Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

post.nl


GuPo

Vraag

Tot nu toe was ik gewend de pakketjes te laten bezorgen door Post.nl. Echter nu blijkt uit de track informatie van Aliexpress dat er een nieuwe transporteur op deze markt actief is, nl. KAAB (is een pools transportbedrijf). Twee van mijn pakketjes zouden door hen geleverd worden maar blijven al meer dan een maand steken in hun HUB. Meerdere ervaringen??? Of is dit een manier om pakketjes te laten verdwijnen?

  • Like 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Geeft niks! Post nl gaf bij mij ‘post’ aan op 19-20 mei. Maar helemaal niets gehad. Ook geen brieven haha. En de NL nummers kennen ze idd niet. Alleen die parcellsapp.nl wel. Die zegt dus aangekomen bij filiaal van KAAB…. Maar de meest recente is 27 april daar aangekomen 

 

wordt er gek van. Vind het bijna sneu dat de verkopers van Ali moeten gaan refunden omdat de koerier z’n werk niet doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien wel handig die CEO aan te schrijven ja maar geen enkele reactie gekregen.

cs@kaabnl.nl in het engels aanschrijven en klagen. Dan krijg je zo'n mailtje NL0000.... ongeregistreerd we weten het niet blabla afwachten.

En soms krijg je na weken opeens een pakketje. 

Ik ben alle leveranciers waar het ondanks andere gekozen verzendmethoden toch bij KAAB is terechtgekomen aan het aanschrijven met dit verhaal  en vraag ze of zij de protectietijd kunnen verlengen, zodat ik niet via een dispuut mijn geld hoef terug te vragen. Het is echt een ramp wat er nu gebeurt met  die KAAB.

Verkopers kunnen er niets aan doen, die hebben het soms in een dag in Belgie. Daar is het drama aan de gang. Heel frustrerend.

Ik bestel ook niets meer nu tot alles binnen is. Als het binnen komt. De lol is er gewoon af sinds die KAAB. 

 

 

 

aangepast door Kraaltjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schandalig toch! 
Geen wonder waar al die ‘pallet’ pakketten vandaag komen. Zodat je zakken vol kunt kopen voor een paar euro…. Zo’n bedrijf verdiend daar via de achterdeur gewoon veel geld mee.. kan haast niet anders.

 

met andere koeriersdiensten altijd alles binnen 2 weken binnen. En nu, 10 weken en dan nog niks 

 

heb een mail gestuurd naar die bokworst 😄

aangepast door Anneloez17
  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 minuten geleden, Anneloez17 zei:

Schandalig toch! 
Geen wonder waar al die ‘pallet’ pakketten vandaag komen. Zodat je zakken vol kunt kopen voor een paar euro…. Zo’n bedrijf verdiend daar via de achterdeur gewoon veel geld mee.. kan haast niet anders.

 

met andere koeriersdiensten altijd alles binnen 2 weken binnen. En nu, 10 weken en dan nog niks 

 

heb een mail gestuurd naar die bokworst 😄

Daarom zijn tarieven mogelijk concurrerend. Als ze het op die manier aanvullen.

Er worden wel erg veel "onbestelbare" pakketten en retouren verkocht. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, sierra_tango_alpha zei:

Hallo allemaal,

Ook ik ervaar de zelfde lever problemen met Alie E. 
 

Is er geen manier om bepaalde verzendwijzen te omzeilen zodat het niet meer via Luik en Kaab gaat?

Volgens verkopers voor Aliexpress standard shipping kiezen waar mogelijk. Alleen hangt daar wel een prijskaartje aan. 

Als ze de hele bestelling voor dat bedrag doen en niet per exemplaar kan het nog meevallen. 

En dan maar hopen dat ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 27-5-2022 om 10:00, Martijn224 zei:

Hoe kom je daar bij😁? Ik lees dat er bedrijven zijn die ali pakketten verkopen maar nog nooit gezien😅. Is dat in Nederland ook niet illegaal?

Overal zie je ze aangeboden. Marktplaats, ebay, facebook, veilingen, hele containers, dagelijks.

Het kunnen retouren zijn, te duur om terug te sturen, uit te pakken, na te kijken, herstellen, vernietigen, onbestelbare pakketten enz.

Kennelijk niet illegaal, gebeurt al jaren, wereldwijd, openlijk.

Er zijn winkels die daarvan bestaan. Andeten verkopen het op de markt of op veilingen online. Zit verdienste in anders deden ze het niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, Kraaltjes zei:

Overal zie je ze aangeboden. Marktplaats, ebay, facebook, veilingen, hele containers, dagelijks.

Het kunnen retouren zijn, te duur om terug te sturen, uit te pakken, na te kijken, herstellen, vernietigen, onbestelbare pakketten enz.

Kennelijk niet illegaal, gebeurt al jaren, wereldwijd, openlijk.

Er zijn winkels die daarvan bestaan. Andeten verkopen het op de markt of op veilingen online. Zit verdienste in anders deden ze het niet.

 

Ik ben gaan zoeken na mijn laatste bericht en zag dat een of andere youtuber het ook koopt en dan uitpakt. Ben inderdaad op een website gekomen met een veiling van spullen maar ook zakken met pakketten. Marktplaats had ik ook gevonden. Ik wist niet dat er zo'n handel in zat. 

 

Het is illegaal om pakketten/post van Nederlanders in Nederland te verkopen. Daarom zijn dit pakketten uit het buitenland. Misschien gaan die van ons de handel in in het buitenland😁.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ziet er naar uit dat ik vandaag een pakket binnen krijg die ik op 16 mei besteld heb.

Het is een gecombineerde bestelling, 480gram en een waarde van ongeveer 50euro. Het heeft een LS lettercombinatie. Het ziet er naar uit dat het niet via KAAB is gegaan, het is verzonden vanuit Jingjiang Subdistrict.

Ik heb er een paar euro aan verzending bij gedaan op het duurste product, misschien dat dat jullie kan helpen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, Martijn224 zei:

Het ziet er naar uit dat ik vandaag een pakket binnen krijg die ik op 16 mei besteld heb.

Het is een gecombineerde bestelling, 480gram en een waarde van ongeveer 50euro. Het heeft een LS lettercombinatie. Het ziet er naar uit dat het niet via KAAB is gegaan, het is verzonden vanuit Jingjiang Subdistrict.

Als je parcelsapp.com gebruikt als app of online zie je of KAAB erbij is betrokken. Er was zo'n lijst met codes van Tweakers welke landcode voor LS staat en eventueel daar een tracktrace van zoeken. Probeer PostLS bijvoorbeeld. 

Hier is zaterdag ook een langverwacht pakje eindelijk bezorgd. Met een NL0000... tt en via Jersey. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, Martijn224 zei:

Ik ben gaan zoeken na mijn laatste bericht en zag dat een of andere youtuber het ook koopt en dan uitpakt. Ben inderdaad op een website gekomen met een veiling van spullen maar ook zakken met pakketten. Marktplaats had ik ook gevonden. Ik wist niet dat er zo'n handel in zat. 

 

Het is illegaal om pakketten/post van Nederlanders in Nederland te verkopen. Daarom zijn dit pakketten uit het buitenland. Misschien gaan die van ons de handel in in het buitenland😁.

Het is gigantisch. Daarom vertrouw ik het niet.

Ze beweren altijd dat het pakjes uit het buitenland zijn maar al onze  bestellingen komen ook uit en via het buitenland. 

Illegaal of niet -  het is ook illegaal ze te kopen. Na dat youtube filmpje met grof uitpakken is mijn belangstelling voor zulke pakketten sterk geslonken. Heb ze nog nooit  gekocht. Wat voor de besteller erg belangrijk is, is meestal voor een ander totaal niet interessant. Uitzonderingen daar gelaten. Leuk als je ze actief grootschalig kan doorverkopen, dan kan je van een paar spullen je hele investering er uit hebben. Of je hebt botte pech waardeloos onverkoopbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een van mijn pakjes met een NL0000.... tt is uit de protectietijd, heb via een dispuut geld terug. Staat al sinds 14 maart op "arrived at branch office". En verder is er niets meer.

Nu staat er in parcelapp.com ook dat dit de laatste status is, koerier geeft geen verdere updates. Dus waarschijnlijk verloren en zal ook wel ergens in de onbestelbare pakkettenberg terechtkomen.

Dan wordt het dus toch ergens bijgehouden anders stond dit er niet bij.

De verkopers adviseren nu allemaal of sellers shipping method te kiezen of Aliexpress standard. Niet meer iets met caiaio. Hadden ze ook bij hun advertenties kunnen zetten als eerste keus of advies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, Martijn224 zei:

Het ziet er naar uit dat ik vandaag een pakket binnen krijg die ik op 16 mei besteld heb.

Het is een gecombineerde bestelling, 480gram en een waarde van ongeveer 50euro. Het heeft een LS lettercombinatie. Het ziet er naar uit dat het niet via KAAB is gegaan, het is verzonden vanuit Jingjiang Subdistrict.

Ik heb er een paar euro aan verzending bij gedaan op het duurste product, misschien dat dat jullie kan helpen.

Nou vandaag niet meer. Ik krijg nu in de postNL app te zien dat ze morgen komen. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tot nu toe alles wat met NL begint is bij mij niet meer binnen gekomen. Moet nu nog 3 gecombineerde pakketten binnen krijgen die beginnen met NL En alle 3 via KAAB helaas… alle verkopers hebben de tijd nu verlengd ook… 

kunnen we ergens meer klachten indienen? Bij Ali zelf krijg je amper contact 

  • Like 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Anneloez17 zei:

Tot nu toe alles wat met NL begint is bij mij niet meer binnen gekomen. Moet nu nog 3 gecombineerde pakketten binnen krijgen die beginnen met NL En alle 3 via KAAB helaas… alle verkopers hebben de tijd nu verlengd ook… 

kunnen we ergens meer klachten indienen? Bij Ali zelf krijg je amper contact 

Bij KAAB en Ali zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
41 minuten geleden, sierra_tango_alpha zei:

Dus eigenlijk moet je niet meer kiezen voor de 7 daagse levering van €5 via Cainiao maar gewoon voor de standaard shipping methode van €1. 
 

Op deze manier is de kans groter dat je pakketjes wel bij je thuis aankomen?

A179C67A-56FD-43B9-B6A3-995993F02B05.jpeg

Kijk eens wat er bij staat: vanuit Frankrijk 5,08 zonder tracktrace, vanuit China 1,15 met tracktrace.

Als het al in EU is zou je ook niet nog een keer BTW op het artikel hoeven te betalen dus in totaal goedkoper uit kunnen zijn, maar dat prijsverschil zie je zelden terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, sierra_tango_alpha zei:

Dus eigenlijk moet je niet meer kiezen voor de 7 daagse levering van €5 via Cainiao maar gewoon voor de standaard shipping methode van €1. 
 

Op deze manier is de kans groter dat je pakketjes wel bij je thuis aankomen?

A179C67A-56FD-43B9-B6A3-995993F02B05.jpeg

In dit voorbeeld zou ik gaan voor de 7 daagse levering. Als je naar mijn afbeelding kijkt zie je wat er bedoeld word.

Naamloos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag gaat er een pakket binnen komen wat ik nog geen 2 weken terug besteld heb. Track en trace start met LS. Gewoon te traceren en komt dus ook netjes binnen. Ik probeer bij KAAB een mailadres te krijgen voor klachten… moet niet zo zijn dat de Sellers van Ali refunds moeten gaan doen of opnieuw moeten versturen terwijl die KAAB niets bezorgd…. Word er bijna boos van haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Anneloez17 zei:

Vandaag gaat er een pakket binnen komen wat ik nog geen 2 weken terug besteld heb. Track en trace start met LS. Gewoon te traceren en komt dus ook netjes binnen. Ik probeer bij KAAB een mailadres te krijgen voor klachten… moet niet zo zijn dat de Sellers van Ali refunds moeten gaan doen of opnieuw moeten versturen terwijl die KAAB niets bezorgd…. Word er bijna boos van haha 

cs@kaabnl.nl = customer service.

kaab@kaabnl.nl werkt ook.

Die CEO JBokhoven werkt niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden