Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

post.nl


GuPo

Vraag

Tot nu toe was ik gewend de pakketjes te laten bezorgen door Post.nl. Echter nu blijkt uit de track informatie van Aliexpress dat er een nieuwe transporteur op deze markt actief is, nl. KAAB (is een pools transportbedrijf). Twee van mijn pakketjes zouden door hen geleverd worden maar blijven al meer dan een maand steken in hun HUB. Meerdere ervaringen??? Of is dit een manier om pakketjes te laten verdwijnen?

  • Like 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, Martijn224 zei:

Is dat wat Ali zegt? Ik heb dit vaak als antwoord gekregen van de verzender maar niet van Ali, ik hoop niet dat ze dat bij mij gaan doen want ik heb vaak dat het in de track and trace staat.

Ja dat is wat de verkoper vol houd maar ook via dispute.
 

Alles afgewezen bij 3 pakketten omdat volgens track and trace vanaf januari al bij de douane ligt of bij het lokale post bedrijf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Kraaltjes zei:

Als protection time afloopt  heb je toch gewoon recht op refund. Gecombineerd of niet.

Al klantenservice Ali erbij gehaald, een medewerker? Medewerkers zien de logica  nog wel eens in en zorgen alsnog voor terugbetaling of hoe dan verder.

Er ligt niets bij  locale postkantoren omdat die niet meer bestaan. En PostNL heeft ook geen opslagmagazijnen in iedere plaats om pakketten tijden lang op te slaan. Waarom zouden ze ook?  Ze verdienen voor afgeleverde pakketten niet om ze te bewaren.


ook klantenservice heeft het afgewezen bij een paar pakketjes. 

  • Confused 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, sierra_tango_alpha zei:


ook klantenservice heeft het afgewezen bij een paar pakketjes. 

Dat is echt afschuwelijk! Ali voegt pakketten samen en omdat ze zijn samengevoegd afgewezen? Dat klinkt wel heel erg onlogisch.

Wat ik wel zie gebeuren in mijn account: er staat dat je binnen 15 dagen na ontvangst een claim kan indienen. Loopt de protection time af dan beschouwt het systeem van Ali het automatisch als bezorgd. Dus dan heb je maximaal 15 dagen om je geld terug te vragen.

Als ze het desondanks afwijzen omdat het bij een locaal postkantoor zou liggen, gaan ze tegen hun eigen regels in.

Welke reden geven ze voor afwijzing? Dat het bij een postkantoor zou liggen? Betreft het NL0000... tracktrace codes? Noemen ze nog die protection time en tijdig reclameren? Als jouw pakket sinds januari ergens ligt zal die periode ruim voorbij zijn. Misschien dat een medewerker van klantenservice nog iets kan doen of vergoeding geven in de vorm van een coupon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 minuten geleden, Kraaltjes zei:

Dat is echt afschuwelijk! Ali voegt pakketten samen en omdat ze zijn samengevoegd afgewezen? Dat klinkt wel heel erg onlogisch.

Wat ik wel zie gebeuren in mijn account: er staat dat je binnen 15 dagen na ontvangst een claim kan indienen. Loopt de protection time af dan beschouwt het systeem van Ali het automatisch als bezorgd. Dus dan heb je maximaal 15 dagen om je geld terug te vragen.

Als ze het desondanks afwijzen omdat het bij een locaal postkantoor zou liggen, gaan ze tegen hun eigen regels in.

Welke reden geven ze voor afwijzing? Dat het bij een postkantoor zou liggen? Betreft het NL0000... tracktrace codes? Noemen ze nog die protection time en tijdig reclameren? Als jouw pakket sinds januari ergens ligt zal die periode ruim voorbij zijn. Misschien dat een medewerker van klantenservice nog iets kan doen of vergoeding geven in de vorm van een coupon. 

Ik heb er eerlijk gezegd geen zin meer in om er nog moeite in te steken.🙈
 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja en bij ons doet primera de afhandeling en binnen 7 dagen word het teruggestuurd alleen post.nl doet geen briefje meer in de bus en primera stuurt geen mailtje dat ze het binnen hebben DHL stuurt bij binnenkomst en na 2 dagen en na 4 dagen, instabox brengt het binnen 1 dag en blijft doorgaan tot het er is. Zijn toch diverse verschillende soorten service die geboden worden en het is nog goedkoper ook.dan Post nl en bij Ali is het zo na 14 dagen is het geleverd en wordt dan zo weergegeven ook moet je goed kijken ik heb nu  2 keer gehad dat ik iets bestelde waarop een verzendcode kreeg de winkel ermee stopte en alles gelogen was en mijn geld verdwenen. En een keer reuze apart ik had een pen met vullingen besteld, komt een grote zak een gecombineerde zending en alles klopt behalve de pen die was weg de vullingen zaten er maar het zakje was open gerukt en pen weg. En dat zat allemaal in een grote zak waarin alle pakketje zaten die keurig dichtgemaakt was. Ali had hem verstuurd en waar is die gebleven.

Ali heeft leuke dingen ook vernuftige dingen zoals het plastic wat naden weghaalde bij een tegelvloer of een bento voor mijn man zodat hij tijdens warm kan eten het is alleen de douane, het schip of vliegtuig waar ze grof met de spullen omgaan en uiteraard post nl. Post nl kan er wat van een rouwkaart niet leveren daardoor miste ik die ene kans, pakket in de regen voor de deur, in de tuin, door het doucheraampje die ze zelf open duwde. Nee geef mij DHL of instabox maar.

  • Confused 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, sierra_tango_alpha zei:

verkoper

Ja maar de verkoper verkoopt op Ali en hij is niet van Ali. Dus als ik jou was zou ik tegen de verkoper in het dispuut zeggen dat je geen postkantoor meer heb en als hij niet akkoord gaat komt Ali om de hoek. 

 

1 uur geleden, sierra_tango_alpha zei:

klantenservice heeft het afgewezen

Dat recht hebben ze ook als ze vinden dat het ongegrond is hoe onterecht je het ook vind. Als je er wat tegen wil doen kan je een topic openen en dan kunnen we helpen met je verweer/dispuut.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Teddy zei:

post.nl doet geen briefje

Gewoon een klacht indienen. 

 

1 uur terug, Teddy zei:

En dat zat allemaal in een grote zak waarin alle pakketje zaten die keurig dichtgemaakt was.

Dat heb ik ook een keer gehad, veel gedoe mee gehad. Uiteindelijk wel gewonnen, met een beetje geluk. 

 

1 uur terug, Teddy zei:

Post nl kan er wat van

Ja het gaat inderdaad niet altijd heel goed. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik een beetje mis in de gehele discussie is dat het bezorgprobleem bij de klant neergelegd gaat worden.

Die moet nl opzoek gaan ??? dit is toch te gek voor woorden ,niet gelvered zou zonder meer geld terug moeten zijn.

Nu gaat Ali er van uit dat als de koop bescherming vervalt het pakket ontvangen is dat is de wereld op zijn kop

Ze kunnen wel postduiven gaan gebruiken o.i.d 

Volgens mij heb je als klant weinig invloed op de verzendwijze 

dus is de winkel gehouden om voor een goede bezorging te zorgen en niet tegen de klant te zeggen informeer maar bij het postkantoor( welke en waar ) 

Hier maakt Ali zich er ook wel soms makkelijk mee af.

Zo ook gecombineerde levering als je geen pakketje ontvangt kun je zomaar voor 5 artikelen het schip ingaan.

Het is er allemaal niet beter op geworden , ik denk dat veel Ali klanten gaan afhaken omdat er wel heel erg veel misgaat de laatste tijd

grt Frans

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
52 minuten geleden, frans Willem zei:

Wat ik een beetje mis in de gehele discussie is dat het bezorgprobleem bij de klant neergelegd gaat worden.

Die moet nl opzoek gaan ??? dit is toch te gek voor woorden ,niet gelvered zou zonder meer geld terug moeten zijn.

Nu gaat Ali er van uit dat als de koop bescherming vervalt het pakket ontvangen is dat is de wereld op zijn kop

Ze kunnen wel postduiven gaan gebruiken o.i.d 

Volgens mij heb je als klant weinig invloed op de verzendwijze 

dus is de winkel gehouden om voor een goede bezorging te zorgen en niet tegen de klant te zeggen informeer maar bij het postkantoor( welke en waar ) 

Hier maakt Ali zich er ook wel soms makkelijk mee af.

Zo ook gecombineerde levering als je geen pakketje ontvangt kun je zomaar voor 5 artikelen het schip ingaan.

Het is er allemaal niet beter op geworden , ik denk dat veel Ali klanten gaan afhaken omdat er wel heel erg veel misgaat de laatste tijd

grt Frans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 minuten geleden, Karel zei:

Beste Frans,

Als je probeert om bij Ali Nederland een klacht in te dienen wordt er prompt een fout melding

gegeven en de opmerking probeer het later nog eens.

Dat riekt echt naar een vorm van opl.........  Dit is het: Er is een fout opgetreden bij het versturen van het bericht; probeer het later nog eens.

Karel.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geloofde mijn ogen niet toen ik vanmorgen de brievenbus bekeek.

EEN pakje van aliexpress dat kennelijk een wonderbaarlijke reis heeft gemaakt sinds het op 25/4 in Polen belandde, wellicht bij KAAB.

daarna een sticker uit Lithuania, ook niet naast de deur en daarna nog een Postnl sticker.

Zou er dan toch nog hoop zijn voor de oudere 6 pakketjes?

50C15DC5-8570-436C-A926-466B43906EEC.jpeg

9B48437F-5621-4FA3-8079-0F517C599C55.jpeg

B59A0A21-A076-4348-85D8-D7FBDB8D8651.jpeg

  • Like 1
  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou Dobbeltje…. Ik blijf hoop houden…. Mijn verkopers zeggen allemaal nu: heb aub nog 10-15 dagen geduld…. Daarna gaan we over op refund…..

ik wil gewoon het spul dat ik besteld en betaald heb zonder alle rompslomp er omheen haha… hierna bestel ik niet zomaar meer wat op Ali…

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoop het, mijn hemel, dan krijg ik nog heel wat pakjes, weet je waar je ook op moet letten ik had bloempotten besteld en ze bleven erg lang weg en ik wilde contact met de fabrikant of handelaar opnemen en die was al 8 maanden met vakantie echt apart van ali. hoorde ik dat hij gestopt was dus weg geld

  • Confused 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Teddy zei:

Ik hoop het, mijn hemel, dan krijg ik nog heel wat pakjes, weet je waar je ook op moet letten ik had bloempotten besteld en ze bleven erg lang weg en ik wilde contact met de fabrikant of handelaar opnemen en die was al 8 maanden met vakantie echt apart van ali. hoorde ik dat hij gestopt was dus weg geld

Nou dat is dan fijn van dat stoppen maar er was toch een protectietijd. Als die verloopt heb je 15 dagen om een terugbetaling te vragen. Want Ali houdt het geld toch tot die tijd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, frans Willem zei:

maar het probleem is dat Ali er van uitgaat dat het pakket is aangekomen als de koop bescherming afloopt en dat is merkwaardig in de meeste gevallen is het pakket ergens blijven hangen en dat is meer de praktijk dan toeval , kennelijk is Ali de greep op de procesen aan het verliezen .En leggen ze de verantwoording van het zoeken bij de klant (neem kontakt met het postkantoor op hoezo )maak gebruik van goede post verwerkers , en niet zoals nu gebeurd er blijven heel veel pakketen over ???????????????? En daar maken we een verrassings box van .

Je geloofd het niet maar het gebeurd wel ,de succesformule van Ali is kennelijk uitgewerkt en laat een spoor van gefrustreerde kopers over.

Mijn advies aan Ali maak gebruik van goede postbezorging en val je klanten niet lastig met de bezorg problemen ,maar doe wat je van een solide bedrijf mag verwachten. Kort om de klant heeft in de meeste gevallen gewoon betaald voor een product LEVER GEWOON PUNT 

GRT FRANS

 

Zojuist, frans Willem zei:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden