Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Open Dispute in new webshop Ali.


Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd is de website van Ali vernieuwd. Zeker de site bij je bestellingen en de item Open  Dispute.  Open Dispute is nu eenvoudiger en afwikkeling van je klacht zeer snel en terug stort van je geld. Echter heb ik nu een bug ontdekt in Open Dispute, had 2 pakketjes nog niet ontvangen en AE gaf aan dat ik een Open Dispute kon openen. Gedaan en AE gaf aan dat verkoper binnen 3 dagen moet reageren, verkoper komt met een tegenaanbod en je gaat wel of niet akkoord. ze gaven aan om nog een paar dagen te wachten i.v.m. Covid 19. Ik geef ze de voordeel van de twijfel en geef met de knop akkoord. Vervolgens na een paar minuten komt AE Open Dispute met de mededeling "Geschillen zijn beeindigd. En is gesloten.

Dat betekend dat ik nu niet meer verder kan als de pakketen niet over een paar dagen nog niet zijn afgeleverd. 

Mijn vraag is de volgende: Zijn er onder jullie die deze zelfde ervaring hebben met een Open Dispute die is gesloten na een akkoord met een verkoper om evt dan weer verder te gaan om het op te lossen. Ik heb besloten om niet meer akkoord te gaan met een voorstel van een verkoper, omdat AE dan een beslissing neemt, na 3 dagen wel of niet een refund.

Groet, Harm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mij ook een keer overkomen. Ik heb toen een berichtje gestuurd via de chat aan de verkoper. Ik moest toen het artikel opnieuw bestellen en de verkoper heeft de prijs aangepast naar €0,01 en die bestelling later gewoon binnen gekregen. 

Dus mijn advies: stuur de verkoper een bericht, en eventueel foto's/screenshots, en omschrijf het probleem en blijf ook vooral vriendelijk. 

Dat is mijn ervaring. Misschien dat er forumleden zijn die andere ervaringen of adviezen hebben. 

Laat je het weten hoe het afgelopen is? 

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Haas zei:

Sinds enige tijd is de website van Ali vernieuwd. Zeker de site bij je bestellingen en de item Open  Dispute.  Open Dispute is nu eenvoudiger en afwikkeling van je klacht zeer snel en terug stort van je geld. Echter heb ik nu een bug ontdekt in Open Dispute, had 2 pakketjes nog niet ontvangen en AE gaf aan dat ik een Open Dispute kon openen. Gedaan en AE gaf aan dat verkoper binnen 3 dagen moet reageren, verkoper komt met een tegenaanbod en je gaat wel of niet akkoord. ze gaven aan om nog een paar dagen te wachten i.v.m. Covid 19. Ik geef ze de voordeel van de twijfel en geef met de knop akkoord. Vervolgens na een paar minuten komt AE Open Dispute met de mededeling "Geschillen zijn beeindigd. En is gesloten.

Dat betekend dat ik nu niet meer verder kan als de pakketen niet over een paar dagen nog niet zijn afgeleverd. 

Mijn vraag is de volgende: Zijn er onder jullie die deze zelfde ervaring hebben met een Open Dispute die is gesloten na een akkoord met een verkoper om evt dan weer verder te gaan om het op te lossen. Ik heb besloten om niet meer akkoord te gaan met een voorstel van een verkoper, omdat AE dan een beslissing neemt, na 3 dagen wel of niet een refund.

Groet, Harm

Heb dit zelf eigenlijk nog nooit aan de hand gehad. Heb je de mogelijkheid om voor een andere order via de chat proberen een 'medewerker' eraan te krijgen?

Anders is het idee van @Jomulder denk ik je beste kans: rechtstreeks met de verkoper communiceren!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb reeds de 2 verkopers een mailtje gestuurd, maar daar word je niets wijzer van. Van advies van post.nl aanspreken omdat de pakket in Nederland is, tot aan inderdaad opnieuw bestellen zonder korting of kwijtschelding. denk dat het er op aan komt om het verlies te nemen. Zoals ik al schreef om bij een Open Dispute geen akkoord te geven bij voorstel van verkoper.

Groet, Harm

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-2-2022 om 19:32, Haas zei:

Zo ziet het er dan uit"  

Terugbetaling & Terugkeer

 
 
Start
 
in onderhandeling
 
Afgerond
Verzoek voltooid
 
Definitieve oplossing
Solution
Terugbetaling
Refund amount
EUR € 0,00
Er is een definitieve oplossing bereikt op 2022-02-10 00:25:38

Het gekke wat er volgens mij gebeurd is: Je open een geschil en op dat moment kan je berichten heen en weer sturen naar elkaar. Bewijs stukken aanleveren en een voorstel doen.

Daar word het lastig, jij zegt al het geld terug en hij zegt kijk het nog even aan. Dan denk je dat je ja zegt ik kijk het even aan maar eigenlijk accepteer je zijn voorstel om niks te doen.

Ik heb me hier al eens bijna in vergist gelukkig nog op tijd gezien. Kan je alsnog een dispuut aanmaken? Stuur anders eens een vriendelijk bericht naar de verkoper. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo kan het weleens zijn, heb inderdaad akkoord gegeven aan zijn voorstel om nog een paar dagen af te wachten. Echter is dan Open Dispute afgesloten en kun je niet meer reageren en ook geen Open Dispute meer openen. Wel contact gehad met Klantenservice, zij komen ook met u bent akkoord gegaan en daarom is Open Dispute beeindigd. Wel heeft Klantenservice verkopers een mail gestuurd voor een goede oplossing, maar geen reactie meer van verkopers. 

Dus opgelet als je Open Dispute aangaat met verkoper, ga alleen akkoord als je het eens bent met voorstel verkoper.

Mijn hoop is nu de 90 dagen regeling en heb bij Klarna een probleem gemeld want betaling termijn is verlopen. Zij gaan er ook naar kijken.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Haas zei:

Ja zo kan het weleens zijn, heb inderdaad akkoord gegeven aan zijn voorstel om nog een paar dagen af te wachten. Echter is dan Open Dispute afgesloten en kun je niet meer reageren en ook geen Open Dispute meer openen. Wel contact gehad met Klantenservice, zij komen ook met u bent akkoord gegaan en daarom is Open Dispute beeindigd. Wel heeft Klantenservice verkopers een mail gestuurd voor een goede oplossing, maar geen reactie meer van verkopers. 

Dus opgelet als je Open Dispute aangaat met verkoper, ga alleen akkoord als je het eens bent met voorstel verkoper.

Mijn hoop is nu de 90 dagen regeling en heb bij Klarna een probleem gemeld want betaling termijn is verlopen. Zij gaan er ook naar kijken.

Ik hoop dat de mail van de klantenservice je helpt. Heb je zelf ook al een berichtje gestuurd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier een update van 03/03/2021.  Daar al mijn bestellingen verlopen als "achteraf betalen" bij Klarna Bank Amsterdam, heb ik telefonische contact gehad met Klarna en hen medegedeeld wat mij is/was overkomen bij AE. Heb opnieuw een melding  moeten doen van de desbetreffende order dat er een probleem was met deze order. De dame van Klarna Bank heeft ook zelf een notitie gemaakt van mijn probleem en heb daar bericht van gekregen. Ook zou ik op de hoogte gehouden worden van contact Klarna Bank met Klantenservice AE.  Echter toen ik op 03/03/2012 een kijkje ging nemen op de site Klarna Bank bij mijn orders zag ik dat Klantenservice AE het totale bedrag van deze gecombineerde verzending had teruggestort.

Ben toch blij dat ik ooit "achteraf betalen" heb genomen bij Klarna Bank, zodat je bij problemen terug kan vallen bij deze bank. Heb je het reeds betaald aan AE is het toch moeilijk om alsnog je geld terug te krijgen.

Ik denk dat je er toch eens over moet denken voor mensen die dit nog steeds direct betalen aan AE.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Haas zei:

Hier een update van 03/03/2021.  Daar al mijn bestellingen verlopen als "achteraf betalen" bij Klarna Bank Amsterdam, heb ik telefonische contact gehad met Klarna en hen medegedeeld wat mij is/was overkomen bij AE. Heb opnieuw een melding  moeten doen van de desbetreffende order dat er een probleem was met deze order. De dame van Klarna Bank heeft ook zelf een notitie gemaakt van mijn probleem en heb daar bericht van gekregen. Ook zou ik op de hoogte gehouden worden van contact Klarna Bank met Klantenservice AE.  Echter toen ik op 03/03/2012 een kijkje ging nemen op de site Klarna Bank bij mijn orders zag ik dat Klantenservice AE het totale bedrag van deze gecombineerde verzending had teruggestort.

Ben toch blij dat ik ooit "achteraf betalen" heb genomen bij Klarna Bank, zodat je bij problemen terug kan vallen bij deze bank. Heb je het reeds betaald aan AE is het toch moeilijk om alsnog je geld terug te krijgen.

Ik denk dat je er toch eens over moet denken voor mensen die dit nog steeds direct betalen aan AE.

Blij dat je het zo heb kunnen oplossen, bedankt voor de update ik was benieuwd😁.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden