Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

een vreemd voorval.


stuffandlitllethings

Vraag

Onlang kreeg ik in mijn bus een brief van Bpost.

Daar stond vermeld, dat ik een bestelling had gedaan buiten Europa en dat er daaraan 22,44 € douane en belanstingen waren verbonden.

Ik zou die veilig kunnen betalen via Bpost App.

Ik even gekeken op de app en vind ten eerste geen bestelling terug waaraan kosten zijn verbonden en vind ook geen rekening nummer waar ik het bedrag zou kunnen op storten.. 

Ikkreeg wel een tracking nummer , maar vind deze ook neit terug op mijn aoo...

zijn er al dergelijke brieven in omloop ?  Ik snap het niet goed, maar volgens mij is er iets die niet klopt!

wie kan mij hier voor adviseren?

alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

Tine

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
14 uren geleden, stuffandlitllethings zei:

Onlang kreeg ik in mijn bus een brief van Bpost.

Daar stond vermeld, dat ik een bestelling had gedaan buiten Europa en dat er daaraan 22,44 € douane en belanstingen waren verbonden.

Ik zou die veilig kunnen betalen via Bpost App.

Ik even gekeken op de app en vind ten eerste geen bestelling terug waaraan kosten zijn verbonden en vind ook geen rekening nummer waar ik het bedrag zou kunnen op storten.. 

Ikkreeg wel een tracking nummer , maar vind deze ook neit terug op mijn aoo...

zijn er al dergelijke brieven in omloop ?  Ik snap het niet goed, maar volgens mij is er iets die niet klopt!

wie kan mij hier voor adviseren?

alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

Tine

Het is natuurlijk wel een 'eenvoudige' manier om mensen met deze actuele veranderingen proberen op te lichten. Hoe het precies in de praktijk werkt, durf ik niet te zeggen, maar ik zou zeker niet klakkeloos betalen.

Sterker nog: ik zou even contact opnemen met BPost en checken of dit ook echt klopt. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let inderdaad goed op voordat je betaalt. Ook oplichters weten dat de BTW-wijziging is doorgevoerd. Toch herken ik het briefje wel. Jaren geleden kreeg ik ook een briefje door de bus. Destijds van DHL. Ik heb toen ook nagebeld en het bleek te kloppen.

Maar ik zou je aanraden om niet zomaar te betalen zonder het na te lopen.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 uren geleden, Martijn zei:

Let inderdaad goed op voordat je betaalt. Ook oplichters weten dat de BTW-wijziging is doorgevoerd. Toch herken ik het briefje wel. Jaren geleden kreeg ik ook een briefje door de bus. Destijds van DHL. Ik heb toen ook nagebeld en het bleek te kloppen.

Maar ik zou je aanraden om niet zomaar te betalen zonder het na te lopen.

Martiijn, ik zou moeten kunnen betalen met de app van bpost, daar staat helemaal geen gegevens op om te betalen, heb ook geen rekeningnummer gekregen om over te schrijven, vandaar dat ik het verdacht vond...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, stuffandlitllethings zei:

Martiijn, ik zou moeten kunnen betalen met de app van bpost, daar staat helemaal geen gegevens op om te betalen, heb ook geen rekeningnummer gekregen om over te schrijven, vandaar dat ik het verdacht vond...

Ja dat is wel verdacht inderdaad. In dat geval zou ik gewoon net doen alsof je de brief niet gehad hebt 😉 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden