Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

post.nl


GuPo

Vraag

Tot nu toe was ik gewend de pakketjes te laten bezorgen door Post.nl. Echter nu blijkt uit de track informatie van Aliexpress dat er een nieuwe transporteur op deze markt actief is, nl. KAAB (is een pools transportbedrijf). Twee van mijn pakketjes zouden door hen geleverd worden maar blijven al meer dan een maand steken in hun HUB. Meerdere ervaringen??? Of is dit een manier om pakketjes te laten verdwijnen?

  • Like 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo @GuPo

Ik heb geen ervaring met die nieuwe transportbedrijf dus weet er niks van. Ik weet wel dat ik een pakketje verwacht vanaf 13 oktober. Heeft heel lang in de hub gestaan. Nu vandaag bericht/mail gehad dat het ingeklaard is door de douane. Misschien dat ook jij eerdaags bericht ontvangt. Of dat je een dispute kan aanmaken waar je hebt besteld. Misschien dat je daar wat wijzer uit kan worden. Of gewoon afwachten maar houd de datum van de kopersbescherming in de gaten!  Maar in ieder geval zijn wij niet de enigen die zolang op een pakketje moeten wachten. 

Hou je ons op de hoogte het als je meer weet of dat het pakketje is afgeleverd? 

Groetjes Jolanda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

vreemd genoeg is 1 van mijn pakketje al op 2 november jl ingeklaard door douane en sinds die tijd zit er geen schot meer in. Ik heb de verkoper al verzocht de kopersbescherming te verlengen hetgeen ook door hen is gehonoreerd. Het is mij overigens ook opgevallen dat trackingnummer beginnend met NL...... een hele langdurige transportweg afleggen (veelal maanden). Waarom is mij onduidelijk! De trackingsnummers beginnend met LT..... heb je meestal binnen 2 weken.

De NL.... pakketjes komen vaak eerst in Luik aan en blijven daar ook lang liggen......vandaaruit gaan ze dan in een bulk naar Nederland. Zodra ze in België aangekomen zijn wordt meestal al gemeld dat het ten onrechte de eindbestemming heeft bereikt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1
1 uur terug, Sip2608 zei:

Of je krijgt van Postnl een bericht dat je pakje bezorgd word tussen 8 en 18 uurdus wachten! Dan krijg je een bericht sorry het word vandaag niet morgen tussen 8 en 18 uur , en dit ging 3 dagen door toen Zaterdag tussen 8 en 18 uur later werd het hooguit 22uur en je raad het al.

Dat werd hem ook niet nu dinsdag weer tussen 8 en 18 uur....!

En wacht nog steeds op het pakje.

Hoe stellen ze je geduld op de proef.!!!!

Klopt, heb ik idd al vaker mee gemaakt. Zelfs als je de postnl app hebt, krijg je te zien welke post je ontvangt, klopt ook niet altijd. 

Ze zeggen: geduld is een schone zaak... maar probeer maar eens geduldig te blijven 🤪

Groetjes Jolanda

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

KAAB is een pools transportbedrijf maar mij is niet duidelijk of deze is opgeschakeld door Aliexpress of een onderaannemer van Post.nl was. Wel zag ik op de track en trace site van KAAB dat het pakketje meer dan een maand in hun HUB lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Hallo,

Ik heb contact gehad met post-nl en met Kaab en heb tot nu toe deze informatie ontvangen. Zendingen, zo ook gecombineerde, die een NL tracking nummer krijgen, worden tot aan de douane in NL geregistreerd. Daarna worden ze niet meer in de systemen bijgehouden (omdat dit de goedkoopste manier van verzenden is) en is het onduidelijk waar de pakketten blijven. Kaab geeft aan dat post-nl wel de laatste link/ leverancier is, van niet-aangetekende zendingen en dat ik de daadwerkelijke levering wel van hun mag verwachten. Kaab is enkel een verzenddistributeur maar geen eind bezorgingsbedrijf zo geven zij aan. Het kan dus ook zijn dat de post wordt opgeslagen in het magazijn van het postkantoor enkel is dit niet te traceren. Het gebeurd nu regelmatig dat de zendingen helemaal niet aankomen en ik hiervoor dispute verzoeken moet aanmaken. Mocht ik nog verdere informatie ontvangen dan zal ik het hier toevoegen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1
12 uren geleden, Mayo zei:

Hallo,

Ik heb contact gehad met post-nl en met Kaab en heb tot nu toe deze informatie ontvangen. Zendingen, zo ook gecombineerde, die een NL tracking nummer krijgen, worden tot aan de douane in NL geregistreerd. Daarna worden ze niet meer in de systemen bijgehouden (omdat dit de goedkoopste manier van verzenden is) en is het onduidelijk waar de pakketten blijven. Kaab geeft aan dat post-nl wel de laatste link/ leverancier is, van niet-aangetekende zendingen en dat ik de daadwerkelijke levering wel van hun mag verwachten. Kaab is enkel een verzenddistributeur maar geen eind bezorgingsbedrijf zo geven zij aan. Het kan dus ook zijn dat de post wordt opgeslagen in het magazijn van het postkantoor enkel is dit niet te traceren. Het gebeurd nu regelmatig dat de zendingen helemaal niet aankomen en ik hiervoor dispute verzoeken moet aanmaken. Mocht ik nog verdere informatie ontvangen dan zal ik het hier toevoegen. 

Hallo Mayo,

Bedankt voor je aanvullingen.  Gek dat ik geen enkel contact kreeg met KAAB en Post.nl wist mij alleen maar te vermelden dat het nummer bij hun niet bekend was. Duidelijk is het wel dat het tussen KAAB en Post.nl steeds stuk loopt. Je krijgt bijna de indruk dat de goedkoopste manier voor hun is een diep gat te graven naast hun HUB en het daar in te dumpen 😉. Ben benieuwd of er in dit laatste deel van het traject nog enige transparantie komt. Overigens ben ik ook van mening dat Caniao, als regiseur van het transport, beter e.e.a. moet bewaken. Immers zij spraken bij de opening van hun HUB in Luik de verwachting uit dat pakketjes binnen 72 uur geleverd zouden worden. Kwaliteitsmetingen van Aliexpress/Caniao zou zeer welkom zijn! 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Hier hetzelfde. Alles via cainiao komt niet aan en blijft hangen op de Poolse distributeur. Ook daar heb ik contact mee opgenomen en het enige antwoord die ik krijg is: "Hello,
thank you.
Unfortunately the parcel has been send as unregistered economy parcel.
It means, we can not establish here the parcel is now and when will be delivered.
The only status is - the parcel has been at the clerance. 
Our company  are only doing the distribution, please contact with sender dirlectly and make an official compalint."

 

Dit als standaard antwoord op alle tracking codes die ik nog open heb staan, die allemaal eindigen qua tracking in hun hub. 

 

Alles wat verstuurd is via AliExpress Standard Shipping is wel aangekomen. Ik mis nu nog ongeveer 20 pakketjes, waarvan 1 al stil staat sinds 21 februari. Buyer protection time steeds laten verlengen maar ik vrees er eigenlijk voor dat ik al die bestellingen op mijn buik kan schrijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Ook ik heb problemen met PostNl want alle pakketjes met een T&T code beginnende met NL0000........ worden niet bezorgd, zo is er een pakje op 5januari in het sorteercentrum gearriveerd en nog steeds niet afgegeven.

Als ik met PostNL contact opneem krijg ik simpel weg te horen "kennen deze T&T codes niet (of men wil ze niet herkennen)

zo wacht ik al op 6 pakjes  Leven KAAB en PostNL !!

Karel

 

  • Like 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Het is wel een manier om voordelig spullen uit China hierheen te krijgen. Containers vol. Kopers hebben verzendkosten (zullen echt wel in de prijs zitten) en vaak belasting betaald, dus het komt legaal Europa binnen, verzamelpunten verkopen in bulk aan opkopers voor grof geld, die het weer met vette winst tegen ongeveer hier geldende prijzen verkopen, terwijl maar een deel van de kopers zijn geld terugvraagt en een heel klein deel wordt wel bezorgd om niet alle business kwijt te raken.

Denk ik nou te slecht? Als je overal de levendige handel in ali pakketjes ziet, met hele containers tegelijk. Dan zouden al die verkopers  en koeriers plotseling wel heel beroerd adresseren als dat allemaal verloren zou gaan.

Follow the money, wie worden hier heel rijk van?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Hallo Allemaal,

Nogmaals, het is inderdaad heel vervelend wanneer zendingen niet aankomen. Zoals jullie konden lezen had ik daar ook last van. Echter ben ik een trouwe AliExpress klant en dus gewoon door blijven bestellen. Al mijn pakketten komen gewoon weer aan in de normale tijd die ik gewend was en dat zijn meer dan 50 orders los besteld en/of ook samengevoegd in de afgelopen twee maanden. Dus mijn ervaring is dat het probleem al opgepakt is. Ik heb ook netjes mijn geld steeds terug gekregen via een dispuut en ik bestel bij verschillende leveranciers. Ik dacht dat een positief bericht hier wel een keer op z’n plaats zou zijn 😁

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1
4 minuten geleden, Calendula zei:

Het antwoord van Aliexpress:

Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting AliExpress.

I am really sorry for the inconveience this has caused you. We need the order number for us to proceed on checking the seller information on the order and contact them to contact your post office to resolve the issue on the shipment on package For us to better improve the service to you, please click here to leave your voice.

 

Respectfully,

AliExpress Customer Service Team

www.aliexpress.com

Op naar een vervanger van Aliexpress dan maar!!!
Ze zijn zo doof als een kwartel.
Wat een tijdverspilling.

Dit is echt vreselijk. Ik bestel pas weer een paar dingen als de rest binnen is of als dispuut uitbetaald. 

Ook PostNL deze lijst tonen.

Kijk ook goed naar hun omschrijving per pakket en welke code erbij staat.

Ik gebruik trouwens de app Deliveries die voor mij veel overzichtelijker en nauwkeuriger is dan die 17track ... Enige  nadeel dat je zelf de koerier moet invullen. Maar die zie je bij Aliexpress.

En online gebruik ik parcelsapp.com/nl

Kijk naar de gebruikte tracktracecodes.

Het kan zijn dat een tracktrace wel is gemeld bij postnl maar niet fysiek in hun handen is.

In je bestellingenoverzicht bij aliexpress kan je per artikel zien wie  de verkoper is.  En daar in eerste instantie klagen. En bij volg je pakket zien hoe  lang de protectietijd is. Als die verloopt zet  aliexpress het pakket automatisch op afgeleverd. Heb je het niet ontvangen dan gelijk een dispuut openen binnen 15 dagen.

Enfin, al deze stappen zijn al vaak uitgelegd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1
10 minuten geleden, Kraaltjes zei:

Zijn al die pakketjes  niet aangekomen? Die doosjes niet en die met die stipjes er onder? En met een aflevertijd? Ik geef in de postnl app de pakketjes met tracktracenummer altijd een naam. Dan weet ik iets gemakkelijker waarover het gaat. Om mijn part jurk blauw ali, schoenen groen ali, puntenslijper ali, enz. Die staan dan als verwachte pakketten en als ze bij postnl zijn gemeld of in handen komen ze in je overzicht. Als je veel bestelt zal je voor het overzicht wel iets moeten doen want pakketje 28 mei zegt niets. 

Aanvulling: bij mij zijn in de postnl app ook pakketjes met dat pakje met die stipjes eronder blijven staan als te bezorgen, omdat die door de postbode in de bus zijn gedaan zonder ze uit te scannen als bezorgd. Dus als je goed je pakketjes en ontvangen in de gaten houdt is het mogelijk iets minder dramatisch.

Als net NL0000 codes zijn of als de foto in de app in de postbezorging staat wordt het merendeel niet met tracktrace bijgehouden. Alleen als zij zelf de tracktrace bij pakketten hebben gezet.

Het is nog een hele studie, dat postnl te begrijpen. Bij klagen krijg je te horen dat ze er 5 of 30 dagen over mogen doen. En maar hopen dat het nog komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verzending is voor risico van de verzender. De webshop (de verzender) heeft een overeenkomst met het postbedrijf. Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren.

Je kunt zelf ook contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket. Daarna kun je alsnog bij de webwinkelier, de verantwoordelijke voor de verzending, aankloppen als je product zoek is of een onduidelijke status heeft.

groetjes Jolanda 

aangepast door Jomulder
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jolanda.....je stelt het makkelijker voor dat het feitelijk zou moeten werken. Vaak belandt je dan in een oeverloos gediscussieer dat het al bij het lokale postkantoor ligt en dat ze niet willen weten dat het nog in België ligt.  Ook Post.nl meldt dikwijls dat het nummer niet in hun systeem bekend is. Uiteindelijk kom je dan via een dispuut bij de juridische dienst voor bemiddeling.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je krijgt van Postnl een bericht dat je pakje bezorgd word tussen 8 en 18 uurdus wachten! Dan krijg je een bericht sorry het word vandaag niet morgen tussen 8 en 18 uur , en dit ging 3 dagen door toen Zaterdag tussen 8 en 18 uur later werd het hooguit 22uur en je raad het al.

Dat werd hem ook niet nu dinsdag weer tussen 8 en 18 uur....!

En wacht nog steeds op het pakje.

Hoe stellen ze je geduld op de proef.!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ja je geduld wordt zeker door Post.nl behoorlijk op proef gesteld als je iets uit China verwacht!!

Maar ook brievenpost komt niet altijd tijdig aan, dat ontdek je wel als je de Post.nl-app installeert.

Al met al kan ik overigens wel zeggen dat van de honderden pakketjes die door mij uit China zijn besteld er slecht 2 % mislukt en dat ik het geld via een dispute altijd weer heb terug gekregen. Maar het klopt dat je geduld steeds meer op proef wordt gesteld door de steeds weer langere transporttijden. Voor een paar jaar terug kon je er zeker van zijn dat het bestelde binnen 2 tot 4 weken afgeleverd werd maar tegenwoordig mag je van geluk spreken dat je het binnen 1 tot 4 maanden geleverd krijgt. E.e.a. is sterk afhankelijk van welk trackingsnummer er aan gekoppeld wordt. NL-nummers hebben de meeste vertraging!

Het zou zeker de moeite waard zijn dat het logistieke deel aanmerkelijk verbeterd kan worden. Verdere oplopende vertragingen maakt bestellingen uit China minder populair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 26-12-2021 om 14:04, Sip2608 zei:

Klopt maar ik wou wel is weten welk pakket het zou zijn.

Gr, Sip

Kun je dat niet achterhalen met het nummer waar je (misschien) het pakketje besteld hebt? Als je op AE hebt besteld, moet het in je account onder bestellingen te zien zijn. En dus ook vaak het tracking nummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden