Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

(verkeerd)Geleverd vanuit België, retour China??


Edwin

Vraag

Hoe kom ik hier uit...

Een paar motorspiegels, zijn verkeerd geleverd ook te laat maar ok, je wil niet zeuren.

Shop reageert eerst niet, en na een tijdje ineens heel fanatiek dat ik de goederen kan terugsturen naar...China.

Ik had een voorstel gedaan om het terug te sturen naar België, kreeg een mailtje van Aliexpress dat verkoper akkoord was met retourneren maar vervolgens claimt dat het alleen naar China gestuurd kan worden.

Ja lekker, da's al snel 100 euries dat gaan we niet doen.

Aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ging, verkoper blijft volhouden dat hij niet anders kan, vervolgens aangegeven bij de klantenservice en die vragen nu om de meeste idiote video en foto opnames.

Wat kun je daar nu tegen doen, ik was eigenlijk best wel een blije klant maar dit wordt langzaam een soap.

 

Iemand nog een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey @Edwin
 

Dat is altijd een lastige... Vooral als retouren naar China moeten. We hebben sowieso een uitgebreid artikel over AliExpress retour, wellicht heb je daar iets aan.

Wat bedoel je trouwens precies met 'verkeerd geleverd'? Het verkeerde product? Kwam niet overeen met de omschrijving? Een andere maat?

Verder ben je toch soort van overgeleverd aan de grillen van de klantenservice. Heb je al eens met een echte medewerker gechat (en niet met de chatbot)? Dat wil nog wel eens helpen, wellicht is dat een optie om te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb motorspiegels ontvangen met een verkeerde montagesteun( de omschrijving en afbeelding gaat over spiegels die op het stuur met 1 bout gemonteerd zit, ik ontving spiegels die op een kuip gemonteerd moeten worden met twee boutjes).

Vervolgens reageerde de verkoper eerst helemaal niet en na het openen van een dispuut met een lading verzoeken die te gek voor woorden zijn( de laatste is om de bestaande spiegel te demonteren en daarvan een video op te sturen met de soort en dikte van de schroefdraad en het meetapparaat( ik denk een schuifmaat).

Eerder al 2 video's en 12 foto's gemaakt.

Vandaag weer eens iemand van de klantenservice gesproken en zij was het met mij eens dat ik er alles aan gedaan heb en dat het niet fair is om 100 euro transportkosten moet uitgeven om 32 euro terug te krijgen.

Zij gaat mijn voorstel om het setje naar België terug te sturen aan de verkoper proberen te verkopen.Screenshot_20210622-094229_AliExpress.thumb.jpg.67c1efe090b35900e756d14603189de4.jpg

Pas daarna gaan ze kijken wat de verkoper zegt.

20210622_094321.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, Edwin zei:

Vervolgens reageerde de verkoper eerst helemaal niet en na het openen van een dispuut met een lading verzoeken die te gek voor woorden zijn( de laatste is om de bestaande spiegel te demonteren en daarvan een video op te sturen met de soort en dikte van de schroefdraad en het meetapparaat( ik denk een schuifmaat)

Helaas heb ik ooit eens hetzelfde meegemaakt met die rare verzoeken, Edwin. Ik moest een video maken van oordopjes waarbij het geluid uit het linkeroordopje zachter was dan het rechteroordopje. Tja... film dat maar eens 🙃 

13 uren geleden, Edwin zei:

Vandaag weer eens iemand van de klantenservice gesproken en zij was het met mij eens dat ik er alles aan gedaan heb en dat het niet fair is om 100 euro transportkosten moet uitgeven om 32 euro terug te krijgen.

Ik ben heel benieuwd wat hieruit komt. Je bent een klein beetje overgeleverd aan de medewerking van de klantenservice uiteraard. Laat je ons weten wat er gebeurt?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 6-7-2021 om 13:11, Martijn zei:

Helaas heb ik ooit eens hetzelfde meegemaakt met die rare verzoeken, Edwin. Ik moest een video maken van oordopjes waarbij het geluid uit het linkeroordopje zachter was dan het rechteroordopje. Tja... film dat maar eens 🙃 

Ik ben heel benieuwd wat hieruit komt. Je bent een klein beetje overgeleverd aan de medewerking van de klantenservice uiteraard. Laat je ons weten wat er gebeurt?

Nou....het dispuut is gesloten en ondanks toezeggingen van de klantenservice dat ze het gaan regelen met de verkoper, niets meer vernomen dus helaas veel tijd en moeite verspilt voor niets.

Jammer maar niets aan te doen.

Grz

Edwin 

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Ik heb ook een vraag over “retouren”. Ik heb het artikel ook gelezen op deze site. Het bedrijf in kwestie heeft op Ali express het icoontje “gratis terug sturen”. Via een dispute heb ik nu een retouradres ontvangen, van een volledig postadres in Nederland. Overigens krijg ik vanaf het moment van akkoord op het dispute maar vier dagen om het pakket te verzenden, zo blijkt. Maar, hoe wordt het dan vanaf hier “gratis”? Als ik het nu aanmeld bij het postkantoor dan heb ik dus wel de kosten voor het versturen binnen Nederland? Betekent dit dat China enkel de kosten draagt voor China Nederland pakketjes? 

PS. Nog bedankt voor jullie eerdere reacties inzake andere kwesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, Mayo zei:

Hallo,

Ik heb ook een vraag over “retouren”. Ik heb het artikel ook gelezen op deze site. Het bedrijf in kwestie heeft op Ali express het icoontje “gratis terug sturen”. Via een dispute heb ik nu een retouradres ontvangen, van een volledig postadres in Nederland. Overigens krijg ik vanaf het moment van akkoord op het dispute maar vier dagen om het pakket te verzenden, zo blijkt. Maar, hoe wordt het dan vanaf hier “gratis”? Als ik het nu aanmeld bij het postkantoor dan heb ik dus wel de kosten voor het versturen binnen Nederland? Betekent dit dat China enkel de kosten draagt voor China Nederland pakketjes? 

PS. Nog bedankt voor jullie eerdere reacties inzake andere kwesties.

Hier weet ik geen antwoord op, helaas.

Mischien een ander forumlid die een antwoord heeft?

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 uren geleden, Mayo zei:

Hallo,

Ik heb ook een vraag over “retouren”. Ik heb het artikel ook gelezen op deze site. Het bedrijf in kwestie heeft op Ali express het icoontje “gratis terug sturen”. Via een dispute heb ik nu een retouradres ontvangen, van een volledig postadres in Nederland. Overigens krijg ik vanaf het moment van akkoord op het dispute maar vier dagen om het pakket te verzenden, zo blijkt. Maar, hoe wordt het dan vanaf hier “gratis”? Als ik het nu aanmeld bij het postkantoor dan heb ik dus wel de kosten voor het versturen binnen Nederland? Betekent dit dat China enkel de kosten draagt voor China Nederland pakketjes? 

PS. Nog bedankt voor jullie eerdere reacties inzake andere kwesties.

Heb ik helaas ook geen ervaring mee! Logisch nadenkend, denk ik het volgende:

Verstuur je het pakket naar een 'gewoon' adres in NL/BE, dan heb je verzendkosten (mits je geen verzendlabel hebt ontvangen). Als dit een antwoordnummer is (of de equivalent hiervan in België) heb je geen kosten.

Ben wel benieuwd hoe dit werkt: dus als je het ervaren hebt, hoor ik het graag:-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat denk ik inderdaad ook. Eigenlijk is het dan niet “gratis retourneren”. Ik heb besloten om het nu niet terug te sturen maar mocht ik erachter komen, dan informeer ik jullie.  Ik ben namelijk ook wel benieuwd of je dan het geld retour krijgt zodra het is aangekomen op het postadres in NL i.p.v. in China. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 5-7-2021 om 17:17, Edwin zei:

Hoe kom ik hier uit...

Een paar motorspiegels, zijn verkeerd geleverd ook te laat maar ok, je wil niet zeuren.

Shop reageert eerst niet, en na een tijdje ineens heel fanatiek dat ik de goederen kan terugsturen naar...China.

Ik had een voorstel gedaan om het terug te sturen naar België, kreeg een mailtje van Aliexpress dat verkoper akkoord was met retourneren maar vervolgens claimt dat het alleen naar China gestuurd kan worden.

Ja lekker, da's al snel 100 euries dat gaan we niet doen.

Aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ging, verkoper blijft volhouden dat hij niet anders kan, vervolgens aangegeven bij de klantenservice en die vragen nu om de meeste idiote video en foto opnames.

Wat kun je daar nu tegen doen, ik was eigenlijk best wel een blije klant maar dit wordt langzaam een soap.

 

Iemand nog een tip?

Gewoon foto's maken en opsturen. Het gaat ze niet om de foto's, maar er is dan weer een extra drempel: JIJ moet foto's maken en JIJ denkt dat daar bewijs op moet staan. Dat is niet zo: je hoeft maar een foto op te sturen (maakt niet uit welke) en je kan je antwoord versturen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, Big Smith zei:

Gewoon foto's maken en opsturen. Het gaat ze niet om de foto's, maar er is dan weer een extra drempel: JIJ moet foto's maken en JIJ denkt dat daar bewijs op moet staan. Dat is niet zo: je hoeft maar een foto op te sturen (maakt niet uit welke) en je kan je antwoord versturen.

 

Als je een echte biker bent dan ken je toch de kreet: Kick them wjhere it hurts.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden