Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

post.nl


GuPo

Vraag

Tot nu toe was ik gewend de pakketjes te laten bezorgen door Post.nl. Echter nu blijkt uit de track informatie van Aliexpress dat er een nieuwe transporteur op deze markt actief is, nl. KAAB (is een pools transportbedrijf). Twee van mijn pakketjes zouden door hen geleverd worden maar blijven al meer dan een maand steken in hun HUB. Meerdere ervaringen??? Of is dit een manier om pakketjes te laten verdwijnen?

  • Like 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uren geleden, Martijn224 zei:

Gelukkig komt het op gang. Hopelijk voor alle pakketen.

Hopelijk. Hopelijk hebben onze klachten geholpen. Ik zie nu meer verkopers aliexpress standard shipping aanbieden als gratis. Met of zonder tracktrace. 

Net weer vier disputes aangemeld. Had liever de spulletjes gehad. 

aangepast door Kraaltjes
Typo
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja en ik kan dan behoorlijk pissig worden het is een kadootje eindelijk na lang zoeken of iets wat je nodig hebt, nu momenteel ben ik met een dispute bezig zij zeggen het is geleverd ik.heb het niet gekregen en als ik kijk bij leveren staat er zie foto. Wat nu ik ben al mijn buren afgegaan en primera heeft het niet gekregen maar daar in China zegt sorry je hebt het gekregen.  Hebben jullie raad.

ae_1655277107644.jpg

  • Sad 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Teddy zei:

Hebben jullie raad.

Die foto toevoegen aan je dispuut. Dat is je "bewijs". Als je op deze link klikt en de tracking code opgeef, staat daar dan ook hetzelfde als in de app? https://global.cainiao.com/?spm=a3708.7860688.0.0.5cda3b18YTbhN0&lang=en Als dat zo is dan kan je daar ook een screenshot van maken en ook toevoegen als bewijs. Ze zeggen ook vaak ga naar je postkantoor maar die hebben we niet meer dus dat geef ik dan ook altijd aan.

 

6 minuten geleden, Teddy zei:

China

Ik neem aan dat de verkoper dat zegt. Dat is dus in zijn belang. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
40 minuten geleden, Teddy zei:

Ja en ik kan dan behoorlijk pissig worden het is een kadootje eindelijk na lang zoeken of iets wat je nodig hebt, nu momenteel ben ik met een dispute bezig zij zeggen het is geleverd ik.heb het niet gekregen en als ik kijk bij leveren staat er zie foto. Wat nu ik ben al mijn buren afgegaan en primera heeft het niet gekregen maar daar in China zegt sorry je hebt het gekregen.  Hebben jullie raad.

ae_1655277107644.jpg

Idem hier. Commentaar verkoper: ga maar vragen bij je postkantoor. Heb hem een paar weken geleden al gewaarschuwd om te klagen bij zijn vervoerder en de protectietijd te verlengen. Nu  heb ik een dispuut moeten openen en komt hij hiermee.

Heb geschreven als ik nu netjes word terugbetaald dat ik dan zal melden als het toch nog binnenkomt en we bij  een volgende bestelling dat dan zeker kunnen rechtzetten.

Aliexpress heeft hele uiterlijk app aangepast, veel links werken niet meer, zien er niet uit op een mobiel met ienimini lettertjes die niet vergroot willen worden, links in hun email voor update geschil komen op pagina onbekend enz. Geschiedenis geschil ook niet meer te openen. Dus hoe ik nu aan terugbetaling moet komen weet ik niet.

Screenshots toevoegen aan geschil lukt me zo ook niet meer. 

Ik zou ze zo leesbaar als op jouw scherm niet eens tevoorschijn kunnen toveren. 

aangepast door Kraaltjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 minuten geleden, Teddy zei:

Ik heb deze foto deze week gemaakt en zodra je een dispute aanmaakt kan je het niet terugvinden misschien op de site van de winkel

Met nogal wat gezoek kom je verder bij geschiedenis geschil. Ik kwam er via mijn pakketten onderweg door op het artikel te klikken en daar kon ik  bij het geschil komen.

Maar nog iets toevoegen als bewijs ging niet. Misschien na een update na reactie verkoper als je je verzoek aanpast? 

Nu ook weer dat standaard ga maar navragen bij je locale postkantoor en sluit eerst het dispuut. Nooit sluiten natuurlijk. Weer uitgelegd dat we geen postkantoor meer hebben en KAAB zelf zegt het als verloren te beschouwen en dispuut te openen voor terugbetaling.  

Verkoper heeft nu 12 uur om te reageren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Teddy zei:

Dank jullie wel.ik heb veel tips waarmee ik verder kan en ik laat horen of het gelukt 

Weer een onzinnige gang van zaken (lees afschuiven )sterkte ik ken het gevoel ,niet een rectie die logies is en dan niet verder kunnen je krijgt het gevoel dat je bent opgelicht. Wie is de verzender om te zeggen dat je het product wel ontvangen hebt .

Ali zou zich eens op de procedures moeten beraden en er van uit gaan dat als de klant verteld de bestelling niet ontvangen dan is dat gewoon zo. 

Het exuus bij het postkantoor informeren is onzin in heel veel landen hebben ze niet eens overal een postkantoor.

Zorg gewoon dat je betrouwbare verzenders inhuurd en val de klant er niet mee lastig.

Pas vooral de procedure aan dat als de kopers bescherming verloop dat Ali gewooon ff informmerd of het pakketje ontvangen is .

Al met al voor  bestellen bij Ali moet je als klant geen hoge bloeeddruk hebben grt 

Frans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Plotseling zonder enige aankondiging 2 pakjes binnen.

Met als adres sticker Jersey post, hoe het in vredesnaam via Kaab bij Jersey terechtkomt blijft een mysterie.

Maar ja, wel begin februari besteld, dus meer dan 4 maanden onderweg door heel Europa.

Heb wel inmiddels via dispute mijn geld al terug….een paar euro maar….

t’is jammer voor Ali en de verkopers.

  • Like 1
  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Dobbeltje zei:

Plotseling zonder enige aankondiging 2 pakjes binnen.

Met als adres sticker Jersey post, hoe het in vredesnaam via Kaab bij Jersey terechtkomt blijft een mysterie.

Maar ja, wel begin februari besteld, dus meer dan 4 maanden onderweg door heel Europa.

Heb wel inmiddels via dispute mijn geld al terug….een paar euro maar….

t’is jammer voor Ali en de verkopers.

Ik krijg vandaag idd ook een pakket binnen als het goed is waar ik al ruim 3 maanden op wacht. Ook idd met een Jersey sticker erop wat ik kan zien in de PostNL app…. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 minuten geleden, Anneloez17 zei:

Ik krijg vandaag idd ook een pakket binnen als het goed is waar ik al ruim 3 maanden op wacht. Ook idd met een Jersey sticker erop wat ik kan zien in de PostNL app…. 

Er gebeuren vreemde zaken bij Ali , gek eigenlijk dat ali nooit een onderzoek heeft gedaan onder de klanten waar het mis is gegaan

 

 

 

23 minuten geleden, Anneloez17 zei:

Ik krijg vandaag idd ook een pakket binnen als het goed is waar ik al ruim 3 maanden op wacht. Ook idd met een Jersey sticker erop wat ik kan zien in de PostNL app…. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3 maanden geleden 5 bestellingen gedaan
Later kreeg ik bericht dat er 3 gecombineerd werden
Al 2 maanden zijn de artikelen overgeleverd aan het lokaal bezorgbedrijf maar tot op heden niets ontvangen
Van de week 2 keer een geschil geopend waarvan 1 van de gecombineerde bestelling en geld van beiden terug gekregen
Volgende week verloopt de termijn van de andere 3 maar verwacht niet dat die nog worden geleverd dus ook dan weer een geschil openen.
Wat ik het ergste vind is dat ik 3 maanden moet wachten op niets.
Daarom gaat Aliexpress er bij uit
Ik weet niet via welk bezorgbedrijf Ali tegenwoordig laat bezorgen, voorheen was dat PostNL maar daar gaat ook veel fout.
Nee dat waren mijn laatste bestellingen bij Aliexpress

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, Nol zei:

3 maanden geleden 5 bestellingen gedaan
Later kreeg ik bericht dat er 3 gecombineerd werden
Al 2 maanden zijn de artikelen overgeleverd aan het lokaal bezorgbedrijf maar tot op heden niets ontvangen
Van de week 2 keer een geschil geopend waarvan 1 van de gecombineerde bestelling en geld van beiden terug gekregen
Volgende week verloopt de termijn van de andere 3 maar verwacht niet dat die nog worden geleverd dus ook dan weer een geschil openen.
Wat ik het ergste vind is dat ik 3 maanden moet wachten op niets.
Daarom gaat Aliexpress er bij uit
Ik weet niet via welk bezorgbedrijf Ali tegenwoordig laat bezorgen, voorheen was dat PostNL maar daar gaat ook veel fout.
Nee dat waren mijn laatste bestellingen bij Aliexpress

Ik ervaar zelf dat het nu weer aardig loopt vergeleken met een paar maand eerder. Er staan in deze post meerdere tips over hoe je de verzending kan proberen te verbeteren. Maar het is en blijft Aliexpress dus er is altijd een kans dat je niks ontvangt.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden