Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Winkel is verdwenen als sneeuw voor de zon?


Aanbevolen berichten

Hoi shoppers, iets raar, ik had een laptop batterij besteld en deze zou binnen 14 dgn uit Duitsland geleverd worden.

Bestelling gevolgd en deze is retour gegaan naar waarheen en waarom mag Joost weten om vervolgens vanuit China verzonden te worden?

Klik ik in de bestelling op de batterij dan blijkt de leverancier of winkel niet meer te bestaan en krijg ik de melding OEPS NIET GEVONDEN.

De 14 dgn zijn nog niet voorbij en de bestelling is nog onderweg van China  dus zodra de bezorg tijd limiet bereikt is ga ik wederom mijn geld terug vragen.

Je zal hem maar nodig hebben voor je werk, denk iets snel te krijgen uit Duitsland is het nog maar net verstuurd vanuit China.🤔

Ik vermoed dat de leverancier over de kop is gegaan en dat AliExpress nu zelf een vervangend product geregeld heeft dus ff afwachten hoe het een en ander gaat uitpakken.

1670709711_Laptopbatterij.jpg.aacbbc9c951d9a9ac403425811c1ff02.jpg

transport.thumb.jpg.c63270f41819587774a6826cdc801223.jpg

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, De-witte zei:

Hoi shoppers, iets raar, ik had een laptop batterij besteld en deze zou binnen 14 dgn uit Duitsland geleverd worden.

Bestelling gevolgd en deze is retour gegaan naar waarheen en waarom mag Joost weten om vervolgens vanuit China verzonden te worden?

Klik ik in de bestelling op de batterij dan blijkt de leverancier of winkel niet meer te bestaan en krijg ik de melding OEPS NIET GEVONDEN.

De 14 dgn zijn nog niet voorbij en de bestelling is nog onderweg van China  dus zodra de bezorg tijd limiet bereikt is ga ik wederom mijn geld terug vragen.

Je zal hem maar nodig hebben voor je werk, denk iets snel te krijgen uit Duitsland is het nog maar net verstuurd vanuit China.🤔

Ik vermoed dat de leverancier over de kop is gegaan en dat AliExpress nu zelf een vervangend product geregeld heeft dus ff afwachten hoe het een en ander gaat uitpakken.

1670709711_Laptopbatterij.jpg.aacbbc9c951d9a9ac403425811c1ff02.jpg

transport.thumb.jpg.c63270f41819587774a6826cdc801223.jpg

Ik hoop voor je dat alles goed komt. Wat een gedoe allemaal tegenwoordig. 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jomulder zei:

Ik hoop voor je dat alles goed komt. Wat een gedoe allemaal tegenwoordig. 

 

Ja Jo het is een kwestie van tijd dat iedereen wel eens een mindere of slechte ervaring krijgt met AliExpress.

Daarbij merk ik op dat de prijzen flink duurder aan het worden zijn maar de bezorgtijd steeds vaker sneller en gratis wordt, behalve nu dan🥴🤔😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dit iets wat we wel vaker zien, verdwijnende winkels. Hier zijn uiteraard vele redenen voor.

Ook zou ik me niet per se blind staren op verzenden vanuit de EU, vaak blijkt dit toch gewoon uit China te zijn. Hou er overigens rekening mee dat als een bedrijf vanuit de EU verstuurt, maar ze officieel je China (of buiten de EU) gevestigd zijn, je toch gewoon BTW en andere kosten dient te betalen. 

Hoe dan ook: hou ons op de hoogte!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Ruud zei:

Ook zou ik me niet per se blind staren op verzenden vanuit de EU, vaak blijkt dit toch gewoon uit China te zijn. Hou er overigens rekening mee dat als een bedrijf vanuit de EU verstuurt, maar ze officieel je China (of buiten de EU) gevestigd zijn, je toch gewoon BTW en andere kosten dient te betalen. 


Hoe dan ook: hou ons op de hoogte!

Da's nou net de reden dat ik liever uit Europa iets bestel Ruud.

Bv mijn Xiaoxin Lenovo P11 tablet vanuit Frankrijk, snel geleverd en geen gedoe met inklaringskosten.

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte hoe het verder gaat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-1-2023 om 11:51, De-witte zei:

Bestelling gevolgd en deze is retour gegaan naar waarheen en waarom mag Joost weten om vervolgens vanuit China verzonden te worden?

Ik heb hier wel eens over gechat met de verkoper en die vertelde mij dat het dan beschadigd/niet op voorraad is en dat er een nieuwe moet komen uit China. 

Vaak is verzending uit de EU ook een manier om aandacht te trekken in de lange lijst met producten. Je denk dan hé dat is makkelijk. 

Hopelijk komt het snel aan.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, De-witte zei:

Zo, vandaag bericht gekregen dat de bezorg termijn verstreken is en dus gelijk een geschil ingediend om mijn geld terug te vragen aangezien hij niet geleverd is en nog steeds onderweg is (alhoewel ik dat op het moment niet meer kan zien).

In afwachting van wat er nu gaat gebeuren?

In principe houd Ali je geld vast tot je aangeef dat je het binnen heb. Dus je zou het zo terug moeten kunnen krijgen. Let er wel op dat je nergens Ali ziet staan op je afschrift, dus alleen het bedrag klopt. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update, kreeg een e-mail van hun dat er geen refund plaatsvind tenzij ik documenten kan overleggen dat het niet geleverd is.

LOL, de goederen zijn niet geleverd en zitten nog ergens bij de douane of de overslag voor levering!

Hoe kan ik dan bewijzen overleggen dat het Niet geleverd is?

LET WEL ik had 15 daagse aankoop bescherming wat ruimschoots verstreken is. 

De e-mail:1252157364_E-mailAliExpress.thumb.jpg.8347427b9d71dc5bb7d6def9fbc9166b.jpg

Inmiddels een nieuwe accu besteld bij 123 accu.nl en al geleverd omdat ik er van uit ging dat het geld wel terug zou komen en ik de Laptop en dus de accu nodig had. Hier ben ik het dus niet met eens, als ze beloven binnen 15 dgn te leveren en ze voldoen er niet aan vind ik dat het recht voor refund aan mijn kant staat.

Krijg ik hem alsnog geleverd dan ga ik deze Niet terug sturen omdat ik zeer sterk vermoed dat ik naar mijn geld kan fluiten. Beter 2 accu's hebben dan 1 en wel betaald voor 2 🤔.

Krijg ik hem niet geleverd, en BTW (By The Way, ik kan hem niet meer volgen om te zien wanneer hij geleverd wordt), dan ga ik wederom mijn geld opnieuw terug vragen.

Hoe dan ook, heb je iets echt nodig moet je vooral niet bij AliExpress zijn, lesje geleerd!

Daarbij is 2 accu's natuurlijk ook geen probleem maar dan moet ik hem wel nog geleverd krijgen. Voor een oude laptop was een goede accu echter ook genoeg geweest. Och ja we zien wel hoe het verder gaat?

Wordt vervolgd.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Martijn224 zei:

Heb je al een update?

Ja en nog niet Nee dus. Eerst werdt terugbetaling geweigerd waarna ik het aankoop bewijs van accu via de site van 123accu.nl heb toegevoegd met het bijschrift dat ik het contract van hun wil ontbinden omdat ze niet binnen de 15 dgn vanuit Duitsland geleverd hebben en aangezien ik een accu nodig had deze dus voor meer geld hier heb moeten kopen. Hierna kreeg ik bericht dat ze voorstelde om het geld terug te storten waarop ik positief gereageerd heb. Het geld is echter nog niet teruggestort, de winkel is foetsie, de verkoper  reageerde eerst met standaard berichtjes waarna helemaal niet meer. Ben dus in afwachting van mijn geld of dat hij alsnog bezorgt wordt.

Het geld zou iig terug gestort worden. Zodra ik wat concreets weet meld ik me weer.  

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog wel wil vermelden is dat de laptop weer zijn werk doet als vanouds maar nu met een 6600 mAh accu ipv de standaard 4400 mAh echter voor ruim 15 eurotjes meer dan de 5200 mAh accu vanuit AliExpress wel heb ik nu 1400 mAh extra.

Ook een voordeel is dat de accu groter is in de hoogte waardoor er een betere luchtcirculatie ontstaat en hij veel beter koel blijft omdat het een heethoofd is met een triplecore processor en dual videokaart. Echter allemaal zo oud dat de standaard Windows 7 geüpdatet naar Windows 10 niet meer ondersteund wordt waardoor ik noodgedwongen overgestapt ben op de nieuwste Linux Mint 21.1.

Volledig gratis met compleet office pakket en wat je verder allemaal nog nodig zou willen hebben, wat allemaal netjes up to date gehouden wordt en je installeert gewoon Google Chrome erop heb je alles van jezelf weer bij de hand denk aan wachtwoordmanager, contactpersonen met email adressen enz. Dit werkt trouwens ook met de standaard FireFox browser zo 

Maar ik dwaal af geloof ik .....dus zodra ik het af kan sluiten zijn jullie de eersten die het horen.

Gr Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zonet bericht gekregen van AliExpress dat het geld teruggestort wordt binnen 1 tot 3 dagen.

Is dit ook weer goed opgelost.

Ik vind dat als je beloven iets binnen een bepaalde tijd te sturen ze zich daar ook aan moeten houden.

Je wordt echter niet ingelicht dat het stuk of niet meer op voorraad was in Duitsland, of whatever ermee aan de hand was want dan hadden we een oplossing overeen kunnen komen.

Het geld terug is nu natuurlijk de beste oplossing voor mij omdat ik geen 2 accu's nodig heb.

eind goed al goed zodra het geld gestort is laat ik het weten, kan dit topic ook weer netjes afgesloten worden.

Gr Gerard.

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, De-witte zei:

Linux Mint 21.1

Wat zijn de voordelen hiervan? Behalve omdat windows niet ondersteunt word.

 

4 uren geleden, De-witte zei:

En zonet bericht gekregen van AliExpress dat het geld teruggestort wordt binnen 1 tot 3 dagen.

Gelukkig maar dan.

 

4 uren geleden, De-witte zei:

Je wordt echter niet ingelicht dat het stuk of niet meer op voorraad was in Duitsland, of whatever ermee aan de hand was want dan hadden we een oplossing overeen kunnen komen.

Dat vind ik ook jammer. Je kan dan je bestelling ook niet meer aanpassen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Martijn224 zei:

Wat zijn de voordelen hiervan? Behalve omdat windows niet ondersteunt word.

Legio Martijn, je krijgt weer een up to date systeem wat er ontzettend fris uitziet en werkt als een speer zelfs met oude hardware. Volledig bijgewerkt wordt en blijft met alle updates ook van de andere programma's welke erop staan.

Gebruik je net zoals ik Google Chrome heb je tevens weer alle wachtwoorden, Contactpersonen, email adressen en andere data tot je beschikking.

Hoe?

Linux mint iso downloaden van hun site: https://linuxmint.com/, met RUFUS: https://rufus.ie/nl/  op een minimaal 4GB usb stick zetten en van deze stick opstarten. Hierna kan je kiezen om hem zo van de stick te gebruiken, naast je Windows installatie te instaleren of om de hele computer over te nemen. Je krijgt een A besturingssysteem, Gratis volledig Office pakket, diverse tools om te tekenen, internetten, e-mail etc.

Vind je het niks sluit je af en haalt de stick eruit en als je weer opnieuw opstart is Windows er weer.

LET WEL DIT LAATSTE WERKT ALLEEN ALS JE HEM VAN DE STICK PROBEERT. DUS NIET INSTALLLEREN!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Martijn224 zei:

Wat zijn de voordelen hiervan? Behalve omdat windows niet ondersteunt word.

Het probleem met Windows 10 is de ondersteuning voor de dual videokaart welke alleen werkt met hun standaard driver op max 1024x768 pixels.

Er bestaat wel een mogelijkheid om bv de Windows 7 driver te instaleren onder Windows 10 maar bij de eerste beste update wordt weer de standaard video driver geïnstalleerd. Je zit dus in een lus waar wel een weg uit is maaaaar waarom moeilijk doen als het ook Linux kan met 100 % werkende hardware.

Kan bv weer de dvd speler in de laptop gebruiken om dvd's rechtstreeks via HDMI op de Xiaomi P1 55 TV te bekijken.

Via remote desktop van Google in Google Chrome bedien je de handel met je tablet van de bank, of de Media Server welke bij mij elke avond draaid. Dit terzijde.

Gratis Libre Office met Word, Excel, Power Point en Publisher.

Gratis software voor video, films of muziek te bekijken of te beluisteren. Gimp het Adobe Photoshop alternatief ook volledig gratis. Dagelijkse updates mits voorhanden. Standaard FireFox webbrowser met hun Thunderbird email client welke ook perfect werken om te browsen of mailen. Maar Google Chrome is zo geïnstalleerd vanuit de software winkel van hun.

Een comunitie welke je help bij eventuele problemen.

Je gaat echter weken met een ander bestansysteem en mappen hiërarchie dan Windows maar als leek merk je er niets van, jij Klik gewoon op de programma's welke ook gewoon starten en je hebt een grote thuis map waar je persoonlijke bestanden films muziek of fototo's etc kan bewaren, automatische backups etc etc.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Martijn224 zei:

Dank, wilde dit altijd al eens weten. 👍

Graag gedaan Martijn, waar het hart van vol is loopt de mond van over. This dat ik op de laptop nou niet beslist Windows nodig heb want voor elk programma is er wel een Linux alternatief wat minstens net zo goed of wel beter is. Wil je echter wat meer dan deze uitvoeren dan merk je dat beide besturingssystemen nogal verschillen en je eigenlijk tig jaren terug gaat naar het instaleren / beheren via de Command Prompt zoals vroeger het begon met DOS. Linux werkt er ook nog veel en graag mee. Een normale gebruiker zal dit echter niet snel nodig hebben omdat de navigatie op het scherm vrijwel het zelfde is onder de motor kap is het totaal anders.

Vanuit DOS rolde je dan vanzelf Windows 1.0 in enz tot en met versie 11 wat wederom werkt op mijn heel oude krempel een Jellyfin / Plex media server AMD Athlon dual core en mijn werk pc een oude i5 quad core beide 8 GB geheugen om het lekker te laten lopen want in tegenstelling tot Linux heeft Windows graag veel geheugen nodig. Ook de systemen draaien heel goed op Linux maar ik ben zelf geen kei onder de motorkap van Linux vandaar dat ik Windows 11 draai vooral omdat ik graag sleutel en de grenzen van hun kunnen op zoek met name op mijn werk pc.

Nu wilde ik je eigenlijk alleen maar bedanken voor je bericht......👍🏻maar is het toch weer een heel verhaal geworden 🤔

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

TA-DA ret-te-ke-tet Jing-boem het geld is zonet teruggestort, heeft dit ook een goed eind gekregen.

In verhoudingen met die andere refunds heb ik er nu wel wat meer moeite voor moeten doen.

Maar allee zunne de poen is terug :classic_cool:.

Zou wel sneu zijn als nu over enkele dagen of weken de accu wederom alsnog bezorgt wordt net zoals bij mijn andere refunds....... Maar dat is dan hun eigen fout toch?

De communicatie zou eens flink verbeterd moeten worden want dat doen ze dus helemaal niet, totaal 0 berichten over het is niet beschikbaar, kapot of w.d.o. (wat dan ook) Alleen de bestelling ligt hier of daar en is bijna klaar of de bestelling is geleverd.

En als je dan wederom Niks ontvangen hebt trek je natuurlijk gelijk aan de BEL en ga je vooral niet afwachten mensen maar gelijk er als een speer achteraan.

Nou sta ik ook weer niet te vlassen op een tweede gratis accu want ik kan er maar 1 tegelijk gebruiken maar terug sturen op mijn kosten.......dacht het niet toch?

Enfin mijn eerste echte slechte ervaring die heel goed opgelost is. Wie weet heb ik binnenkort een 5200 MAH accu te koop 😘😉😇:classic_cool:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 22-1-2023 om 11:51, De-witte zei:

Hoi shoppers, iets raar, ik had een laptop batterij besteld en deze zou binnen 14 dgn uit Duitsland geleverd worden.

Bestelling gevolgd en deze is retour gegaan naar waarheen en waarom mag Joost weten om vervolgens vanuit China verzonden te worden?

Klik ik in de bestelling op de batterij dan blijkt de leverancier of winkel niet meer te bestaan en krijg ik de melding OEPS NIET GEVONDEN.

De 14 dgn zijn nog niet voorbij en de bestelling is nog onderweg van China  dus zodra de bezorg tijd limiet bereikt is ga ik wederom mijn geld terug vragen.

Je zal hem maar nodig hebben voor je werk, denk iets snel te krijgen uit Duitsland is het nog maar net verstuurd vanuit China.🤔

Ik vermoed dat de leverancier over de kop is gegaan en dat AliExpress nu zelf een vervangend product geregeld heeft dus ff afwachten hoe het een en ander gaat uitpakken.

1670709711_Laptopbatterij.jpg.aacbbc9c951d9a9ac403425811c1ff02.jpg

transport.thumb.jpg.c63270f41819587774a6826cdc801223.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden