Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Vragen logistiek proces Ali-express.


jowell09897

Vraag

HoiHoi,

Ik vermelde in mijn voorstelbericht dat ik erg geïnteresseerd ben in het proces hoe het pakketje vanuit China(of waar dan ook) naar de klant gaat.
Zelf probeer ik als ik wat bestel ook doormiddel van de tracking altijd te ontdekken waar, wanneer en hoe alles verloopt.

Soms zie ik bijvoorbeeld dat het pakketje met een vlucht vanuit China naar Seoel gaat, en vanuit daar weer verder, Ik geloof mede doordat men altijd vrij sceptisch is over de tracking niet altijd veel van wat men deelt(Ik track al mijn zendingen via 17 track, of Cainiao tracking).

Zijn er hier leden die ook benieuwd hiernaar zijn en of mij een beetje meer kunnen vertellen over het daadwerkelijke proces van bestelling klant naar bezorging door PostNL?
Ik hoor graag!

Groetjes,

Jowell.


 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Interessante materie, zou daar ook wel meer over willen weten. Moet ook eerlijk bekennen dat ik me er nog niet zo goed in verdiept heb, los van de (al dan niet kloppende) bestelstatus op AliExpress en andere, externe sites. 

Misschien een idee jouw volgende pakketje volledig te analyseren op het forum, van bestelling tot uiteindelijke aankomst in NL. Waar is deze allemaal geweest? Zou dat een leuk idee zijn? Ik kijk dan graag mee:-)

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Jowell,

Ik denk dat zo langzamerhand een ieder van ons wel geïnteresseerd is in dit logistieke proces. Ik heb wel vernomen dat Cainiao een belangrijke functie heeft in dit traject hetgeen mij is gebleken uit onderstaand artikel:

https://www.valuechain.be/nl/nieuws/detail/8481/logistieke-hub-van-cainiao-alibaba-op-liege-airport-geopend

aangezien ik geen goed contactpunt van hen kan vinden in Luik heb ik hun hoofdkantoor in China inmiddels wel een mail gestuurd met mijn bevindingen sinds december vorig jaar. Ben benieuwd of er een reactie op komt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 8-4-2022 om 09:08, Ruud zei:

Interessante materie, zou daar ook wel meer over willen weten. Moet ook eerlijk bekennen dat ik me er nog niet zo goed in verdiept heb, los van de (al dan niet kloppende) bestelstatus op AliExpress en andere, externe sites. 

Misschien een idee jouw volgende pakketje volledig te analyseren op het forum, van bestelling tot uiteindelijke aankomst in NL. Waar is deze allemaal geweest? Zou dat een leuk idee zijn? Ik kijk dan graag mee:-)

Inmiddels zit ik het pakketje in de gaten te houden, Ik kan van de week wel eens mijn wat delen om zo wat te gaan uitzoeken. In iedergeval de herkomst is bekend: Nanchang. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, GuPo zei:

Beste Jowell,

Ik denk dat zo langzamerhand een ieder van ons wel geïnteresseerd is in dit logistieke proces. Ik heb wel vernomen dat Cainiao een belangrijke functie heeft in dit traject hetgeen mij is gebleken uit onderstaand artikel:

https://www.valuechain.be/nl/nieuws/detail/8481/logistieke-hub-van-cainiao-alibaba-op-liege-airport-geopend

aangezien ik geen goed contactpunt van hen kan vinden in Luik heb ik hun hoofdkantoor in China inmiddels wel een mail gestuurd met mijn bevindingen sinds december vorig jaar. Ben benieuwd of er een reactie op komt.

 

Beste GuPo,

Dat denk ik ook, vandaar dit topic 🙂 
Dat Cainiao een aandeel heeft hierin lijkt mij inmiddels logisch ja, dat bericht wat je deelt is mij bekend, ik ga er eigenlijk ook wel vanuit dat het pakketje via LGG(Liegé) zal gaan, alleen zie ik nog geen vlucht gaan vanuit Nanchang naar Liege.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Onderstaand een beetje de tracking informatie; getrackt met 17 track, ik zie via Parcels(Daarmee track ik ook geregeld zendingen) Dat de zending al is uitgeklaard. Duidelijk is te zien dat het pakketje uit Nanchang komt. Nanchang heeft een vrachtvlucht verbinding met Luik, wellicht zal het via die kant gaan. Heb ook een een pakketje gehad dat via Seoel ging, kwam uit de Guangzhou regio.   Mij viel ook direct op dat het pakketje alleen bij 4PX te tracken valt via 17 track en bij Parcels dat hij er vrijwel zonder issues eruit komt.  (Geen idee of ik trackingnummers mag delen, anders wil ik dat ook wel doen natuurlijk).
 
 
Oorsprong - Synchronisatietijd: 2022-04-11 04:32:57 (GMT+02:00)
2022-04-09 04:52

Nancheng, Vertrek van faciliteit naar serviceprovider.

2022-04-08 09:16

Nancheng, Zending aangekomen bij faciliteit en gemeten.

2022-04-08 09:16

Nancheng, 4PX opgehaalde zending.

2022-04-07 11:36

Ontvangen verzendinformatie
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad verstandig de kopersbeschermingstijd in de gaten te houden! Je hebt gelijke dat KAAB mogelijk nu geen partij meer is maar ik kwam vaak bij nadere informatie terecht op een Poolse website van een transportbedrijf. Ging er gemakshalve vanuit dat het KAAB was maar inmiddels is sinds januari een andere Poolse transporteur gecontracteerd door Cainiao! Als je daar je track and trace invult zie je dat zij ook tot in eeuwigheid de pakketjes verzamelen in hun HUB. 

https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao/?spm=a2d0j.7922267.0.0.6a8143056HeVC7

Schermafbeelding 2022-04-14 083835.png

Schermafbeelding 2022-04-14 084336.png

Schermafbeelding 2022-04-14 084226.png

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 14-4-2022 om 09:17, GuPo zei:

Het is inderdaad verstandig de kopersbeschermingstijd in de gaten te houden! Je hebt gelijke dat KAAB mogelijk nu geen partij meer is maar ik kwam vaak bij nadere informatie terecht op een Poolse website van een transportbedrijf. Ging er gemakshalve vanuit dat het KAAB was maar inmiddels is sinds januari een andere Poolse transporteur gecontracteerd door Cainiao! Als je daar je track and trace invult zie je dat zij ook tot in eeuwigheid de pakketjes verzamelen in hun HUB. 

https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao/?spm=a2d0j.7922267.0.0.6a8143056HeVC7

Schermafbeelding 2022-04-14 083835.png

Schermafbeelding 2022-04-14 084336.png

Schermafbeelding 2022-04-14 084226.png

 

KAAB is mij onbekend zoals ik eens al vertelde, dat hun pakketjes opslaan kan gewoon niet.. zend het ajb gewoon door naar de klant zegmaar, je wacht toch niet voor jan met de pet op je product? 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 11-4-2022 om 04:41, jowell09897 zei:
Onderstaand een beetje de tracking informatie; getrackt met 17 track, ik zie via Parcels(Daarmee track ik ook geregeld zendingen) Dat de zending al is uitgeklaard. Duidelijk is te zien dat het pakketje uit Nanchang komt. Nanchang heeft een vrachtvlucht verbinding met Luik, wellicht zal het via die kant gaan. Heb ook een een pakketje gehad dat via Seoel ging, kwam uit de Guangzhou regio.   Mij viel ook direct op dat het pakketje alleen bij 4PX te tracken valt via 17 track en bij Parcels dat hij er vrijwel zonder issues eruit komt.  (Geen idee of ik trackingnummers mag delen, anders wil ik dat ook wel doen natuurlijk).
 
 
Oorsprong - Synchronisatietijd: 2022-04-11 04:32:57 (GMT+02:00)
2022-04-09 04:52

Nancheng, Vertrek van faciliteit naar serviceprovider.

2022-04-08 09:16

Nancheng, Zending aangekomen bij faciliteit en gemeten.

2022-04-08 09:16

Nancheng, 4PX opgehaalde zending.

2022-04-07 11:36

Ontvangen verzendinformatie
 

Via 17 track als men trackt via CAIN!AO zie ik dat de uitklaring gelukt is, deze uitklaring is op 11-march 2022 gedaan(In Nanchang misschien....?!) , verder geen updates meer gehad, vaak zie je wel bijvoorbeeld dat ze nog gescand zijn in Seoel, ofzo.. Brussel gebeurd ook wel eens, kreeg eens een pakketje van Joom en die ging met een vlucht van Cathay Pacific mee naar Brussel! -> Amsterdam zie je natuurlijk ook vaak.. LGG daarintegen ontbreekt in mijn lijstje. 

Mij lijkt ook wel gaaf eens te zien dat een pakketje bijvoorbeeld Memphis, of Anchorage gezien heeft, zal me niets verbazen natuurlijk! 



@Ruud Heb jij nog gezocht naar updates? ik ben wel benieuwd wat jij vind namelijk. 🙂 

image.png.95042979f31c0eaf3504bc80b84439af.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Jowill,

 

Ik begrijp jou fascinatie voor het vliegverkeer maar mijn fascinatie is meer gericht op het logistieke deel wat op de grond plaats vindt, immers daar gaat het dikwijls mis!

Overigens gaan niet alle pakketjes via de lucht. Risicovolle delen gaan per spoor via Kazanstan, Rusland, Belarus, Polen , enz. Ook in dit laatste laatste traject komen veel in- en uitklaringen voor bij elke grensovergang.

Helaas moet ik echter concluderen dat een mooi en interessant concept van online winkelen bij Aliexpress, wat aanvankelijk redelijk goed verliep en wat een levergarantie had van hooguit 3 weken maar nu in enkele gevallen 3 maanden of langer en de laatste tijd zelfs helemaal niet omdat hetin het  vervolgtraject via Poolse transporteurs verdwijnt, omzeep wordt geholpen door Aliexpress zelf!

Aliexpress spreekt dikwijls met twee monden! Bij de bestelling wordt soms al aangegeven over hoeveel dagen (maanden) je het ontvangen kan. Aangezien Cainiao (vervoerder) een onderdeel is van Aliexpress en dat zij bij de opening van die nieuwe HUB in Luik de ambitie uitspraken van een levertijd van 74 uur, denk ik dat zij hun klanten in Nederland niet meer zo serieus nemen. Immers een ieder verliest zo het vertrouwen in Aliexpress. Als dat zo door gaat en verbetering uitblijft zal die HUB in Luik gauw weer sluiten en heeft Luik er weer een grote rotte kies bij in hun bebouwde gemeente.

Bij Aliexpress en Cainiao HUB-Luik kun je deze logistieke klachten niet goed kwijt.  Daarom had ik er voor gekozen om een pittige mail te sturen naar hoofdkantoor Cainiao in China ( cainiaoglobalpr@list.alibaba-inc.com ).

Ik hoop dat meerdere teleurgestelde klanten dat zullen doen teneinde dit concept te redden!

Voorlopig bestel ik niets meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 16-4-2022 om 10:26, GuPo zei:

Hallo Jowill,

 

Ik begrijp jou fascinatie voor het vliegverkeer maar mijn fascinatie is meer gericht op het logistieke deel wat op de grond plaats vindt, immers daar gaat het dikwijls mis!

Overigens gaan niet alle pakketjes via de lucht. Risicovolle delen gaan per spoor via Kazanstan, Rusland, Belarus, Polen , enz. Ook in dit laatste laatste traject komen veel in- en uitklaringen voor bij elke grensovergang.

Helaas moet ik echter concluderen dat een mooi en interessant concept van online winkelen bij Aliexpress, wat aanvankelijk redelijk goed verliep en wat een levergarantie had van hooguit 3 weken maar nu in enkele gevallen 3 maanden of langer en de laatste tijd zelfs helemaal niet omdat hetin het  vervolgtraject via Poolse transporteurs verdwijnt, omzeep wordt geholpen door Aliexpress zelf!

Aliexpress spreekt dikwijls met twee monden! Bij de bestelling wordt soms al aangegeven over hoeveel dagen (maanden) je het ontvangen kan. Aangezien Cainiao (vervoerder) een onderdeel is van Aliexpress en dat zij bij de opening van die nieuwe HUB in Luik de ambitie uitspraken van een levertijd van 74 uur, denk ik dat zij hun klanten in Nederland niet meer zo serieus nemen. Immers een ieder verliest zo het vertrouwen in Aliexpress. Als dat zo door gaat en verbetering uitblijft zal die HUB in Luik gauw weer sluiten en heeft Luik er weer een grote rotte kies bij in hun bebouwde gemeente.

Bij Aliexpress en Cainiao HUB-Luik kun je deze logistieke klachten niet goed kwijt.  Daarom had ik er voor gekozen om een pittige mail te sturen naar hoofdkantoor Cainiao in China ( cainiaoglobalpr@list.alibaba-inc.com ).

Ik hoop dat meerdere teleurgestelde klanten dat zullen doen teneinde dit concept te redden!

Voorlopig bestel ik niets meer!

 

Hey GuPo,

Ik snap je punt volledig.
Dat niet alles via de lucht gaat lijkt me logisch nu het het verteld, risicogoed is beter via de rails(Duurt wel lang..)
Het verdere proces dat het soms misloopt hou ik mij eerlijk gezegd amper mee bezig, ik merk altijd wel maar al te goed(Ik bestelde voor BTW regeling geregeld iets) Dat het vaker echt wel beter kan met bezorging en tracking(Dat is vooral wat het verwarrend en lastig maakt vind ik!!!) 

Betreft klachten, vragen en dergelijke gebruik ik altijd de chatoptie bij Aliexpress, En ook daar weet ik dat sommige niet de taal kunnen. 
Het mailadres zal ik opslaan, mochten er issues zijn of iets.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels weer een update, een vrij gekke update wel maargoed..
bij PostNL is het pakketje al aangemeld, klinkt goed! 🙂
Alleen blijft het haken bij dat de pre-declaratie bij de douane is gedaan.

Vanuit Parcels.app zie ik dat het pakketje in Luik is(CAIN!AO hub?)
Aan de hand van de aankomsten in Luik zie ik een vlucht uit Hangzhou, wanneer het pakketje binnenkomt zal het wel duidelijk zijn hoe en waar hij allemaal geweest is.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels weer een update: Na meerdere keren het trackingsnummer te spammen in de PostNL app erachter gekomen dat de zending morgen op de mat terecht komt! 😊

Ik zal als ik het pakketje heb direct weer een update geven met daarin de herkomst, hopelijk zit er een mooie uitkomst achter.

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En weer een update; Inmiddels heb ik het zakje met het product ontvangen, Het volgende adres kon ik eruit halen.
Het schijnt dat dit pakketje dus uit de Guangdong provincie komt in China. via google maps kom ik uit op een gekke weg ergens in Dongguan.

Zelf wekt het mijn interesse nog wel meer; ik zie ook staan dat dit pakketje eerst bezorgd is bij een warehouse nl het Sifang dongguan warehouse, waar het verder vandaan komt....?! 

Mysterie opzich.. Maar zeker niet mijn laatste mysterie als je het mij vraagt hoor!
 

 

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 30-4-2022 om 15:34, Ruud zei:

Oh, verwarrend! Het hele shipping-proces is een redelijk vraagteken hier, maar... Je hebt het pakketje, dat is het belangrijkste, toch?

Verwarrend was deze zeker! En inderdaad, daar gaat t om.
Net weer een pakketje binnen gekregen..

Dit keer iets gekregen uit: 11 Fuyong Road, Xiangzhou, Zhuhai, Guangdong. -> Satelietbeelden geven een wir-war aan wegen daaraan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden