Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Lange bezorgtijd?


Ellen28

Vraag

Ik heb diverse artikelen in bestelling staan, vanaf half augustus tot eind september besteld. Ik heb het idee dat bezorging veel langer duurt. Er zijn artikelen (al een maand) in Nederland, andere geaccepteerd door vliegtuigmaatschappij maar ik heb het idee dat alles een beetje stil staat? Ervaren meer mensen dat zo?

Ik heb al diverse artikelen weer klaar staan in winkelmandje, maar ben hierdoor nu even huiverig te bestellen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur geleden, Ellen28 zei:

Ik heb diverse artikelen in bestelling staan, vanaf half augustus tot eind september besteld. Ik heb het idee dat bezorging veel langer duurt. Er zijn artikelen (al een maand) in Nederland, andere geaccepteerd door vliegtuigmaatschappij maar ik heb het idee dat alles een beetje stil staat? Ervaren meer mensen dat zo?

Ik heb al diverse artikelen weer klaar staan in winkelmandje, maar ben hierdoor nu even huiverig te bestellen.

Hoi Ellen, zelf heb ik net weer een lading binnen. Het was niet meer zo snel als in het begin vd corona toen vlogen de vliegtuigen met pakketjes en niet met mensen. Ik heb 1 product die een maand bij de douane "klaarstaat" verder niet echt dit soort dingen.

Zelf weet ik niet hoe het bij de douane gaat maar misschien zijn ze er nu druk? Of misschien denken ze iets verdachts te zien bij jou product of bij die van iemand waar jou pakket bij op de kar zit. Ik durf het ook niet te zeggen. Zelf bestel ik het gewoon.

Hou wel de verlooptijd in de gaten en neem desnoods contact op met de zaak zelf(niet aliexpress) zodat ze kunnen verlengen. Ik heb net contact gehad met een zaak die lieten op de laatste dag een pakketje verzenden. Natuurlijk mag dat maar dan knijp ik hem wel even. 😉

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Ellen28 zei:

Ik heb diverse artikelen in bestelling staan, vanaf half augustus tot eind september besteld. Ik heb het idee dat bezorging veel langer duurt. Er zijn artikelen (al een maand) in Nederland, andere geaccepteerd door vliegtuigmaatschappij maar ik heb het idee dat alles een beetje stil staat? Ervaren meer mensen dat zo?

Ik heb al diverse artikelen weer klaar staan in winkelmandje, maar ben hierdoor nu even huiverig te bestellen.

Ook ik heb artikelen besteld begin september waarvan 1 bestelling binnen is (postnl) en nu wachten op een andere die al 2 wkn in NL is en bezorgt gaat worden door DHL, nooit eerder meegemaakt. Pakketjes werden altijd door post.nl bezorgt en die zijn nog redelijk snel. Maar DHL...ppfff...duurt lang hoor. Afwachten...

En idd ben ik ook wat huiverig geworden om weer iets te gaan bestellen. 

Groetjes Jolanda

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
28 minuten geleden, Martijn224 zei:

Hoi Ellen, zelf heb ik net weer een lading binnen. Het was niet meer zo snel als in het begin vd corona toen vlogen de vliegtuigen met pakketjes en niet met mensen. Ik heb 1 product die een maand bij de douane "klaarstaat" verder niet echt dit soort dingen.

Zelf weet ik niet hoe het bij de douane gaat maar misschien zijn ze er nu druk? Of misschien denken ze iets verdachts te zien bij jou product of bij die van iemand waar jou pakket bij op de kar zit. Ik durf het ook niet te zeggen. Zelf bestel ik het gewoon.

Hou wel de verlooptijd in de gaten en neem desnoods contact op met de zaak zelf(niet aliexpress) zodat ze kunnen verlengen. Ik heb net contact gehad met een zaak die lieten op de laatste dag een pakketje verzenden. Natuurlijk mag dat maar dan knijp ik hem wel even. 😉

Hoi Martijn, bedankt voor je antwoord.

Wat bedoel je met contact opnemen met de zaak waar je gekocht hebt? Alle artikelen zijn geaccepteerd door vliegtuigmaatschappij (of verder), wat kunnen die meer voor je doen dan: heb geduld?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Ruud zei:

Heb ook een pakketje dat al weken in NL is, maar nog niet geleverd. Hou in ieder geval de termijn in de gaten dat je een dispute kunt openen, zodat je daar niet te laat mee bent. 

Verder is het vooral even afwachten:-)

Dat hou ik inderdaad in de gaten! Er zitten spullen van een merk bij wat ik hier niet kan krijgen, daar zit ik echt op te wachten.

Krijg net melding dat er stomtoevallig vandaag 1 pakketje binnen in! Nog 6 te gaan.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 21-10-2021 om 22:35, Jomulder zei:

Ook ik heb artikelen besteld begin september waarvan 1 bestelling binnen is (postnl) en nu wachten op een andere die al 2 wkn in NL is en bezorgt gaat worden door DHL, nooit eerder meegemaakt. Pakketjes werden altijd door post.nl bezorgt en die zijn nog redelijk snel. Maar DHL...ppfff...duurt lang hoor. Afwachten...

En idd ben ik ook wat huiverig geworden om weer iets te gaan bestellen. 

Groetjes Jolanda

DHL pakketje is eindelijk binnen 😁

Nu weer een andere "kopzorg" 🤔 

Nadat ik een verkeerde kleur van een artikel had gekregen, contact gehad met de verkoper en die was heel vlot en heeft meteen een nieuw artikel met de goede kleur opgestuurd. Het is op 13-10 met Cainiao Super Economy verstuurd, naar Bpost in België, neem ik aan. Het is nu dus nog onderweg en ik heb géén idee wanneer het bezorgd gaat worden, want dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Het gebeurde altijd via PostNL, ook van deze verkoper/shop. 

Ik wacht het maar gewoon af, maar vind het wel allemaal heel vreemd. Het zal vast wel goedkomen, dus word vervolgd....

Groetjes Jolanda 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 uren geleden, Jomulder zei:

DHL pakketje is eindelijk binnen 😁

Nu weer een andere "kopzorg" 🤔 

Nadat ik een verkeerde kleur van een artikel had gekregen, contact gehad met de verkoper en die was heel vlot en heeft meteen een nieuw artikel met de goede kleur opgestuurd. Het is op 13-10 met Cainiao Super Economy verstuurd, naar Bpost in België, neem ik aan. Het is nu dus nog onderweg en ik heb géén idee wanneer het bezorgd gaat worden, want dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Het gebeurde altijd via PostNL, ook van deze verkoper/shop. 

Ik wacht het maar gewoon af, maar vind het wel allemaal heel vreemd. Het zal vast wel goedkomen, dus word vervolgd....

Groetjes Jolanda 

 

Denk dat de keuze van bezorgdienst vooral gebaseerd is op kosten/ruimte en beschikbaarheid. Zou me hier niet teveel zorgen over maken;)

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 3-11-2021 om 22:31, Jomulder zei:

DHL pakketje is eindelijk binnen 😁

Nu weer een andere "kopzorg" 🤔 

Nadat ik een verkeerde kleur van een artikel had gekregen, contact gehad met de verkoper en die was heel vlot en heeft meteen een nieuw artikel met de goede kleur opgestuurd. Het is op 13-10 met Cainiao Super Economy verstuurd, naar Bpost in België, neem ik aan. Het is nu dus nog onderweg en ik heb géén idee wanneer het bezorgd gaat worden, want dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Het gebeurde altijd via PostNL, ook van deze verkoper/shop. 

Ik wacht het maar gewoon af, maar vind het wel allemaal heel vreemd. Het zal vast wel goedkomen, dus word vervolgd....

Groetjes Jolanda 

 

Pakketje nog steeds niet binnen. 

Status staat stil vanaf 25 oktober. Geeft nu ook aan dat de levering vertraagt is, maar waarom? Geen idee. Termijn nog 40 dagen. 

Wachten duurt zo lang maar zal toch moeten 😁

Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt.

Groetjes Jolanda 

aangepast door Jomulder
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Jomulder zei:

Pakketje nog steeds niet binnen. 

Status staat stil vanaf 25 oktober. Geeft nu ook aan dat de levering vertraagt is, maar waarom? Geen idee. Termijn nog 40 dagen. 

Wachten duurt zo lang maar zal toch moeten 😁

Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt.

Groetjes Jolanda 

Hier ondertussen weer 2 pakjes binnen (ook een die al terug betaald was), maar het ene specifieke waar ik echt op zit te wachten nog niet…. Inderdaad, “due to COVID-19, your order will be delayed 10-15 days”

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 17-11-2021 om 15:59, Jomulder zei:

Pakketje nog steeds niet binnen. 

Status staat stil vanaf 25 oktober. Geeft nu ook aan dat de levering vertraagt is, maar waarom? Geen idee. Termijn nog 40 dagen. 

Wachten duurt zo lang maar zal toch moeten 😁

Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt.

Groetjes Jolanda 

Ik heb nog steeds niks binnen gekregen 🤔

Gewoon maar afwachten 🙃

Groetjes Jolanda 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, Ellen28 zei:

Ik moet er ook nog een aantal ontvangen hoor. Maar heb er weer wat meer vertrouwen in dat alles wel binnen komt 😁

Ik bestel al jaren bij AliExpress maar nog nooit eerder zo'n lange leveringstijd mee gemaakt. Ik had al contact gehad met de verkoper en die zei dat het door de 11-11 kwam dat de leveringen nu zo lang duren 🤔 Ik wacht maar af. Ik hou het termijn in ieder geval in de gaten. 

Groetjes Jolanda

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 1-12-2021 om 09:59, Ruud zei:

Heb ook een bestelling die sinds 1 oktober 'stil' staat, over paar dagen kan ik dispute openen, maar denk niet dat deze pakketjes nog gaan komen...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste maand al 2 pakketjes ontvangen heb die al terugbetaald waren 🙈

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden