Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

post.nl


GuPo

Vraag

Tot nu toe was ik gewend de pakketjes te laten bezorgen door Post.nl. Echter nu blijkt uit de track informatie van Aliexpress dat er een nieuwe transporteur op deze markt actief is, nl. KAAB (is een pools transportbedrijf). Twee van mijn pakketjes zouden door hen geleverd worden maar blijven al meer dan een maand steken in hun HUB. Meerdere ervaringen??? Of is dit een manier om pakketjes te laten verdwijnen?

  • Like 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 22-5-2022 om 08:12, Martijn224 zei:

Binnen 30 dagen is net zo ruim als hun verzendtijd.

Krijg net antwoord binnen van hun klantenservice. Na douane in Belgie gaan de pakketten dus helemaal naar Polen om van daaruit weer  deze kant op naar PostNL te gaan voor bezorging. Al die extra tijd, kans op beschadiging, verlies, frustraties .... lijkt wel opzet om daar te kopen te frustreren en eigen europese handel te beschermen. Wat ook merendeel made in china is. Weet niet of iemand met de hoge bomen bij Aliexpress kan overleggen om dit prettiger te maken.

Van cs kaab:

Good morning, 
 
Parcels which start from NL.... are unregistered shipments.
Last status in the system says about customs clearance, however after crossing the Polish border their fate is no longer so easy to monitor.
For this reason, these numbers are not entered into the system.
 
The only possibility is to wait for the shipment until the time of delivery specified by the seller, and then possibly start a complaint with the seller.
 
I would also add that the Post NL is the last "link"/delivery agent for unregistered mail - you should expect actual delivery from them.
Our company, is a distributor of parcels, but not the final supplier.
 
Have a nice day.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Deze toevoeging nog.
Dus we zullen vooraf aan het bestellen goed moeten kijken naar het verzenden. In mijn geval stonden alle verzendopties op tracktrace en sommige is ook extra voor betaald. Toch gooien ze het in Polen op een hoop en klachten bij de verkoper.
Ik vrees dat veel als onbestelbare pakketten verkocht gaat worden. Gouden handel. Of ben ik nou te optimistisch?
 
Good morning, 
 
method of the delivery was chosen by the seller.
If expected delivery term has expired, please raise an official complaint to the seller to get the refund.
Have a nice day.
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 minuten geleden, Kraaltjes zei:
Deze toevoeging nog.
Dus we zullen vooraf aan het bestellen goed moeten kijken naar het verzenden. In mijn geval stonden alle verzendopties op tracktrace en sommige is ook extra voor betaald. Toch gooien ze het in Polen op een hoop en klachten bij de verkoper.
Ik vrees dat veel als onbestelbare pakketten verkocht gaat worden. Gouden handel. Of ben ik nou te optimistisch?
 
Good morning, 
 
method of the delivery was chosen by the seller.
If expected delivery term has expired, please raise an official complaint to the seller to get the refund.
Have a nice day.

Ik vrees dat je gelijk hebt 😔 dat alle, op een hoop gegooide pakketjes, niet bij ons zal worden afgeleverd. 

En mijn pakketjes waren saver shipping en standard shipping verstuurd. Dus ik snap er echt niks meer van. Welke shipping moet je nu nemen als je iets gaat bestellen op AliExpress?? 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aliexpress saver of standard shipping komen wel vlot aan, maar die beginnen dus niet met NL.... Dan is het gewoon cainiao verzending. 

Volgens mij begint de aliexpress standard shipping met LS.... Kan het helaas niet terug zoeken. Saver + saver kan gecombineerd worden en krijgen dan vaak een standard shipping. 

Dus mocht je voor aliexpress standard betaald hebben en je tracking begint met NL.... Dan hebben ze het dus niet via die optie verzonden. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, pmk zei:

Aliexpress saver of standard shipping komen wel vlot aan, maar die beginnen dus niet met NL.... Dan is het gewoon cainiao verzending. 

Volgens mij begint de aliexpress standard shipping met LS.... Kan het helaas niet terug zoeken. Saver + saver kan gecombineerd worden en krijgen dan vaak een standard shipping. 

Dus mocht je voor aliexpress standard betaald hebben en je tracking begint met NL.... Dan hebben ze het dus niet via die optie verzonden. 

De bestellingen die ik heb gedaan, zijn gecombineerd en dus hebben ze een nieuw trackingnummers gekregen, NL..... en verder geen letters erachter. En je krijgt je tracking nummer pas te zien nadat je hebt besteld dus heb je zelf geen invloed hierop. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie het. Had ook een pakket UT... aliexpress saver shipping waar ze een NL... bij hebben gevoegd die ook als aliexpress saver shipping staat en nu is het hele pakket voorzien van een nieuwe NL... 

Dus we moeten betaalde verzending kiezen als Aliexpress standard shipping met tracktrace. Misschien helpt dat. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb altijd voor Standard of Saver Shipping gekozen en extra betaald en zijn (bijna) altijd afgeleverd. Meestal werden ze automatisch gecombineerd. De ene duurde misschien iets langer maar ze kwamen wel. En als het pakketje niet binnen kwam, geschil geopend en netjes geld terug gekregen.

Maar dit is nu zo'n raar geval en nog nooit eerder meegemaakt.

Ik heb ook even bij mijn vorige bestellingen gekeken op AliExpress, de Trackingnummers zijn ook beginnend met letters en eindigen ook met letters, ook gecombineerde pakketten en Standard/Saver Shipping. 

Ik weet niet waar het aan ligt...of je nu kiest voor betaalde of gratis verzending...met of zonder Trackingnrs, het maakt volgens mij niks uit, voorheen werden ze altijd afgeleverd. 

Ik weet het echt niet meer. 

Zal zo even een telefoontje plegen naar KAAB oftewel postnl (zie andere topic) en hopen dat ik er iets wijzer van word waarom (juist) deze pakketten niet geleverd worden. Ik zal de uitslag hiervan delen op het andere topic.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vertrouw gewoon niets meer wat via cainiao gaat (NL...). Upgrade alles naar aliexpress standard shipping. Tot nu toe gaat dat wel gewoon goed. 

 

Zit nog steeds te wachten op 9 andere cainiao pakketjes. Waren er 10, maar van 1 nu maar een dispute geopend. Die lag al sinds februari stil bij KAAB. 

  • Confused 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, pmk zei:

Ik vertrouw gewoon niets meer wat via cainiao gaat (NL...). Upgrade alles naar aliexpress standard shipping. Tot nu toe gaat dat wel gewoon goed. 

 

Zit nog steeds te wachten op 9 andere cainiao pakketjes. Waren er 10, maar van 1 nu maar een dispute geopend. Die lag al sinds februari stil bij KAAB. 

 

3 minuten geleden, pmk zei:

Upgrade alles naar aliexpress standard shipping. Tot nu toe gaat dat wel gewoon goed

Standard Shipping gaat dus (nu) niet goed. Lees mijn vorig bericht hierop. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 uren geleden, Jomulder zei:

 

Standard Shipping gaat dus (nu) niet goed. Lees mijn vorig bericht hierop. 

 

Oké, vreemd! Ik heb dit dus nog niet gehad, zolang ik maar helemaal niets via cainiao laat komen. Zodra er een cainiao zending bij zit, heb je weer kans op een volledige cainiao zending is mijn ervaring. 

 

Zag toevallig net in mijn PostNL app dat er weer een nieuwe zending onderweg is. Wel een van de laatste die verzonden is (gecombineerde cainiao zending), maar in elk geval weer iets. Dit keer geen Litouwen postkantoor sticker erop zoals laatst, maar eentje van "Jersey Post". Ze lijken wel overal naartoe gestuurd te worden vanuit KAAB, maar niet naar Nederland. 

  • Like 1
  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, Dobbeltje zei:

Ik heb gisteren voor alle 7 uitstaande zendingen bij kaab een geschil geopend.

vandaag allemaal zenuwachtige berichten van de verkopers of ik de disputen wil sluiten.

nou mooi niet

Heel goed en zo triest. Ik ben ook de een na de ander een dispuut aan het openen zodra het kan. Ja snap dat ze zenuwachtig worden. Ik stuur ze meestal eerst bericht dat ik niet anders kan dan dispuut openen. 

Heb de gekste dingen meegemaakt intussen, maar sinds ze kaab gebruiken komt er weinig meer aan. Kiezen ze maar andere verzendmethoden. Ik ben er niet meer achter wat nu wel een betrouwbare verzendoptie en koerier is die niets met kaab heeft te maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoop dat je wel tijdig een dispuut hebt geopend om dan maar je geld terug te krijgen.

Bij mij is nu een pakje echt onderweg - al gemeld door dhl zelf - wat via "sellers method" is verzonden. Al de tweede keer bij deze verkoper met zelfde verzendmethode. 

De andere met NL000... via KAAB denk ik niet dat die nog komen.

Heb een paar verkopers gewaarschuwd, misschien dat zij nog iets kunnen doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
43 minuten geleden, Karel zei:

Ook ik heb problemen met PostNl want alle pakketjes met een T&T code beginnende met NL0000........ worden niet bezorgd, zo is er een pakje op 5januari in het sorteercentrum gearriveerd en nog steeds niet afgegeven.

Als ik met PostNL contact opneem krijg ik simpel weg te horen "kennen deze T&T codes niet (of men wil ze niet herkennen)

zo wacht ik al op 6 pakjes  Leven KAAB en PostNL !!

Karel

 

Probeer eens cs@kaabnl.nl klantenservice, in het rngels.  Je zal hetzelfde te horen krijgen. Maar als ze steeds meer ongeruste berichten krijgen zullen ze toch echt iets moeten gaan doen. Maar Aliexpress mag ook wel gaan ingrijpen. Want met mij zullen er veel meer zijn die stoppen met bestellen tot alles weer normaal binnenkomt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er een manier om contact op te nemen met die KAAB? Ik bestel al jaren bij Ali, maar ook sinds kort pas veel gedonder. Heel veel komt gewoon niet binnen. Blijft staan op ingeklaard door douane of afgeleverd bij post bezorg bedrijf…. Maar verder komen we niet. Heb al diverse disputes geopend. Maar vaak zeggen zij gewoon neee probeer ze te bellen bla bla.. van sommige geen geld retour gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas heb ook ik sinds dit jaar deze slechte ervaringen. Na een jaar of 5 tevreden af en toe wat te bestellen bij AliExpress krijg ik sinds dit jaar mijn pakketjes simpelweg niet meer geleverd. Telkens gebeurd er hetzelfde, de pakjes worden verstuurd en komen vrij snel (vaak binnen 2 weken) binnen in het land van bestemming (volgens de tracking) en blijven na de customs liggen bij "KAAB". Inmiddels heb ik al een aantal keer mijn geld terug moeten vragen en dat vind ik echt erg vervelend want ik heb niet het idee dat de verkopers hier zelf iets aan kunnen doen. Dit probleem speelt voor mij inmiddels al bijna een half jaar, heb 6 orders geplaatst en er is er niet 1 afgeleverd. Inmiddels ben ik dan ook maar gestopt met bestellen bij AliExpress en ik kan me niet voorstellen dat dit ze veel meer klanten aan het kosten is. Zo jammer gezien het voorgaande jaren wel goed is gegaan.

  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen dat e-mailadres geprobeerd wat hier ergens stond. Krijg direct terug dat ik de verkoper een klacht moet sturen. Terwijl ik via parcellsapp.com kan zien dat de pakketten gearriveerd zijn op Brance Office. Het filiaal van KAAB dus.

 

zij zeggen weer dat ze geen pakketten kunnen traceren… 

232F5932-5353-4A25-BD54-BB8FCE89AC69.png

FE64BFA9-6F7C-4908-900F-F231193897B4.png

44BA3A02-2921-4A10-BD45-1C070AC7A1E6.png

FD392E30-E663-4CE0-9C63-DD21F1BABD67.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteraard weten hun niet waar het is. Pakketje die ik wel al ontvangen heb, is vanuit Litouwen uiteindelijk naar mij gestuurd. 2e pakket die wel in m'n app staat maar nog niet ontvangen komt vanuit Jersey. Met andere woorden, KAAB stuurt de pakketten overal heen, behalve direct naar NL 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden