Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

post.nl


GuPo

Vraag

Tot nu toe was ik gewend de pakketjes te laten bezorgen door Post.nl. Echter nu blijkt uit de track informatie van Aliexpress dat er een nieuwe transporteur op deze markt actief is, nl. KAAB (is een pools transportbedrijf). Twee van mijn pakketjes zouden door hen geleverd worden maar blijven al meer dan een maand steken in hun HUB. Meerdere ervaringen??? Of is dit een manier om pakketjes te laten verdwijnen?

  • Like 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
11 minuten geleden, Sip2608 zei:

Heb alles al gecontroleerd maar ik weet echt niet wat er gaande is.

Ik zit te wachten krijg een pakje van aliexpres wat ik wel wist maar de andere kreeg ik een melding het is ons niet gelukt en we komen morgen tussen 8 en 18 uur ik snap hier niks van.

Misschien toch even contact opnemen met de klantenservice van postNL. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels is 1 pakketje wat ik in oktober besteld heb binnen!. Bij dit pakketje stond destijds op Aliexpress vermeld de transporteur KAAB.  Deze transporteur stond bij meerdere pakketjes vermeld.....maar wat bleek onlangs dat KAAB er niet meer bij vermeld staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, GuPo zei:

Inmiddels is 1 pakketje wat ik in oktober besteld heb binnen!. Bij dit pakketje stond destijds op Aliexpress vermeld de transporteur KAAB.  Deze transporteur stond bij meerdere pakketjes vermeld.....maar wat bleek onlangs dat KAAB er niet meer bij vermeld staat. 

Ik heb nog nooit gehoord van KAAB transport of gelezen. Ik heb ook ff gegoogled maar kon niks vinden. 

Maar mooi dat je in ieder geval 1 pakketje binnen hebt 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 19-12-2021 om 13:24, GuPo zei:

Tot nu toe was ik gewend de pakketjes te laten bezorgen door Post.nl. Echter nu blijkt uit de track informatie van Aliexpress dat er een nieuwe transporteur op deze markt actief is, nl. KAAB (is een pools transportbedrijf). Twee van mijn pakketjes zouden door hen geleverd worden maar blijven al meer dan een maand steken in hun HUB. Meerdere ervaringen??? Of is dit een manier om pakketjes te laten verdwijnen?

Klopt helemaal wat er hierover geschreven wordt. Dit is niet meer te volgen en heb ook maar besloten niets meer via Ali te bestellen mits de verkoper restitutie garandeert als het over grotere bedragen gaat. Heb net via Trustpilot onder de naam Dirk hier al stevig op gereageerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 26-12-2021 om 14:07, Sip2608 zei:

Ik heb ook de app geïnstalleerd daarnaast DHL en 17Trak wat soms in het Chinees ( Mandrijn )

Daarvoor is een vertaalfunctie, + vind ik dat er naast 17 track ook nog genoeg andere apps zijn die het tracken vermakkelijken. 

Via internet gebruik ik vaak Cainiao tracking. 

aangepast door jowell09897
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren even gekeken op de website van KAAB, onbekende toko..
Betreft het lange wachten is mijn ervaring; wacht vooral af en hou de protectietijd  in de gaten, wel erg onduidelijk dat PostNL vaak geen informatie heeft(Kan ik over mee praten..) Mijn pakketje staat laatste update 2 dagen geleden dat het is uitgeklaard.. Verder geen update gezien nog.

Ik zou zelf altijd de protectietijd in de gaten en vul altijd daarna een dispute in. Komt het toch aan? dan heb je 9 van de 10 keren altijd geluk. Sommige verkopers die mijn disputes hebben afgehandeld praat ik soms nog mee, dan merk je dat je als klant echt niet alleen ervoor sta!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad verstandig de kopersbeschermingstijd in de gaten te houden! Je hebt gelijke dat KAAB mogelijk nu geen partij meer is maar ik kwam vaak bij nadere informatie terecht op een Poolse website van een transportbedrijf. Ging er gemakshalve vanuit dat het KAAB was maar inmiddels is sinds januari een andere Poolse transporteur gecontracteerd door Cainiao! Als je daar je track and trace invult zie je dat zij ook tot in eeuwigheid de pakketjes verzamelen in hun HUB. 

https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao/?spm=a2d0j.7922267.0.0.6a8143056HeVC7

Schermafbeelding 2022-04-14 083835.png

Schermafbeelding 2022-04-14 084336.png

Schermafbeelding 2022-04-14 084226.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even ter aanvulling op op bovenstaande laat ik je nog even de ambities zien van Cainiao bij opening van hun HUB op vliegveld Luik en een verhaaltje van die Poolse pakketbezorger over wie zij zijn waarin wel degelijk ook over KAAB wordt gesproken. Rest van de verhalen is veel blablabla!2087069711_openingCainiaoHUBopLuiiksvliegveld.png.7df78308d54bb14cf1b5bb17ca20b60c.png

 

over ons.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Jowill,

 

Ik begrijp jou fascinatie voor het vliegverkeer maar mijn fascinatie is meer gericht op het logistieke deel wat op de grond plaats vindt, immers daar gaat het dikwijls mis!

Overigens gaan niet alle pakketjes via de lucht. Risicovolle delen gaan per spoor via Kazanstan, Rusland, Belarus, Polen , enz. Ook in dit laatste laatste traject komen veel in- en uitklaringen voor bij elke grensovergang.

Helaas moet ik echter concluderen dat een mooi en interessant concept van online winkelen bij Aliexpress, wat aanvankelijk redelijk goed verliep en wat een levergarantie had van hooguit 3 weken maar nu in enkele gevallen 3 maanden of langer en de laatste tijd zelfs helemaal niet omdat hetin het  vervolgtraject via Poolse transporteurs verdwijnt, omzeep wordt geholpen door Aliexpress zelf!

Aliexpress spreekt dikwijls met twee monden! Bij de bestelling wordt soms al aangegeven over hoeveel dagen (maanden) je het ontvangen kan. Aangezien Cainiao (vervoerder) een onderdeel is van Aliexpress en dat zij bij de opening van die nieuwe HUB in Luik de ambitie uitspraken van een levertijd van 74 uur, denk ik dat zij hun klanten in Nederland niet meer zo serieus nemen. Immers een ieder verliest zo het vertrouwen in Aliexpress. Als dat zo door gaat en verbetering uitblijft zal die HUB in Luik gauw weer sluiten en heeft Luik er weer een grote rotte kies bij in hun bebouwde gemeente.

Bij Aliexpress en Cainiao HUB-Luik kun je deze logistieke klachten niet goed kwijt.  Daarom had ik er voor gekozen om een pittige mail te sturen naar hoofdkantoor Cainiao in China ( cainiaoglobalpr@list.alibaba-inc.com ).

Ik hoop dat meerdere teleurgestelde klanten dat zullen doen teneinde dit concept te redden!

Voorlopig bestel ik niets meer!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Gupo 

Dank je voor die informatie ik heb in januari veel verjaardag spullen en andere dingen voor mijn dochter voor september besteld ik dacht ga er vroeg bij zijn het is nu 4 maanden heb geen enkele bestelling binnen gehad track allemaal van Kaab krijg niks geleverd ben op die Poolse site van track tracé sommige pakketten geven aan dat het in de Hub zit sommige zoals andere hier aangeven niks je kan niet verder je weet niet waar je het zoeken moet  bestel best veel op Ali maar heb gemerkt dit jaar komen spullen niet aan bestel voorlopig niks meer postnl weet ook niet waar pakket zijn geeft onbekend aan zit met handen in mijn haren omdat ik graag spullen voor september wilt hebben maar na lezen van al deze klachten ben ik niet hoopvol ! Is het mogelijk om bij postnl klacht in te dienen omdat je zegt dat eind aflevering bij postnl is ? 
 

groeten DV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, Div zei:

Hallo Gupo 

Dank je voor die informatie ik heb in januari veel verjaardag spullen en andere dingen voor mijn dochter voor september besteld ik dacht ga er vroeg bij zijn het is nu 4 maanden heb geen enkele bestelling binnen gehad track allemaal van Kaab krijg niks geleverd ben op die Poolse site van track tracé sommige pakketten geven aan dat het in de Hub zit sommige zoals andere hier aangeven niks je kan niet verder je weet niet waar je het zoeken moet  bestel best veel op Ali maar heb gemerkt dit jaar komen spullen niet aan bestel voorlopig niks meer postnl weet ook niet waar pakket zijn geeft onbekend aan zit met handen in mijn haren omdat ik graag spullen voor september wilt hebben maar na lezen van al deze klachten ben ik niet hoopvol ! Is het mogelijk om bij postnl klacht in te dienen omdat je zegt dat eind aflevering bij postnl is ? 
 

groeten DV

Hallo DV,

Jammer dat jij die zelfde ervaring hebt. Tja ook ik heb in het verleden veel bij Aliexpress besteld en was bij hun een trouwe klant die zelfs bijna diamanten lid was , maar de behandeling is verre van diamant! Als je na 4 maanden zelfs nog niets hebt ontvangen zou ik dispuut opstarten!. Klacht neerleggen bij Post.nl kun je proberen maar ik denk dat ook dat een heilloze weg is. Formeel gezien is Aliexpress zelf verantwoordelijk via hun eigen transporteur Caniao. Ook daar heb ik zonder resultaat een pittige brief gestuurd. De enige reactie die ik van hun heb ontvangen is een ontvangstbevestiging. De echte problemen in het transport treden op tussen Kaab en Post.nl. Daar stagneert het of verdwijnt het. Ik geef het verder op en bestel voorlopig dus niets meer.

groet,

GuPo

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
59 minuten geleden, GuPo zei:

Hallo DV,

Jammer dat jij die zelfde ervaring hebt. Tja ook ik heb in het verleden veel bij Aliexpress besteld en was bij hun een trouwe klant die zelfs bijna diamanten lid was , maar de behandeling is verre van diamant! Als je na 4 maanden zelfs nog niets hebt ontvangen zou ik dispuut opstarten!. Klacht neerleggen bij Post.nl kun je proberen maar ik denk dat ook dat een heilloze weg is. Formeel gezien is Aliexpress zelf verantwoordelijk via hun eigen transporteur Caniao. Ook daar heb ik zonder resultaat een pittige brief gestuurd. De enige reactie die ik van hun heb ontvangen is een ontvangstbevestiging. De echte problemen in het transport treden op tussen Kaab en Post.nl. Daar stagneert het of verdwijnt het. Ik geef het verder op en bestel voorlopig dus niets meer.

groet,

GuPo

Hoi Gupo 

je hebt gelijk postnl als je ze belt  kan niks vinden en doen alsof hun neus bloed  ze doen blijkbaar ook niks heb ook naar die hoofdkantoor mail gestuurd die je hebt gegeven ik krijg elke dag bericht dat pakket is aangekomen en dan heeft een van Sellers ook nog tegen mij gezegd ga pakket zoeken in een van dichtbij zijnde post office ik vroeg of ze gek was dat ik door heel stad en land moet gaan rijden om te kijken bij welke post Office het ligt onbegonnen werk ik bestel voorlopig ook niks meer heb nu 63 pakketten uit staan en niks ontvangen ! Jaren goed gegaan nooit problemen gehad en nu 2022 wel !

groet DIV 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Allen,

Ik heb precies hetzelfde, 31 zendingen waarvan alle NL tracking nummers niet geleverd worden en toch al een aantal maanden en/of weken geleden zijn binnen gemeld bij de douane. Ik denk ook dat we deze pakketten niet meer zullen ontvangen spijtig genoeg. Ik heb bij de leverancier dit probleem gemeld, bij elk afzonderlijk omdat het bij mij vooral gecombineerde leveringen betreft. Ik hoop dat meer mensen dit doen zodat het probleem ook daar gezien wordt. Ik ben nog in contact met Kaab, als ik meer hoor dan voeg ik dat hier toe of bij mijn eerdere bericht “Kaab”. Er zijn nu namelijk verschillende plekken op dit forum die allemaal over dit probleem gaan. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een kleine update! Ineens zie ik vandaag in mijn postNL app dat er 1 pakketje onderweg is! Wel zit hier een sticker op van een postkantoor uit Litouwen. "Received by local delivery company" op 25-03-2022 volgens de tracktrace. Ik ben enorm verbaast natuurlijk. Weliswaar is het niet het pakketje wat al sinds eind februari op die status staat, maar in elk geval nu iets.

Ik hou jullie op de hoogte of er nog meer aan gaan komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, pmk zei:

Een kleine update! Ineens zie ik vandaag in mijn postNL app dat er 1 pakketje onderweg is! Wel zit hier een sticker op van een postkantoor uit Litouwen. "Received by local delivery company" op 25-03-2022 volgens de tracktrace. Ik ben enorm verbaast natuurlijk. Weliswaar is het niet het pakketje wat al sinds eind februari op die status staat, maar in elk geval nu iets.

Ik hou jullie op de hoogte of er nog meer aan gaan komen. 

Oh fijn!! Dan is er nog een beetje hoop dat er toch nog wat pakketjes kunnen komen 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, Mayo zei:

Hallo Allen,

Ik heb precies hetzelfde, 31 zendingen waarvan alle NL tracking nummers niet geleverd worden en toch al een aantal maanden en/of weken geleden zijn binnen gemeld bij de douane. Ik denk ook dat we deze pakketten niet meer zullen ontvangen spijtig genoeg. Ik heb bij de leverancier dit probleem gemeld, bij elk afzonderlijk omdat het bij mij vooral gecombineerde leveringen betreft. Ik hoop dat meer mensen dit doen zodat het probleem ook daar gezien wordt. Ik ben nog in contact met Kaab, als ik meer hoor dan voeg ik dat hier toe of bij mijn eerdere bericht “Kaab”. Er zijn nu namelijk verschillende plekken op dit forum die allemaal over dit probleem gaan. 

Hoi vraagje hoe kom ik ook in contact met Kaab alles wat ik vind is in Pools ! 
 

grtjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Mayo zei:

Oh fijn!! Dan is er nog een beetje hoop dat er toch nog wat pakketjes kunnen komen 😁

Hoi allemaal heb ook een update gisteren avond pakket gehad van Ali maar met dhl zie dat ik vandaag van dhl nog 2 pakketten krijg en van postnl ook 2 alleen deze pakketten zijn van recente bestelling mijn bestellingen van januari februari helemaal niks en raad eens  lopen allemaal via Kaab !

Hou jullie verder op de hoogte !

grtjes DIV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 minuten geleden, Div zei:

Hoi vraagje hoe kom ik ook in contact met Kaab alles wat ik vind is in Pools ! 
 

grtjes 

Website het contact formulier gewoon in het Engels invullen. Beetje translate erbij gebruiken en dan kom je al een heel eind. Zo heb ik het in elk geval gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, pmk zei:

Website het contact formulier gewoon in het Engels invullen. Beetje translate erbij gebruiken en dan kom je al een heel eind. Zo heb ik het in elk geval gedaan. 

Hello pmk 

Dank je wel voor de informatie ga zometeen doen keep you posted ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden