Haas Geplaatst: 10 februari 2022 Delen Geplaatst: 10 februari 2022 Sinds enige tijd is de website van Ali vernieuwd. Zeker de site bij je bestellingen en de item Open Dispute. Open Dispute is nu eenvoudiger en afwikkeling van je klacht zeer snel en terug stort van je geld. Echter heb ik nu een bug ontdekt in Open Dispute, had 2 pakketjes nog niet ontvangen en AE gaf aan dat ik een Open Dispute kon openen. Gedaan en AE gaf aan dat verkoper binnen 3 dagen moet reageren, verkoper komt met een tegenaanbod en je gaat wel of niet akkoord. ze gaven aan om nog een paar dagen te wachten i.v.m. Covid 19. Ik geef ze de voordeel van de twijfel en geef met de knop akkoord. Vervolgens na een paar minuten komt AE Open Dispute met de mededeling "Geschillen zijn beeindigd. En is gesloten. Dat betekend dat ik nu niet meer verder kan als de pakketen niet over een paar dagen nog niet zijn afgeleverd. Mijn vraag is de volgende: Zijn er onder jullie die deze zelfde ervaring hebben met een Open Dispute die is gesloten na een akkoord met een verkoper om evt dan weer verder te gaan om het op te lossen. Ik heb besloten om niet meer akkoord te gaan met een voorstel van een verkoper, omdat AE dan een beslissing neemt, na 3 dagen wel of niet een refund. Groet, Harm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Haas Geplaatst: 10 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2022 (aangepast) Zo ziet het er dan uit" Terugbetaling & Terugkeer Terugbetaling & Terugkeer Start in onderhandeling Afgerond Verzoek voltooid Definitieve oplossing Solution Terugbetaling Refund amount EUR € 0,00 Er is een definitieve oplossing bereikt op 2022-02-10 00:25:38 10 februari 2022 aangepast door Haas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jomulder Geplaatst: 10 februari 2022 Delen Geplaatst: 10 februari 2022 Dit is mij ook een keer overkomen. Ik heb toen een berichtje gestuurd via de chat aan de verkoper. Ik moest toen het artikel opnieuw bestellen en de verkoper heeft de prijs aangepast naar €0,01 en die bestelling later gewoon binnen gekregen. Dus mijn advies: stuur de verkoper een bericht, en eventueel foto's/screenshots, en omschrijf het probleem en blijf ook vooral vriendelijk. Dat is mijn ervaring. Misschien dat er forumleden zijn die andere ervaringen of adviezen hebben. Laat je het weten hoe het afgelopen is? Groetjes Jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruud Geplaatst: 11 februari 2022 Delen Geplaatst: 11 februari 2022 21 uren geleden, Haas zei: Sinds enige tijd is de website van Ali vernieuwd. Zeker de site bij je bestellingen en de item Open Dispute. Open Dispute is nu eenvoudiger en afwikkeling van je klacht zeer snel en terug stort van je geld. Echter heb ik nu een bug ontdekt in Open Dispute, had 2 pakketjes nog niet ontvangen en AE gaf aan dat ik een Open Dispute kon openen. Gedaan en AE gaf aan dat verkoper binnen 3 dagen moet reageren, verkoper komt met een tegenaanbod en je gaat wel of niet akkoord. ze gaven aan om nog een paar dagen te wachten i.v.m. Covid 19. Ik geef ze de voordeel van de twijfel en geef met de knop akkoord. Vervolgens na een paar minuten komt AE Open Dispute met de mededeling "Geschillen zijn beeindigd. En is gesloten. Dat betekend dat ik nu niet meer verder kan als de pakketen niet over een paar dagen nog niet zijn afgeleverd. Mijn vraag is de volgende: Zijn er onder jullie die deze zelfde ervaring hebben met een Open Dispute die is gesloten na een akkoord met een verkoper om evt dan weer verder te gaan om het op te lossen. Ik heb besloten om niet meer akkoord te gaan met een voorstel van een verkoper, omdat AE dan een beslissing neemt, na 3 dagen wel of niet een refund. Groet, Harm Heb dit zelf eigenlijk nog nooit aan de hand gehad. Heb je de mogelijkheid om voor een andere order via de chat proberen een 'medewerker' eraan te krijgen? Anders is het idee van @Jomulder denk ik je beste kans: rechtstreeks met de verkoper communiceren! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Haas Geplaatst: 11 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2022 Heb reeds de 2 verkopers een mailtje gestuurd, maar daar word je niets wijzer van. Van advies van post.nl aanspreken omdat de pakket in Nederland is, tot aan inderdaad opnieuw bestellen zonder korting of kwijtschelding. denk dat het er op aan komt om het verlies te nemen. Zoals ik al schreef om bij een Open Dispute geen akkoord te geven bij voorstel van verkoper. Groet, Harm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jomulder Geplaatst: 11 februari 2022 Delen Geplaatst: 11 februari 2022 Zoals ik weet kunnen de verkopers van AliExpress zelf zien waar het pakketje is. Dus je kunt de verkoper vragen om een bewijs waar het pakketje nu is. Groetjes Jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martijn224 Geplaatst: 18 februari 2022 Delen Geplaatst: 18 februari 2022 Op 10-2-2022 om 19:32, Haas zei: Zo ziet het er dan uit" Terugbetaling & Terugkeer Terugbetaling & Terugkeer Start in onderhandeling Afgerond Verzoek voltooid Definitieve oplossing Solution Terugbetaling Refund amount EUR € 0,00 Er is een definitieve oplossing bereikt op 2022-02-10 00:25:38 Het gekke wat er volgens mij gebeurd is: Je open een geschil en op dat moment kan je berichten heen en weer sturen naar elkaar. Bewijs stukken aanleveren en een voorstel doen. Daar word het lastig, jij zegt al het geld terug en hij zegt kijk het nog even aan. Dan denk je dat je ja zegt ik kijk het even aan maar eigenlijk accepteer je zijn voorstel om niks te doen. Ik heb me hier al eens bijna in vergist gelukkig nog op tijd gezien. Kan je alsnog een dispuut aanmaken? Stuur anders eens een vriendelijk bericht naar de verkoper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Haas Geplaatst: 18 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2022 Ja zo kan het weleens zijn, heb inderdaad akkoord gegeven aan zijn voorstel om nog een paar dagen af te wachten. Echter is dan Open Dispute afgesloten en kun je niet meer reageren en ook geen Open Dispute meer openen. Wel contact gehad met Klantenservice, zij komen ook met u bent akkoord gegaan en daarom is Open Dispute beeindigd. Wel heeft Klantenservice verkopers een mail gestuurd voor een goede oplossing, maar geen reactie meer van verkopers. Dus opgelet als je Open Dispute aangaat met verkoper, ga alleen akkoord als je het eens bent met voorstel verkoper. Mijn hoop is nu de 90 dagen regeling en heb bij Klarna een probleem gemeld want betaling termijn is verlopen. Zij gaan er ook naar kijken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martijn224 Geplaatst: 19 februari 2022 Delen Geplaatst: 19 februari 2022 11 uren geleden, Haas zei: Ja zo kan het weleens zijn, heb inderdaad akkoord gegeven aan zijn voorstel om nog een paar dagen af te wachten. Echter is dan Open Dispute afgesloten en kun je niet meer reageren en ook geen Open Dispute meer openen. Wel contact gehad met Klantenservice, zij komen ook met u bent akkoord gegaan en daarom is Open Dispute beeindigd. Wel heeft Klantenservice verkopers een mail gestuurd voor een goede oplossing, maar geen reactie meer van verkopers. Dus opgelet als je Open Dispute aangaat met verkoper, ga alleen akkoord als je het eens bent met voorstel verkoper. Mijn hoop is nu de 90 dagen regeling en heb bij Klarna een probleem gemeld want betaling termijn is verlopen. Zij gaan er ook naar kijken. Ik hoop dat de mail van de klantenservice je helpt. Heb je zelf ook al een berichtje gestuurd? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Haas Geplaatst: 4 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2022 Hier een update van 03/03/2021. Daar al mijn bestellingen verlopen als "achteraf betalen" bij Klarna Bank Amsterdam, heb ik telefonische contact gehad met Klarna en hen medegedeeld wat mij is/was overkomen bij AE. Heb opnieuw een melding moeten doen van de desbetreffende order dat er een probleem was met deze order. De dame van Klarna Bank heeft ook zelf een notitie gemaakt van mijn probleem en heb daar bericht van gekregen. Ook zou ik op de hoogte gehouden worden van contact Klarna Bank met Klantenservice AE. Echter toen ik op 03/03/2012 een kijkje ging nemen op de site Klarna Bank bij mijn orders zag ik dat Klantenservice AE het totale bedrag van deze gecombineerde verzending had teruggestort. Ben toch blij dat ik ooit "achteraf betalen" heb genomen bij Klarna Bank, zodat je bij problemen terug kan vallen bij deze bank. Heb je het reeds betaald aan AE is het toch moeilijk om alsnog je geld terug te krijgen. Ik denk dat je er toch eens over moet denken voor mensen die dit nog steeds direct betalen aan AE. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martijn224 Geplaatst: 5 maart 2022 Delen Geplaatst: 5 maart 2022 16 uren geleden, Haas zei: Hier een update van 03/03/2021. Daar al mijn bestellingen verlopen als "achteraf betalen" bij Klarna Bank Amsterdam, heb ik telefonische contact gehad met Klarna en hen medegedeeld wat mij is/was overkomen bij AE. Heb opnieuw een melding moeten doen van de desbetreffende order dat er een probleem was met deze order. De dame van Klarna Bank heeft ook zelf een notitie gemaakt van mijn probleem en heb daar bericht van gekregen. Ook zou ik op de hoogte gehouden worden van contact Klarna Bank met Klantenservice AE. Echter toen ik op 03/03/2012 een kijkje ging nemen op de site Klarna Bank bij mijn orders zag ik dat Klantenservice AE het totale bedrag van deze gecombineerde verzending had teruggestort. Ben toch blij dat ik ooit "achteraf betalen" heb genomen bij Klarna Bank, zodat je bij problemen terug kan vallen bij deze bank. Heb je het reeds betaald aan AE is het toch moeilijk om alsnog je geld terug te krijgen. Ik denk dat je er toch eens over moet denken voor mensen die dit nog steeds direct betalen aan AE. Blij dat je het zo heb kunnen oplossen, bedankt voor de update ik was benieuwd😁. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.