Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

post.nl


GuPo

Vraag

Tot nu toe was ik gewend de pakketjes te laten bezorgen door Post.nl. Echter nu blijkt uit de track informatie van Aliexpress dat er een nieuwe transporteur op deze markt actief is, nl. KAAB (is een pools transportbedrijf). Twee van mijn pakketjes zouden door hen geleverd worden maar blijven al meer dan een maand steken in hun HUB. Meerdere ervaringen??? Of is dit een manier om pakketjes te laten verdwijnen?

  • Like 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb nu 6/7 pakketten binnen de afgelopen 1,5 week en allemaal onverwachts via Jersey, one to go!!

Tevens heb ik nieuwe bestellingen nu weer binnen 10 dgn binnen, of het moet toeval zijn.
Allemaal via Alie Standaard Shipping gedaan en het komt via Schiedam. 
 

Lijkt er op dat het een periode even goed fout is gegaan? 
 

Bij PostNL verloopt het ook niet helemaal soepel, zo kreeg ik vd week 2 bezorg meldingen van andere mensen uit NL, zie foto’s. Echt een slechte zaak dat dit gebeurd.  
 

F5C8F271-0518-4EFB-A01A-980954BD4D50.png

6AE1812F-B74A-40F4-AA6E-0C0D66776A27.png

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraag me af waardoor het allemaal komt.
Kaab is een tussenbedrijf die het pakketje wat gratis wordt verzonden uit China afgeeft aan bv PostNL 
Als ik mijn berichtjes moet geloven dan zijn mijn pakketjes overgedragen aan het lokale bezorgbedrijf en dat is naar mijn mening PostNL
Eerste conclusie is dat PostNL het kwijt raakt of weet ik veel want als Kaab de oorzaak zou zijn dan kan het niet overgedragen zijn aan het lokale bezorgbedrijf.

Klopt Sierra, ik heb meldingen gehad dat mijn pakketje uit China afgeleverd zou worden maar helaas niets ontvangen
Ook kreeg ik een melding dat er een pakketje uit USA afgeleverd zou worden waar ik niets van weet maar helaas ook nooit ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Nol zei:

gratis

Voor niks gaat de zon op.

1 minuut geleden, Nol zei:

mijn pakketjes overgedragen aan het lokale bezorgbedrijf

Ik denk dat ze dan aangekomen zijn in Nederland. Dus niet overgedragen en dan is het wachten tot ze gesorteerd worden en uiteindelijk verzonden. Met de corona gingen veel vliegtuigen post/pakketten vervoeren i.p.v. passagiers.

 

3 minuten geleden, Nol zei:

Eerste conclusie is dat PostNL het kwijt raakt of weet ik veel want als Kaab de oorzaak zou zijn dan kan het niet overgedragen zijn aan het lokale bezorgbedrijf.

Of de berichten kloppen niet🙈. Ik krijg soms het bericht overgedragen aan lokale verzender en dan is hij nog in China. Ik denk dat het automatisch gebeurd maar precies weet ik het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat laatste kan zijn maar als ik het ga traceren zijn alle pakketjes door de douane
Van de laatste 5 bestellingen waren er 2 met gratis verzending en bij 3 heb ik verzendkosten moeten betalen
Één daarvan heb ik via een geschil vergoed gekregen incl verzendkosten en de andere die ik vergoed heb gekregen was gratis verzending
Nog 3 moeten binnen 6 dagen binnen komen en daarvan is er 1 gratis verzending en voor de andere 2 heb ik verzendkosten moeten betalen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Nol zei:

Hoe kan je zien of hoe kom je er achter of het pakket met PostNL of met Kaab bezorgd wordt ?

Gebruik de app of online parcelsapp.com en tik daar je tracktrace in. Dan zie ke de hele voortgang en onxerin welke koeriers erbij zijn betrokken.

KAAB bezorgt zelf niet, die stuurt  het  in bulk naar bijvoorbeeld postnl die voor de uiteindelijke bezorging moet zorgdragen. 

Ze houden alleen bij wanneer dat is gebeurd. Niet hoe het verder gaat.

Als je tracktrace iets is als NL0000.... heb je met zo'n kaab geval te maken. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 25-6-2022 om 07:58, frans Willem zei:

hallo allemaal .

Als je de bezorg discussie/ellende terug lees denk ik bij mijzelf 

Hallo het is 2022 de tijd van de postduif zou voorbij moeten zijn .

Het blijkt dat Ali geen enkel gevoel /binding met zijn klanten heeft wat bezorging en afhandeling betreft .

Als het misgaat dat is dat dus jammer zoek het  maar uit en in sommige gevallen geld weg.

Communiceren met je klanten Hoezo?? dat is ouderwets.

Het is toch te gek voor woorden dat een speurtocht naar je bestelde en reeds betaalde spullen bij Ali vaak doodloopt en dat de informatie van een forum moet komen dat notabene door een goedwillende en enthousiaste particuliier is opgezet 

de "klantenservice???? van ali zou zich kapot moeten schamen.

Ik ben er net als vele klanten wel klaar mee .

Fijn weekend grt.Frans

 

Wordt hoog tijd pas te betalen na aflevering. Dan zijn ze vast sneller en serieuzer.

Het valt op dat de prijzen steeds hoger worden, bijna vergelijkbaar met hier.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Kraaltjes zei:

Gebruik de app of online parcelsapp.com en tik daar je tracktrace in. Dan zie ke de hele voortgang en onxerin welke koeriers erbij zijn betrokken.

Als je tracktrace iets is als NL0000.... heb je met zo'n kaab geval te maken. 

Online gedaan en inderdaad gevonden, pakket is al sinds 19 april om 11:38 bij het bezorgbedrijf aangekomen
En inderdaad heb ik een T&T code beginnend met NL0000 dus blijkbaar Kaab

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, Nol zei:

Online gedaan en inderdaad gevonden, pakket is al sinds 19 april om 11:38 bij het bezorgbedrijf aangekomen
En inderdaad heb ik een T&T code beginnend met NL0000 dus blijkbaar Kaab

Helaas ja. Precies. Toen ik recent  bij KAAB informeerde lepelden ze exact de data op waarop het naar de bezorgdienst zou zijn gegaan, in bulk, zonder registratie. Daarna ontbreekt ieder spoor. Ze gingen niet in op mijn vraag of het vanaf dat moment als onbestelbare pakketjes in bulk wordt doorverkocht zoals overal op internet. Wel zeiden ze als het na een maand nog niet is bezorgd dat je het als verloren kan beschouwen en je geld terug kan vragen.

Heb ze gezegd dat het een drama is met verloren pakketten sinds KAAB erbij is betrokken dus dat zij hun logistiek moeten verbeteren. Ook daarop kwam geen reactie.

Kies voor sellers shipping method of aliexpress standard shipping om niet bij KAAB te verdwalen. Desnoods doe je voor het bestellen eerst een berichtje aan de verkoper. Die zal er graag aan meewerken, zodat die ook zijn geld krijgt. 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Kraaltjes zei:

Kies voor sellers shipping method of aliexpress standard shipping om niet bij KAAB te verdwalen. Desnoods doe je voor het bestellen eerst een berichtje aan de verkoper. Die zal er graag aan meewerken, zodat die ook zijn geld krijgt. 

 

 

Goed advies al zal dat voor mij niet meer nodig zijn want ik stop voorlopig met bestellen bij Aliexpress.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klantenservice van Ali zelf is zoiezo slecht. Krijg nooit contact. Of met de robot en dan kun je nergens op klikken.. werkt allemaal niet haha. 
 

Ik bestel er voorlopig ook even niets meer. En van KAAB krijg je geen zinnige reacties terug. Heb al een paar keer exact datzelfde als kraaltjes hierboven gestuurd maar wordt niets mee gedaan. Contact seller, they are responsible…. Te gek voor woorden want seller heeft hier altijd netjes gedaan wat ie moest doen haha 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Martijn224 zei:

Dat kan! Betaal via klarna https://www.klarna.com/nl/smoooth/. In het begin heb ik dat wel eens gedaan, het staat bij betaal methode op Ali. 

 

Ja dat klopt eigenlijk. Met creditcard of paypal heb je nog meer bescherming, ook als het verloren is gegaan of kapot aangekomen en de verkoper en of ali niet meewerkt met terugbetaling. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 27-6-2022 om 16:03, Martijn224 zei:

Ja daarom betaal ik met paypal.

Totaal  te gek voor woorden je koopt iets betaald en dan mag je dus verwachten dat alles gewoon gaat zoal het behoort te gaan nee dus

het laatste jaar is het een puin hoop ben best een regelmatige klant geweest zeker meer dan honderd bestellingen ga nu na al het klant onvriendelijke gedoe  op Hold. Verder ga ik over op wish waar ik bijzonder goede ervaring mee heb nooit gedonder en gedoe heel ontvangkelijk voor opmerkingen en en terug betalingen zijn zo geregeld  bovendien korte lever tijden, jammer maar het is niet anders, Ali zou zijn klant benaring en procedures eens goed moeten bekijken er zijn nog bestellingen in de lange pipeline en dan ben ik voorlopig klaar met Ali zet mijn account of in de wacht of stop er radicaal mee.vooral de zeer lange levertijden en de opgelopen verzendkosten doen ze met de verkeerde mentaliteit de das om

met vriendelijke groet 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden