteld had. Was begin januari in dispute gegaan, en mijn geld terug gekregen. Ik had het pakketje echt niet meer verwacht maar toch na lange tijd binnen gekregen. In track and trace bleef het ook stil staan. 

Achteraf een kadootje dus 😁 (was maar een paar euro) 

Dus gewoon afwachten, maar hou de datum in de gaten van de kopersbescherming, kun je dan in dispute gaan. 

Groetjes Jolanda 

Dat heb ik idd ook al 3x gehad, zelfs iets van vorig jaar augustus 😳

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Martijn224 zei:

Hoelang wacht je al? Het kan soms best wel een tijd duren. Ik heb van de week een bestelling binnen gekregen die verzonden is op 30-11-2021. Ook is het niet een uitzondering dat ze langer duren. Meestal staat er als je besteld wel bij wanneer ze verwachten je pakket te kunnen leveren. 

Ook sinds november ofzo, maar als het al in het land is hoe kan het dan toch zo lang duren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie hele wisselende ervaringen de laatste tijd. Wat vooral goed werkt: 

  • AliExpress standard shipping - Eigenlijk altijd binnen 2 weken, vaak wel wat duurder qua product/verzendkosten
  • Gecombineerde levering - 2 tot 3 weken
  • Overige - 5-16 weken...

Uiteraard kan dit voor iedereen anders zijn, maar dit is gebaseerd op mijn ervaringen!

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eind november 2021 een vijftal bestellingen gedaan bij AliExpress. Die staan allemaal als Ingeklaard door de douane en Onderweg voor bezorging (in Nederland): Tot op heden helemaal niets ontvangen.

De bestellingen die ik begin december 2021 deed staan vanaf 31 december 2021 als Ingeklaard door de douane en Onderweg voor bezorging en ook daar heb ik nog niets van ontvangen.

Een aantal bestellingen is gecombineerd, daarna is de aankoopgarantie verlengd en gelijktijdig is de aankomstdatum verplaatst tot einde aankoopgarantie.

Geschil openen kan niet want dat kan pas na 90 dagen na bestelling.

Voor mij is het nu duidelijk dat je dus 90 dagen moet wachten op je bestellingen en dat je geen enkele garantie hebt dat je bestelling aankomt.

Wel heb ik (HOOP IK) nog steeds de garantie dat ik mijn aankoopbedrag terug krijg als Refund.

De lange wachttijd nodigt dus niet echt uit om meer bestellingen te doen.

Het ontvangststation van AliExpress in Nederland het niet meer aan kan.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 1-2-2022 om 17:20, Miranda zei:

Ik heb ondertussen 40 bestellingen staan maar ik krijg niks meer geleverd. Wel vaak een melding dat mijn artikel in het land is maar daar blijft het bij.

Het duurt nu wel heel erg lang, meer mensen die ervaring? 😶

Na 90 dagen begin ik nu meldingen te krijgen dat ik een Refund aan kan vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 1-3-2022 om 09:27, Big Smith zei:

Na 90 dagen begin ik nu meldingen te krijgen dat ik een Refund aan kan vragen.

Dus snel dispute openen. Ik zou er niet te lang mee wachten, voordat je het weet is de tijd verstreken. Je kunt een dispuut openen door op de knop ‘Mijn Bestellingen’ te drukken, op de homepage. Klik vervolgens op de transactie waar het om gaat. Daar zie je de knop ‘Open Dispuut’ staan. Dan kun je zelf kiezen of je het aankoopbedrag terug wil, of dat je de producten terug wil sturen. Vervolgens zal de verkoper zelf met een voorstel komen. 

Groetjes Jolanda

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn bestellingen met free shipment via AliExpress komen altijd snel binnen2-4 weken.

Bestellingen via Cainano echter komen bij mij nooit binnen, de refunds komen wel na bemiddeling van Ali.

ik denk dat er ergens een glitch in de Cainano logistieke admin zit, want als ik de Seller invoice download is mijn shipping addres vermeld zonder huisnummer……al deze shipments hebben als tracking status customs OK, overgedragen aan NL bezorger.

zonder huisnummer kan die er waarschijnlijk niets mee en stuurt het als onbestelbaar retour

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 7-2-2022 om 12:31, Ruud zei:

Ik zie hele wisselende ervaringen de laatste tijd. Wat vooral goed werkt: 

  • AliExpress standard shipping - Eigenlijk altijd binnen 2 weken, vaak wel wat duurder qua product/verzendkosten
  • Gecombineerde levering - 2 tot 3 weken
  • Overige - 5-16 weken...

Uiteraard kan dit voor iedereen anders zijn, maar dit is gebaseerd op mijn ervaringen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 7-2-2022 om 12:31, Ruud zei:

Ik zie hele wisselende ervaringen de laatste tijd. Wat vooral goed werkt: 

  • AliExpress standard shipping - Eigenlijk altijd binnen 2 weken, vaak wel wat duurder qua product/verzendkosten
  • Gecombineerde levering - 2 tot 3 weken
  • Overige - 5-16 weken...

Uiteraard kan dit voor iedereen anders zijn, maar dit is gebaseerd op mijn ervaringen!

Ook gecombineerde levering duurt 88 of 89 dagen (Bij toevaal geen 90 dagen?????)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, Jomulder zei:

Dus snel dispute openen. Ik zou er niet te lang mee wachten, voordat je het weet is de tijd verstreken. Je kunt een dispuut openen door op de knop ‘Mijn Bestellingen’ te drukken, op de homepage. Klik vervolgens op de transactie waar het om gaat. Daar zie je de knop ‘Open Dispuut’ staan. Dan kun je zelf kiezen of je het aankoopbedrag terug wil, of dat je de producten terug wil sturen. Vervolgens zal de verkoper zelf met een voorstel komen. 

Groetjes Jolanda

Gedaan en meestal komt Aliexpress met de oplossing: REFUND. ADVIES: Ga niet akkoord met toezending van nieuwe spullen, want je bescherming is dan afgelopen en dus krijg je helemaal NIETS>

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 uren geleden, Big Smith zei:

Gedaan en meestal komt Aliexpress met de oplossing: REFUND. ADVIES: Ga niet akkoord met toezending van nieuwe spullen, want je bescherming is dan afgelopen en dus krijg je helemaal NIETS>

Is dat hetzelfde als open geschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 2-3-2022 om 17:15, Brasto zei:

Ruud komen bij jou de Cainano shipments nog wel binen?

Heb toevallig net weer één binnengekregen, die al sinds half januari 'stil' lag...

 

Op 4-3-2022 om 11:26, Big Smith zei:

Vraag aan het einde van Kopersbescherming NIET om nieuwe spullen, maar om een Refund!!!

 

Goede tip!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden